כותרות חמות :

מה ההבדל בין הנדסאי למהנדס
מה ההבדל בין הנדסאי למהנדס

מה ההבדל בין הנדסאי למהנדס

בתחומים מגוונים בעולם הטכנולוגי נראה מהנדסים והנדסאים, אבל מהו בעצם ההבדל בין השניים וכיצד בוחרים את מסלול הלימודים הנכון שגם יוביל לקריירה מבטיחה? לא מעט אנשים מתבלבלים וחושבים שמדובר על אותו מסלול לימודים אך אין זה נכון, ההבדל הוא בלימודים, באפשרויות התעסוקה וגם בשלב מאוחר יותר בקריירה. מה עדיף? נפרוש בפניך את ההבדלים וההחלטה כולה שלך.

תוכן מקודם

ההבדל בתקופת הלימודים

יש הבדל גדול בין מסלול ללימודי הנדסאי למסלול לימודי הנדסה, כאשר ההבדל העיקרי הוא במשך הלימודים ובתעודה שמתקבלת בסופה. לימודי הנדסאי הם לימודי תעודה שנמשכים שנתיים בלבד, מיד לאחר מכן ניתן להתחיל לעבוד, לעומת זאת לימודי מהנדס נמשכים חמש שנים והם לימודים לתואר B.Sc במגוון מסלולים – מדעי המחשב, הנדסה כימית, הנדסת תעשייה וניהול, הנדסת פלסטיקה ועוד. יש שבוחרים במסלול מגוון אחר – ללמוד קודם לימודי הנדסאי ולאחר מכן השלמה ללימודי מהנדס, הלימודים מיועדים להנדסאים מצטיינים.

תעסוקה לאחר הלימודים

אחד הגורמים המניעים לבחירת מסלול לימודים הוא הקריירה שניתן לפתח לאחר מכן, וכנגזרת מכך – גובה השכר אליו ניתן להגיע. כמובן שגם השכר ההתחלתי מהווה פקטור משמעותי בבחירת הלימודים ואת הנתונים הללו ניתן למצוא באינטרנט בטבלאות שכר שמתעדכנות כל העת. יש צורך בלתי פוסק בהנדסאים ומהנדסים בשוק העבודה, בתעשיות המתקדמות או בהייטק יש ביקוש שעולה על ההיצע, לכן מהנדסים והנדסאים יוכלו למצוא עבודה במהירות ובשכר מכובד. מן הסתם כגובה ההשקעה כגובה השכר – מהנדסים מרוויחים יותר מהנדסאים, אך בעולמות ההייטק ניתן לראות כי גם הנדסאים מרוויחים משכורות יפות, במיוחד לאורך השנים וככל שהם מתקדמים.

מה ההבדל בתוכניות הלימודים?

כאמור, לימודי הנדסאי הם לימודי תעודה, ובשל כך הם קצרים יותר ואינם מהווים תואר אקדמי. עם זאת, במקומות עבודה רבים, במיוחד בתחום ההייטק, מחפשים אחר הנדסאים שהוכשרו בתחום מסוים ויש להם היכולת לקבל על עצמם פרויקטים ולהיות ממוקדים בעבודה. יש לא מעט הנדסאים שמתחילים את דרכם כהנדסאים, מתחילים לעבודה אז עובדים הכשרה נוספת של שלוש שנים להשלמת התעודה לתואר מהנדס, וזאת כדי לשדרג לעצמם את השכר ואת אפשרויות התעסוקה.

אפשרויות תעסוקה לאחר הלימודים

לאחר לימודי הנדסאים ניתן להשתלב במהירות בשוק התעסוקה. מסיבה זו ובשל העובדה שהלימודים כיום ממוקדים מאוד, בוגרי תוכניות הלימודים נחטפים על ידי חברות רבות לתפקידי מפתח משתלמים מבחינת השכר. מקומות העבודה השכילו להבין כבר מזמן שהעובדה שאין להנדסאי תואר אינה מכשילה אותו, אלא להיפך, הוא יכול להתמקצע עם הידע שניתן לו במסגרת הלימודים בתחום מסוים ולהתמקד בו עד הפיכתו למומחה במהלך השנים. ניתן להשתלב בתור הנדסאי טכנולוגיה, אלקטרוניקה, מים, תקשורת נתונים וכל תחום בו הייתה ההתמקצעות במהלך העבודה.

הביקוש למהנדסים גבוה גם הוא בתעשייה, וכמו בתחום ההנדסאות, גם כאן המומחיות הספציפית של המהנדס תהיה זו שתקבע אילו מקומות עבודה יחזרו אחריו. לסיכום, הבחירה בין לימודי הנדסאי ומהנדס צריכה להיעשות לאחר כל השיקולים שצוינו לעיל. יש לבחון האם יש אפשרות ורצון להשקיע במסלול לימודים ארוך, האם מעוניינים להתחיל לעבוד בעתיד הקרוב ולהשאיר את האופציה להנדסה לשלב מאוחר יותר ומהו החלום מבחינת שכר.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן