כותרות חמות :

ההשוואה בין כיסאות גלגלים ידניים וחשמליים: יתרונות וחסרונות
ההשוואה בין כיסאות גלגלים ידניים וחשמליים: יתרונות וחסרונות

ההשוואה בין כיסאות גלגלים ידניים וחשמליים: יתרונות וחסרונות

בחירה נכונה של כיסא גלגלים צריכה לקחת בחשבון שורה ארוכה של פרמטרים. כל אחד מההיבטים של כיסא הגלגלים יכול להיות בעל השפעה גדולה על נוחותו של המשתמש ועל רווחתו, על תחושת העצמאות שלו, על מידת הניידות שלו, וגם על הנוחות והרווחה של האנשים המטפלים בו. אחד הנושאים הבסיסיים שמחייבים השוואה היא בין כיסא גלגלים חשמלי וכיסא גלגלים ידני. בשורות הבאות נסביר במה דברים אמורים ומה צריך לבדוק.

קרדיט לתמונה Freepik

ההבדלים העיקריים בין כיסאות גלגלים חשמליים וידניים

 

בשוק מוצעים הרבה מאוד כיסאות גלגלים מסוגים ומדגמים שונים. אחד ההבדלים הבסיסיים ביותר מבחינת סוג הכיסא היא היותו ידני או חשמלי. המשמעות של כיסא גלגלים ידני היא שמדובר בכיסא ללא מנוע, כך שהתנועה שלו מבוצעת רק בכוחו של המשתמש או האדם המלווה אותו, לרוב דרך דחיפת הגלגלים הגדולים המצויים בצידי הכיסא. לעומת זאת, כיסא גלגלים חשמלי הוא כיסא שיש לו מנוע, המספק באמצעות סוללה נטענת תנועה וניוד למשתמש. ברוב המקרים, השליטה בכיווני התנועה של כיסא הגלגלים החשמלי נעשית באמצעות מוט קטן המכונה ג'ויסטיק.

 

מעבר לכך, מובן שקיימים הבדלים נוספים בין כיסאות גלגלים חשמליים וידניים, המשתנים בין דגם לדגם. ואולם, באופן כללי ניתן לומר כי כיסאות גלגלים חשמליים הינם יקרים יותר מכיסאות גלגלים ידניים, לעיתים באלפי שקלים. עם זאת, ראוי לדעת כי את הכיסאות ניתן גם להשכיר מחברות העוסקות בתחום, במידה ומדובר בצורך זמני – למשל אדם הזקוק לכיסא גלגלים אחרי ניתוח או עקב פציעה או מחלה, כאשר יש צפי שכעבור זמן מה יוכל לשוב לאורח חיים רגיל.

 

הבדל נוסף הוא שכיסאות גלגלים חשמליים הם בעלי משקל רב יותר, עקב המשקל של המנוע. אמנם קיימים גם כיסאות גלגלים ממונעים בעלי משקל יחסית קל, אך באופן כללי למשקל יש השפעה על נוחות הניוד – למשל כאשר רוצים לקפל את הכיסא ולהעבירו ברכב. ועוד הבדל טמון במידות של הכיסאות, כאשר לא פעם כיסאות גלגלים חשמליים נוטים להיות רחבים יותר, דבר שיכול להשפיע על יכולת המעבר במקומות צרים כמו מפתחים של דלתות בתים ומעליות.

 

בחירה בין כיסא גלגלים ידני וחשמלי

 

באופן כללי, כיסאות גלגלים ידניים מתאימים לאנשים המסוגלים להניע בכוחות עצמם את הכיסא. לחילופין, האם אינם מסוגלים לכך ויש צורך שמלווה יסיע את המשתמש ממקום למקום. לעומת זאת, כיסאות גלגלים חשמליים מתאימים לאנשים יחסית עצמאיים, אך שאין להם את היכולת להניע בכוחות עצמם כיסא גלגלים ידני, או שמסיבה אחרת של קלות הניוד הם מעדיפים כיסא חשמלי.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן