כותרות חמות :

חשוב להכיר ולהכניס למערכת השיקולים – מיסוי בהשקעות נדל"ן בחו"ל
חשוב להכיר ולהכניס למערכת השיקולים – מיסוי בהשקעות נדל"ן בחו"ל

חשוב להכיר ולהכניס למערכת השיקולים – מיסוי בהשקעות נדל"ן בחו"ל

היקף ההשקעות של ישראלים בנדל"ן בחו"ל צמח משמעותית במהלך העשור או שניים האחרונים, ממגוון סיבות שונות. אינספור ישראלים מצאו עצמם משקיעים לפחות חלק מהכסף שלהם בנדל"ן מעבר לים, לרוב בארצות הברית או מדינות אירופה. בעוד במקרים רבים אכן מדובר באפיק השקעה אטרקטיבי וכדאי, חשוב גם להכיר ולקחת בחשבון כמה נושאים רלבנטיים ספציפיים. אחד העיקריים שבהם הוא נושא המיסוי על השקעות אלו.

מהם חוקי המיסוי החלים על ישראלים המשקיעים בנדל"ן בחו"ל ומה כדאי להכיר ולקחת בחשבון בהקשר זה? כיצד מומלץ להתנהל בנושא המיסוי על השקעות בחו"ל ומדוע זהו נושא שחשוב כל כך להכיר ולהתייחס אליו מבעוד מועד?

 

חובה במיסוי על קנייה ומכירה של נכסי נדל"ן בחו"ל והאמנה למניעת כפל מס

נתחיל ונאמר כי עבור כל מי שאפילו שוקל להשקיע בנדל"ן בחו"ל חשוב מאוד להתייעץ עם אנשי מקצוע ויועצי מס בנוגע לסוגיית המיסוי, ולא לפעול לפני שהוא מקבל תמונה מלאה ואינפורמטיבית מאיש מקצוע אשר גם יוכל ללוות אותו בתהליך.

עוד לפני שפונים לאיש מקצוע בנושא של מיסוי בהשקעות נדל"ן בחו"ל, חשוב לכל משקיע נוכחי או פוטנציאלי להכיר את המצב באופן כללי – בגדול, משקיעים ישראלים בנדל"ן בחו"ל מחויבים בתשלום מס על פעולותיהם העיקריות, פעולות כמו קנייה, מכירה או השכרה של נכס. החובה חלה במדינה עצמה בה משקיעים בנדל"ן, ולכל מדינה שיעורי וחוקי המיסים שלה כמובן. בנוסף, משקיעים ישראלים מחויבים גם בדיווח ותשלום מס לרשויות המיסים בישראל עבור הכנסותיהם מקנייה, מכירה או השכרה של נכסים בחו"ל. אך חיוב כפול זה (במדינה בה משקיעים ובישראל גם יחד) אינו חל במקרה של מדינות רבות עימן חתמה ישראל על אמנה למניעת כפל מס. במקרים אלו (ומדובר בלא מעט מהמדינות המובילות מבחינת השקעה של ישראלים בהן) המשקיע ישלם את המס במדינה בה הוא מבצע את העסקה, ויקבל זיכוי על חבות המס שלו בישראל, כך שישלם את המס רק פעם אחת ובהתאם לתעריפי המיסוי במדינה הזרה.

 

השפעה ישירה על כדאיות העסקה

נחזור ונדגיש כי מומלץ ביותר לפעול רק בליווי של איש מקצוע המתמחה ובקיא גם בענייני המיסוי על השקעות נדל"ן בחו"ל, ולהיעזר בו להסדרת העניין מול רשויות המס בישראל.

אך היכרות והבנה כללית של סוגיית המיסוי הכפול (והאפשרות להימנע ממנו) היא חשובה מאין כמוה עבור כל משקיע (או מי שרק שוקל השקעה בחו"ל), מפני שמיסוי מהווה הוצאה משמעותית נוספת, המשפיעה באופן ישיר וניכר על הכדאיות של השקעה זו או אחרת. כלומר, זהו גורם שחשוב להכיר ולקחת בחשבון על מנת להבין בדיוק עד כמה השקעה מסוימת בחו"ל היא באמת אטרקטיבית וכדאית. ללא התייחסות לסוגייה זו, מערכת השיקולים שאתם לוקחים בחשבון בניסיון להכריע בנוגע לאפיק ההשקעה שלכם לוקה בחסר, ולא מייצגת נאמנה את המציאות הפיננסית של אפיק זה.

 

הערה חשובה: כל המידע הוא לאינפורמציה בלבד ויש להתייעץ עם בעל מקצוע.

למידע נוסף אודות השקעות נדלן בחו"ל היכנסו ללינק >>

 

 

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן