כותרות חמות :

תביעת מילואים
תביעת מילואים

תביעת מילואים

אנשי מילואים עושים עבודה חשובה. הם עוזבים עבודה קבועה, משפחה וחברים ויוצאים כדי לתרום למדינת ישראל ולהגן עליה. כל ההקרבה הזו של אנשי המילואים גובה מהם בסופו של דבר מחיר לא קטן, כאשר הם נאלצים להפסיד משכורת וימי עבודה תקינים ומסודרים. לצד זאת, לא פעם קשה להם להתקבל לעבודה, שכן המעסיקים אינם אוהבים כשנעדרים ממקום העבודה במשך זמן רב. לפיכך, באפשרותם של אנשי המילואים להגיש תביעת מילואים כדי לקבל את הכסף המגיע להם.

קרדיט תמונה FREEPIK

מתי אפשר לקבל תביעת מילואים?

וכאן נשאלת השאלה מי רשאי להגיש בקשה לצורך הגשת תביעת מילואים. ובכן, החוק אומר כי הגשת תביעת מילואים יכולה להתבצע באחד מבין התנאים הבאים:

  • עובד עצמאי – עובד זה יכול להגיש תביעת מילואים אם לא קיבל את השכר המגיע לו בתקופה של 3 חודשים מן הרגע שבו הסתיים שירות המילואים שלו.
  • עובד שכיר ועצמאי – אם אדם מוגדר הן כשכיר והן כעצמאי מבחינת הביטוח הלאומי, הוא יכול להגיש בקשה.
  • סטודנט – בתנאי שהוא לומד במוסד השכלה מוכר.
  • מובטל – מי שאינו עובד נכון לרגעים אלה, שבהם הוא צריך לצאת למילואים.
  • מצבים מיוחדים – ישנם מצבים מיוחדים שבהם העובד רשאי להגיש את תביעת המילואים, דוגמת מקרה שבו המעסיק שלו הוכרז בתור פושט רגל.
  • מי שעובד ביותר מעבדה אחת – אם המילואימניק מועסק בעבודה עיקרית ועבודה משנית והוא כבר קיבל את משכורתו מהעבודה העיקרית, הוא יוכל להגיש את התביעה.

לא מגישים בקשה לבד

באופן כללי, ניתן להגיש תביעת מילואים באופן עצמאי, אך לא מומלץ לעשות זאת. זאת משום שלא אחת לאחר הגשת תביעת מילואים, המילואימניקים מקבלם סירוב בשל טפסים שלא הוגשו נכון או מידע חסר. על כן כדאי לבצע הגשת תביעת מילואים ‏באמצעות עורך דין מומחה בתחום אשר מכיר את העבודה מקרוב. לעורך דין כזה יש את כל הידע המקצועי והמעשי על מנת לעזור לכם.

איך בוחרים עורך דין תביעת מילואים?

אחד הדברים הראשונים שצריך לעשות הוא לבחור את עורך הדין המתאים לכם, על מנת שתוכלו להתנהל כראוי מול הרשויות. חשוב לבדוק כמה דברים על עורך הדין. ראשית, יש צורך לבדוק את הניסיון שיש לו בתחום. האם מדובר בעורך דין מנוסה ומקצועי שמכיר את כל סעיפי החוק? ניתן גם להיעזר בהמלצות קודמות על עורך הדין, על מנת לראות מה אמרו עליו אחרים. ולבסוף, כדאי לבחון את שכר הטרחה שמציע עורך הדין על מנת לבדוק אם מדובר בשכר הוגן.

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן