כותרות חמות :

איך תבנו חנות וירטואלית באינטרנט בצורה נכונה
איך תבנו חנות וירטואלית באינטרנט בצורה נכונה

איך תבנו חנות וירטואלית באינטרנט בצורה נכונה

כל עסק יודע היום שחנות וירטואלית היא הכרח כדי להגיע לקהלים חדשים. אבל תכנון לקוי של החנות יכול להביא להפסד זמן וכסף ותסכול רבים. קיראו כיצד לעשות את זה נכון.

 

בניית חנות וירטואלית – הדשא של השכן לא תמיד ירוק יותר

הרבה בעלי עסקים מבינים היום כי בניית חנות וירטואלית לעסק שלהם היא הכרח המציאות. החנות תביא להם קהל לקוחות גדול, תעבוד מסביב לשעון ותמנף להם משמעותית את העסק.

יחד עם זאת, לא כל בעלי העסקים יודעים כיצד נכון להקים את החנות הווירטואלית, ורבים מסתכלים מה עושים העמיתים שלהם או המתחרים שלהם, ומניחים שמה שהם עושים הוא הדבר הנכון גם עבורם. הבעיה היא שלא תמיד מה שעושה העמית או המתחרה הוא הדבר הנכון או המתאים גם במקרה האחר. בנייה של חנות אינטרנטית בצורה לא מותאמת לעסק יכולה להוביל להשקעה רבה של זמן וכסף ותסכול על אי מימוש הפוטנציאל מהחנות.

לכן, לפני הקמת חנות וירטואלית לבית העסק חובה לתכנן את הצעדים בצורה חכמה קדימה. כמו כן, מומלץ להיעזר באנשי מקצוע שמתמחים בהקמת חנויות ויודעים כיצד לעשות את זה נכון. יש לוודא שהחברה שאיתה עובדים היא אכן בעלת הנסיון המתאים בתחום ההקמה של אתרי מכירות ומומלץ גם שתיק העבודות שלה יכלול אתרים בעלי סגנון או תחום דומה לתחום בו עוסק העסק.

איך בונים חנות וירטואלית בצורה נכונה?

רבים חושבים כי להקים ולנהל חנות וירטואלית זה קל ופשוט מניהול חנות פיסית, אבל האמת היא שלא כך הדבר. חנות באינטרנט צריכה לקבל התייחסות דומה לזו של חנות פיסית, וההקמה והניהול שלה צריכים להתבצע בצורה רצינית ומעמיקה. החנות באינטרנט היא כלי שנועד לעזור לעסוק עם המיתוג שלו, עם השיווק שלו ועם הגדלת המכירות שלו, ולכן, צריך להתייחס להקמת החנות בצורה רצינית ובכובד ראש.

בשלב הראשון, צריך להכין אפיון כללי לעסק, מעין תוכנית שיווקית. צריך לתכנן מה בדיוק אנחנו מצפים שהיא תספק לקהל הגולשים ולנו כבעלי העסק, מה מטרות החנות, מיהו קהל היעד, מה מבדל את העסק שלנו משל המתחרים וכן הלאה. אנחנו צריכים להבין מה התפקיד של החנות ואיזו משמעות אנחנו נותנים לה.

בשלב השני, עלינו להכין אפיון פונקציונאלי של החנות, לחשוב אילו פיצ'רים לשלב בתוכה, כיצד יראה מסלול הרכישה באתר מרגע כניסת הגולש לאתר ועד התשלום. כחלק מהכנת שלב זה מומלץ לראות מה עושים המתחרים השונים וללמוד מאתרים קיימים. את האפיון צריך לסכם בצורה מסודרת כמסמך טקסט קריא ומסודר.

בשלב השלישי, עלינו לתכנן את הניראות של החנות הווירטואלית ולחשוב איך לעצב את החנות מבחינת צבעים, פונטים וכדומה. זה הרבה יותר מעיצוב, מאחר וכל פרט קטן יכול להשתלב בחוויית הגלישה של הגולש. כאן צריך לציין, בסופו של דבר, גולש ייכנס לחנות וירטואלית לקנות מוצרים, בין היתר, אם היא תספק לו חוויית גלישה נעימה. לכן, אנחנו צריכים להתייחס לעיצוב באופן רציני, בדיוק כמו שעלינו להתייחס להיבטים אחרים.

בשלב הרביעי עלינו להקפיד על כל מה שקשור לשיווק ולקידום החנות. זאת על מנת שאכן גולשים ייחשפו אליה וידעו על קיומה. צריך לחשוב גם על שיווק העסק הפיסי (אם קיים) וגם על קידום מוצרים ושירותים מתוך אתר המכירות עצמו. ללא חשיפה מספקת לאתר ויצירת תנועה גדולה שתניע לקוחות פוטנציאליים לחנות הווירטואלית, לא יהיו מספיק רכישות והחנות לא תהיה ריווחית. לכן, חשוב להקדיש חלק מהתקציב שלנו גם על השיווק של החנות באינטרנט ולא לסיים את השקל האחרון על בניית החנות עצמה.

דברים שאסור לנו לשכוח בתהליך הקמת חנות וירטואלית

כשאנחנו עובדים על הקמת חנות וירטואלית, עלינו לקחת בחשבון שהגולש מצפה מאיתנו לחוויית גלישה נעימה באתר, ואנחנו צריכים לספק לו אותה באמצעות עיצוב נקי ומושך את העין, אפשרויות מתקדמות, קלות איתור מוצרים ומסלול רכישה קצר ופשוט.

כמו כן, הרוכש באתר מצפה שתהליך הרכישה יהיה מאובטח, ולכן עלינו לעבוד עם פרוטוקול HTTPS שהינו פרוטוקול מאובטח. פרוטוקול זה עושה שימוש בתעודת SSL לאימות הנתונים המועברים בין הדפדפן לשרת האחסון וכן בהצפנה של המידע המועבר.

מעבר לזה, הרוכש מצפה לקבל מאיתנו שירות, בין אם זה בשלב הרכישה, בשלב שבין הרכישה לקבלת המוצר וגם בשלב לאחר קבלת המוצר. המוצרים הנרכשים צריכים להגיע כמה שיותר מהר אל הלקוח ובהתאם לזמנים עליהם התחייבה החנות. כמו כן, צריך לספק מדיניות ביטולים והחלפות ברורה ושקופה, שכן ביטולים תמיד יהיו וצריך לדעת איך לטפל בהם בצורה נכונה.

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן