כותרות חמות :

כל הסיבות לאכול יוגורט
כל הסיבות לאכול יוגורט

כל הסיבות לאכול יוגורט

יוגורט הוא מאכל אשר מזוהה עם בולגריה וישנם לא מעט כפריים בולגרים מבוגרים אשר טוענים כי אריכות הימים שלהם נובעת מכך שהם מקפידים לצרוך יוגורט בכל יום מחדש. על אף שמקור היוגורט הוא בבולגריה, המילה עצמה מגיעה מהשפה הטורקית כאשר פירושה הוא לערבב והדבר מעיד על אופן ההכנה של היוגורט. היוגורט הראשון הומצא ככל הנראה בטעות וזאת על ידי חיידקים אשר נמצאו באופן טבעי בשק מעור עיזים אשר שימש לאחסון החלב. לאחר מכן ייצרו את היוגורט כדרך לשמר חלב בכדי שלא יחמיץ וכיום היוגורט מיוצר בתנאים מבוקרים ועם חיידקים ידועים.

קרדיט תמונה freepik

חיידקים ידידותיים- במה מדובר?

היוגורט הוא תוצר של תסיסת חלב לאחר הדבקה בחיידקים ידידותיים. מדובר על חיידקים אשר מעכלים את סוכר החלב, הלקטוז ומשחררים חומצה לקטית אשר יוצרת את הטעם החמצמץ אשר מאפיין אותו. ניתן למצוא כיום סוגים רבים של יוגורט כגון: יוגורט יווני, יוגורט מחלב כבשים או עיזים, יוגורט מחלב פרה שמהווה את הנפוץ ביותר ועוד. כמובן שניתן למצוא אותו גם בגרסה דלת שומן או בגרסה מלאה, בטעמים שונים, עם פירות, בתוספת סוכר וחומרי טעם ועוד. ישנם יוגורטים אשר גם מכילים מייצבים לצורך יצירה של טקסטורה סמיכה יותר. לא משנה באיזה דרך תבחרו לאכול את היוגורט שלכם או עם איזה תוספות, הרי שיש לו מגוון רחב של יתרונות בריאותיים שהוא יספק לכם.

מדוע כדאי לאכול יוגורט?

אז אם אתם תוהים מדוע כדאי לכם לשלב יוגורט בתזונה שלכם, הנה כמה סיבות: ראשית כל, הוא מהווה מקור מצוין לוויטמינים מקבוצה B, לסידן ולחלבון, הוא מתעכל בצורה טובה יותר מחלב שכן החיידקים שבו מפרקים את הלקטוז שבו ועל כן, גם אנשים עם אי סבילות ללקטוז יכולים לחלוטין להנות ממנו. כמובן שהוא גם שומר על החיידקים הטובים במערכת העיכול שלנו וכך הוא מסייע לבריאות שלנו. חשוב שתדעו כי במערכת העיכול של כל אדם יש לא מעט סוגי חיידקים שונים כאשר רובם ידידותיים, אך ישנם גם כאלה המזיקים. לחיידקים הידידותיים יש לא מעט תפקידים ובין היתר הם מגינים על הגוף שלנו מפני חיידקים מזיקים, פטריות, וירוסים ועוד. הם גם מסייעים בפירוק ובעיכול של המזון וכן יוצרים חומצות שומן אשר מזינות את תאי המעי הגס.

מהי פרוביוטיקה?

כיום ישנם לא מעט דברים שיכולים לפגוע בחיידקים הטובים המצויים בגופנו וכך להפר את האיזון האקולוגי של החיידקים המצויים במעי ועל כן אין ספק שחשוב ביותר לעודד צמיחה של חיידקים ידידותיים ולשמור עליהם. פרוביוטיקה היא תרבית של חיידקים אש משפיעה על בריאות האדם לטובה וזאת על ידי גיוס של חיידקים ידידותיים שישפיעו לטובה על הבריאות שלו. מדובר על תוספת של רכיבים שלא מתעכלים כמו סיבים תזונתיים ובד בבד מעודדים פעילות וצמיחה של חיידקים ידידותיים אשר קיימים במערכת העיכול.

יוגורט פרוביוטי או יוגורט ביו הם למעשה יוגורטים שיש בהם חיידקים חיים. יש סוגים שונים של החיידקים הללו וכל מחלה עובדת עם סוג אחר. בכדי לקבל את כל סוגי החיידקים הידידותיים כדאי מאוד לגוון ולאכול יוגורטים של יצרנים שונים.

מומלץ מאוד לצרוך יוגורט באופן שוטף בתזונה שלו ומומלץ ביותר לצרוך אותו כאשר מטופלים באנטיביוטיקה שכן, היא פוגעת בחיידקים הטובים שמאכלסים את המעי שלנו והיוגורט יכול לסייע בחידוש של החיידקים שנפגעו כתוצאה מהאנטיביוטיקה. מעבר לכך היוגורט מסייע רבות במצבים של בעיות שונות במערכת העיכול לרבות: עצירות, שלשולים, נפיחות, גזים ועוד וכן הוא יכול לסייע בטיפול בפטרייה נרתיקית ובהפחתה של התקפים הנובעים ממחלות מעיים שונות כגון: קרוהן.

יוגורט יעיל להורדה במשקל

ישנם כמה מחקרים אשר מעידים על כך כי צריכה של סידן וכן צריכה של מוצרי חלב קשורה למשקל גוף נמוך יותר. ילדים ומבוגרים אשר אוכלים כמות מומלצת של מוצרי חלב לרבות גבינות ויוגורט, יהיו רזים יותר מאחרים שצורכים פחות. על אף שלרוב אנשים שיורדים במשקל מאבדים גם מרקמת השומן בגופם וגם מרקמת השריר, במחקר שנערך האנשים שצרכו יוגורט וירדו במשקל איבדו פחות מרקמת השריר בתהליך הירידה במשקל. כיום ניתן למצוא יוגורטים שונים המכילים אחוזי חלבון גבוהים מאוד ומכיוון שחלבון מהווה דבר חשוב ויעיל ביותר עבור הגוף שלנו, הרי שאין ספק שצריכת יוגורט המכיל כמות חלבון גבוהה זה דבר חשוב ביותר.

כיצד משלבים יוגורט בתזונה?

יוגורט מהווה מאכל אהוב וטעים ולא מעט אנשים אוהבים לאכול אותו ממש כפי שהוא. אותם אנשים אוכלים את היוגורט בצורתו הטבעית מדי בוקר או בכל שעה אחרת ביממה. יחד עם זאת, ישנם אנשים שלא מתחברים לטעם היוגורט החמצמץ ועל כן הם יכולים למצוא כיום יוגורטים ממותקים קלות או כאלה המכילים פירות שונים. כמובן שניתן לשלב את היוגורט בפנקייקים, בעוגות, במוזלי שמהווה מאכל בריא מאוד המשלב גם פירות, גם שיבולת שועל וגם מרכיבים נוספים חיוניים ובריאים לגוף.

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן