כותרות חמות :

איך האינטרנט הופך את התאריך העברי לטרנד?
איך האינטרנט הופך את התאריך העברי לטרנד?

איך האינטרנט הופך את התאריך העברי לטרנד?

אחד הפלאים היותר גדולים בהישרדותה של היהדות לאורך השנים בגלות הוא נושא הלוח העברי, או כמו שהוא מכונה לעיתים- התאריך העברי. למרות הפיזור הגדול בגלות ולמרות שיהודי חיו במרחקים עצומים זה מזה- הלוח העברי נשאר מאוחד ואחיד, וכל היהודים בעולם חוגגים את החגים, מציינים את השבתות וסופרים את השנים על פי אותו מספר.

אולם לא רק הריחוק זה מזה הוא פלא. יתירא מזו היא העובדה שכל אחד מהיהודים גם חי בתרבות שונה ובלוח שונה לחלוטין מחבירו. שני הבולטים בלוחות השנה שתחתם חיו יהודיים הם כמובן הלוח הנוצרי, הלועזי, והלוח המוסלמי. שני לוחות אלו "עובדים" אחרת לחלוטין מהלוח העברי… שהרי הלוח המ וסלמי מבוסס רק על סיבובו של הירח סביב כדור הארץ… ואילו הלוח הלועזי (בארץ הוא מכונה גם הלוח האזרחי), מבוסס רק על סיבוב כדור הארץ סביב השמש. לעומתם, הלוח העברי משלב את שתי השיטות, ועל ידי הוספת חודש אחד מידי כמה שנים- משווה את הלוח השמשי ללוח הירחי. כך שיהודים שחיו בארצות ערב וראו את החגים "זזים" סביב עונות השנה, ויהודים שחיו בארצות לועזיות, ששם הירח היה חסר משמעות בקביעת הלוחות- כולם ביחד שמרו על לוח אחיד. וזוהי תופעה די מדהימה.

ולמרות שכאן בארץ הלוח השולט בחיים האזרחיים הוא הלוח הלועזי, מסיבות רבות. הרי שעדיין הלוח העברי בשימוש רב ונפוץ. בראש ובראשונה בכל מה שנוגע לחגים היהודיים, השבתות, חגי השנה וכדומה. אולם גם באירועים הפרטיים של כל אחד ואחד יש משמעות ללוח העברי- ימי ההולדת לחלק מהציבור, הבריתות, חגיגת הבר והבת מצווה וכן החתונות. בכל אלו יש משמעות רבה לתאריך העברי.

לאחרונה נדמה שיש עליה בדרישה לתאריך העברי. האינטרנט הקל מאוד את הגישה לתאריך העברי והמרת תאריכים מתאריך עברי ללועזי או שימוש כפול בשניהם נעשו קלים יותר ויותר. אתרים רבים, כמו אתר שורש לדוגמא, מציעים המרת תאריכים נוחה וקלה… ורבים מאוד מבקרים בהם מידי יום ומבצעים המרות תאריכים קלות ונוחות. כך שדווקא האינטרנט, מה שאולי הפך יותר מכל את ישראל לחברה בכפר הגלובלי, דווקא הוא חיזק בצורה מסויימת את נושא התאריך העברי. מכיוון שהוא הנגיש בצורה מאוד משמעותית את נושא השימוש בתאריך העברי והתאמתו לתאריך האזרחי הקיים. אז אם גם אתם בטרנד- היכנסו לאחד מאתרי ההמרה והתחילו ללמוד על התאריך העברי.

קרדיט תמונה ראשית: jewish-photos.com

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן