כותרות חמות :

למה דווקא עכשיו זהו הזמן האידיאלי להשקיע בנדל"ן באנגליה?
למה דווקא עכשיו זהו הזמן האידיאלי להשקיע בנדל"ן באנגליה?

למה דווקא עכשיו זהו הזמן האידיאלי להשקיע בנדל"ן באנגליה?

משקיעים נבונים ולמודי ניסיון יודעים היטב כי ההזדמנויות הטובות ביותר להשקעה מגיעות כשהשוק נמצא בירידה. תובנה חשובה ובסיסית זו, חייבת לשמש עבורנו כקו מנחה, אם ברצוננו להבטיח שהכסף שלנו יעבוד בשבילנו על הצד הטוב ביותר. אנגליה שלאחר הברקזיט מהווה כיום ללא ספק מוקד אידיאלי למימוש התובנה הזו. במהלך השנים האחרונות חוותה המדינה תקופה מאתגרת המאופיינת בחוסר יציבות פוליטית וצניחה חופשית במחירי דירות המגורים. ברמה האסטרטגית, משמעות הדבר היא שאלו מאיתנו שניכנס לשוק הנדל"ן האנגלי כעת, ממתין פוטנציאל צמיחה משמעותי בטווח הארוך. מדוע מתרחשת הצניחה הזו כעת וכיצד נוכל להפיק ממנה את המרב? אלו כמה דברים שכדאי לדעת.

 

מה קרה בשוק הנדל"ן האנגלי?

משאל העם על הברקזיט ב-2016, הוביל לאי יציבות ניכרת בפוליטיקה הבריטית. הניתוק מהאיחוד האירופי הביא עמו אי וודאות רבה ומשיכת כספים מסיבית של משקיעים. מגמות אלו השפיעו באופן ניכר גם כל שוק הנדל"ן. אי הוודאות סביב מערכת היחסים העתידית של המדינה עם האיחוד האירופי יצרה סביבה הניחנת בזהירות והיסוסים, מה שמטבע הדברים הוביל להאטה בעליית מחירי הדירות. מגיפת הקורונה דחפה אף יותר את המגמה והקיפאון במחירי הדיור התחלף במהרה במגמת ירידה ניכרת.

על פי דיווחים אחרונים של ה-BBC, מחירי הדיור באנגליה ניחנים במגמת ירידה גוברת. עבור משקיעים, מדובר בהזדמנות נדירה לבצע השקעות נדל"ן באנגליה במחירים נוחים מתמיד ועם פוטנציאל תשואה גבוה ככל שהשוק ימשיך להתאושש. על אף שכעת המחירים משקפים ירידה, חשוב שנזכור שכשמבצעים השקעה, חייבים להביט הרחק קדימה אל הטווח הרחוק ביותר. בסופו של דבר, השוק יתאושש וההיסטוריה מלמדת אותנו שבאזורים כמו אנגליה, הצמיחה לא מאחרת לבוא. אזורים כמו לונדון וערים גדולות אחרות יפגינו בחלוף הזמן צמיחה משמעותית. ביצוע מחקר מעמיק ועבודה עם יועץ השקעות בעל מוניטין והיכרות עם השוק המקומי, יוכלו לסייע לך לזהות נכסים המציעים פוטנציאל רווחיות גבוה.

כיצד נקבל החלטות מושכלות בשוק האנגלי?

ישנם מספר גורמים מרכזיים לכדאיות ההשקעה באנגלית. ראשית, המסגרת המשפטית החזקה של אנגליה, בעיקר בכל הקשור לזכויות קניין, מהווה בסיס איתן למשקיעים. מערכת המשפט המבוססת במדינה מבטיחה שהבעלות על הנכס מוגנת ומציעה שקט נפשי למשקיעים מקומיים ובינלאומיים כאחד. וודאות זו יוצרת אקלים השקעות נוח במיוחד. יתרה מכך, שוק הנדל"ן של אנגליה נתמך על ידי שוק שכירות חזק, מה שהופך אותו לאופציה אטרקטיבית עבור אלה המחפשים הכנסה משכירות. עם ביקוש גבוה לנכסים להשכרה, במיוחד בערים גדולות ועיירות אוניברסיטאות, משקיעים יכולים ליהנות מתזרים מזומנים קבוע ומגידול הון פוטנציאלי לאורך זמן. שוק השכירות באנגליה מציע את הגמישות למיקוד דמוגרפי דיירים שונים, כולל סטודנטים, אנשי מקצוע צעירים ומשפחות, מה שמאפשר למשקיעים להתאים את אסטרטגיית ההשקעה שלהם כדי לעמוד ביעדים ספציפיים.

בסופו של יום, השקעה בנדל"ן היא מחויבות לטווח ארוך ולכן, חשוב לגשת להשקעה כזו עם אסטרטגיה מוגדרת היטב. בעוד שתנאי השוק הנוכחיים באנגליה מהווים זמן מתאים לבחון מקרוב השקעות נדל"ן, עלינו לנקוט במשנה זהירות ולוודא שאנו לומדים לעומק את השוק, מבצעים סקר מחירים מקיף ובדיקות נאותות ומנהלים סיכונים באופן מחושב אל מול תנודות השוק העתידיות. ראוי לציין כי שוק הנדל"ן, בעיקר בגזרת הדירות, עדיין עשוי לחוות תנודות מחירים נוספות בחודשים הקרובים. עם זאת, לבעלי אופק השקעה ארוך טווח, ניתן לראות בכך יתרון. רכישה במהלך שוק יורד, בליווי יועצים מתאימים, מספקת את ההזדמנות להבטיח נכס במחיר נוח יותר, שעלול להוביל לתשואה משמעותית בחלוף הזמן.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן