כותרות חמות :

פריקת כתף בצבא – מה הזכויות של החייל
פריקת כתף בצבא – מה הזכויות של החייל

פריקת כתף בצבא – מה הזכויות של החייל

 

פריקת כתף בצבא היא אחת החבלות הנפוצות ביותר במסגרת הצבאית ;בין שמדובר בנזק שנגרם לאורך זמן או בעקבות אירוע חד-פעמי, רבים מאלו שחוו פריקת כתף יסבלו מנזק קבוע. בגין הפציעה הזו ניתן להגיש תביעה למשרד הביטחון, וכאן תגלו כיצד תממשו את זכויותיכם בעקבות פריקת כתף בצבא.

פריקת כתף בצבא: מה חשוב לדעת?

חשוב להבחין בין שני מצבים שעלולים להביא לפריקת כתף: אירוע נקודתי/פעילות ממושכת שהביאה לנזק בכתף, והחמרת מצב בעקבות השירות הצבאי. במקרה הראשון חיילים חווים קרע בכתף שנגרם בעקבות פריקת הכתף, או פריקת כתף בעקבות השירות: הפגיעה הזו עלולה להיגרם בעקבות קרע בלברום שנגרם באימונים, במהלך מבצע, בגלל נשיאת משאות כבדים ואפילו במהלך פעילות ספורטיבית דבר שיכול לגרום לפגיעה ביציבות ואף לפריקות בעתיד.

הסוג השני מהווה החמרת מצב; כלומר, החייל שסובל מפריקת כתף חווה בעברו פגיעה או חבלה שהתעצמה בגלל השירות. בשני המקרים האלו יש לחייל שחווה פריקת כתף את הזכות להגיש תביעה נגד משרד הביטחון ולקבל אחוזי נכות.

חשוב להדגיש שלא משנה אם מדובר בחבלה או בהחמרת מצב – בכל מקרה צריך להוכיח שישנו קשר בין השירות הצבאי ובין החבלה שחווה החייל. מכיוון שהכתף היא מפרק עם מספר צירים, כאשר היא נחבלת, המצב עלול לגרום לבעיות רבות.

פריקת כתף חוזרת ונשנית עשויה לגרום למוגבלות בתנועה, ולקושי לבצע פעולות מסוימות. לכן, קבלת אחוזי נכות ופיצויים מאפשרים לאזן את המצב מבחינה כלכלית, ולאפשר לאלו שחוו את הפגיעה לקבל סיוע שהם זקוקים לו.

הגשת תביעה בעקבות פריקת כתף בצבא

כאמור, יש להוכיח שישנו קשר בין פריקת כתף/החמרה במצב בגלל השירות הצבאי. לשם כך יש לאסוף מסמכים רפואיים שמראים כי התרחשה חבלה נקודתית, שחיקה לאורך זמן או החמרה במצב. את המסמכים יש לקבל מרופא מוסמך בתחום, ובמקרה של פריקת כתף – יש לפנות לאורתופד.

אם מילאתם דו"ח פציעה בעקבות חבלה בכתף, יש לצרף אותו למסמכים. בנוסף, יש למלא טופס תביעה עם פרטי התובע, ולהגיש אותו, יחד עם שאר המסמכים, לקצין התגמולים של משרד הביטחון.

קצין התגמולים אוסף את החומרים שהוגשו לו, עובר עליהם ומעביר אותם למומחים רפואיים מטעם משרד הביטחון. האורתופדים האלו בודקים את כל הראיות הרפואיות ובודקים האם פריקת הכתף אכן נגרמה בעקבות השירות. במקרה שמדובר בהחמרה במצב, יהיה צורך במסמכים רפואיים משנים עברו כדי לבחון את הבעיה בעבר, ולהסיק האם היא הוחמרה בעקבות השירות.

לאחר שהמומחים מטעם משרד הביטחון מסיימים את בדיקתם, הם שולחים את מסקנותיהם בחזרה לקצין התגמולים. הוא בתורו בוחן את הממצאים ומעביר את התיק לשלב הבא – הוועדה הרפואית במשרד הביטחון. במקרה שבו אורתופדים מטעם משרד הביטחון אינם מוצאים קשר נסיבתי בין הפגיעה ובין השירות, התביעה תדחה והתיק לא יעבור לוועדה רפואית.

במעמד של הוועדה הרפואית מתכנסים נציגים של משרד הביטחון וקובעים את אחוזי הנכות שמגיעים לתובע. אחוזי נכות מעל 9% עד 19% מזכים בפיצוי חד פעמי, ואחוזי נכות של 20% ומעלה מזכים בפיצוי כספי חודשי.

אחוזי הנכות האלו נקבעים בהתאם לתדירות של הפריקות שחווה התובע. בנוסף, הוועדה לוקחת בחשבון את מגבלת התנועה בכתף ואת הפגיעה בטווח התנועה. סעיפים 41-42 לתקנות הנכים מתמקדים בפריקות כתף, ובהתאם להם נקבעים אחוזי נכות.

כדי לממש את מלוא הזכויות, חשוב להציג מסמכים רפואיים וראיות נוספות באופן מלא ונכון – בכל אחד משלבי התביעה. בנוסף, יש להתכונן לשלבים השונים של התביעה בהתאם לנדרש, ולהציג בפנייה הוועדה הרפואית כל מידע שייטה את הכף לטובתכם. ליווי של עורך דין משרד הביטחון במקרים האלו הוא חיוני, וחשוב לקבל ייעוץ, הכוונה וליווי מקצועי כדי להגדיל את הסיכויים לזכות בתיק ובאחוזי הנכות שמגיעים לכם.

בשיתוף A-WEB   קידום אתרים אורגני

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן