כותרות חמות :

מהו עיבוד שבבי?
מהו עיבוד שבבי?

מהו עיבוד שבבי?

כל המצאה מתחילה ברעיון פתאומי, כזה שמבזיק בראשו של הממציא. זה יכול להיות רעיון לפיתוח מוצר חדשני לבית או לרכב, זה יכול להיות ייצור של תכשיט מיוחד לאמא או לבת. לא כל כך משנה על מה אנחנו מדברים, רק עלינו לקחת בחשבון כי תהליך ייצור מכאני, דורש לא מעט עבודה, לפני שנוכל להפיק מוצר בכמות משמעותית ולהכניס אותו לפס ייצור, כאשר בהמשך נמכור יחידות רבות מאותו המוצר. במקרים רבים, תהליך הפקה של גרסה ראשונית, דמו, או אב טיפוס, יערך חודשים רבים. המטרה היא כמובן, להצליח להפיק את המוצר הטוב ביותר, בדרך הפשוטה והיעילה ביותר. אבל, כדי שנוכל ליצור את המוצר, אנחנו צריכים לפרק את המכשיר לחלקים שונים. בשביל זה, אנחנו צריכים עיבוד שבבי.

כמה מילים על התהליך באופן כללי

עיבוד שבבי, הוא תהליך בו אנחנו לוקחים חומר גלם, מתכת כזו או אחרת. באמצעות מכונה מיוחדת, אנחנו מסירים חלקים מהגוש הראשוני, מחומר הגלם, עד שאנחנו מגיעים לתוצאה לה אנחנו מקווים. למשל, אם אנחנו מייצרים כיסא, הרי שאנחנו צריכים לקחת גוש ברזל או כל מתכת אחרת, להעביר את המוצר במכונה מתאימה, אשר תפיק מחומר הגלם הראשוני, רגל לכיסא.

היתרון של הטכניקה הזו הוא בכך שאנחנו לא מנסים לחבר חומרי גלם שונים או לערוך עליהם מניפולציה מסוימת. למשל, הדפסה תלת מימד או עבודה ביציקה, דורשת מאיתנו לערוך מניפולציה לחומר הגלם הראשוני, לחבר בין שני חלקים ולהגיע למוצר הסופי. יש מקרים בהם האופציה הזו היא האופציה הטובה ביותר, אבל קיימים מקרים בהם דווקא עיבוד שבבי, שומר על החומר חזק, נטול נקודות תורפה. בעיקרון, ככל שנצליח לשמור על האיכויות של חומר הגלם בתהליך היצירה, כך ייטב.

באילו מכונות אנחנו מבצעים את העבודה

לאורך שנים השתמשו אנשי המקצוע במכונות ידניות, כאשר לאורך הזמן גם אלו עברו שדרוגים ושיפורים כאלו ואחרים. אבל, החיסרון הבולט של המכונות הללו היה בכך שהן לא הצליחו לבצע כמה פעולות ביחד ותהליך העבודה דרש לא רק מיומנות של אנשי הצוות בבית המלאכה, אלא גם זמן עד שהתהליך יושלם במלואו. היום, עיבוד שבבי נעשה בעיקר באמצעות מכונה בשם CNC. היתרון הבולט של המכונה הוא בכך שאנחנו יכולים להכניס למחשב כל שרטוט הנדסי והיא, תתרגם את המידע לפעולה. כך אנחנו יכולים להתערב פחות בעבודה של המכונה והיא כמובן, יכולה להפיק תוצאות טובות יותר, במהירות רבה יותר.

באילו חומרים אנחנו משתמשים לצורך העבודה

בדרך כלל אנחנו נעבוד עם מתכות שונות. חשוב לציין בנקודה הזו כי חלק אינטגרלי מהעבודה שלנו, בסדנה יעקובוביץ חיים כרסום וחריטה ממוחשבים בע"מ, זה לקחת מהניסיון שלנו ולייעץ ליזם על סוג המתכת או חומר הגלם הטובים ביותר במקרה כזה או אחר. בשנים האחרונות, אגב, יש לנו את האפשרות להשתמש במכונות מתקדמות במיוחד, כמו CNC, כדי לבצע עיבוד מהסוג הזה גם בעץ ובחומרי גלם נוספים.

העבודה חייבת להיות מדויקת לאורך כל הדרך

סטיה של מילימטר אולי לא נשמעת כמו אסון גדול, אבל בעבודה שלנו הסטיה הקלה ביותר יכולה לשנות את התמונה. הניסיון שלנו, של מי שעובדים כבר שנים ארוכות בבית המלאכה, יעקובוביץ חיים כרסום וחריטה ממוחשים בע"מ , מצביע על כך שהדבר החשוב ביותר זה להצליח לשמור על עירנות לאורך כל הדרך, כדי שנגיע לתוצאה מדויקת. המטרה שלנו היא ליצור פריטים וחלקים, המשמשים רבים בתעשייה הישראלית. כדי שהרעיון של היזם יראה אור, אנחנו חייבים להקפיד על עבודה מקצועית ומסודרת, אחרת, לעולם לא נצליח להגיע אל היעד.

לפרטים ולקבלת ייעוץ אישי, אנחנו כאן.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן