כותרות חמות :

ניהול עסקים בישראל
ניהול עסקים בישראל

ניהול עסקים בישראל

ניהול עסקים

החלום של ישראלים רבים הוא להקים עסק משגשג שבו הם יוכיחו את כישוריהם בתחום שאותו הם למדו, או בתחום שבו הם עוסקים כעת וזאת לאור הידע הרב והמומחיות שלהם. עם זאת עליהם לדעת שנושא ניהול עסקים בישראל אינו עניין של מה בכך וכדי לנהל עסק צריך לראות את כל המרכיבים שלו ולתפעל באופן הנכון את כולם, כדי שהתוצאה תהיה מוצלחת. ישראלים רבים בטוחים שהם יודעים כיצד לנהל עסק והם אכן מצליחים מאד. אך יש גם כאלה שאינם מבינים את כל ההיבטים ואת כל ההשלכות ולכן הם אינם מגיעים להצלחות גדולות.

כאשר העסק קורס, העוסק או החברה אינם מסוגלים לשלם את ההתחייבויות שלהם ובעלי העסק אינם יודעים מה זה חדלות פרעון. הכוונה היא שחשבון הבנק נמצא בקו העליון של  מסגרת האשראי שאושרה לו כמו לדוגמה יתרת חובה של 35,000 ₪ ולכן כל חיוב שמגיע כמו הוראת קבע, חיוב כרטיס אשראי, המחאה שהגיעה מועד הפרעון שלה, הבנק לא יכול לשלם זאת, כיוון שאין לכך כיסוי. זו הסיבה שהבנקים במקרים הללו מחזירים את ההמחאות עקב סיבה שאין כיסוי מספיק. לאחר כמה החזרים מסוג זה, מגיע הלקוח לרף בחוק שהוא עשר המחאות וברגע זה החשבון הופך להיות מוגבל.

ניהול עסקים במצבים קשים

ניהול עסקים במצב של חדלות פרעון הוא כמעט בלתי אפשרי וזאת לאור העובדה שחשבונות הבנק מוגבלים ולכן אי אפשר להתנהל כלכלית מול עובדים, ספקים ונותני שירות. לאור זאת פונה בעל העסק לעורך דין אשר מתמקצע בתחום פשיטת רגל ומבקש את עזרתו המקצועית. עורך הדין  בוחן את כל המסמכים הקשורים לחובות של בעל העסק לגורמים השונים. יש מקרים שסך החובות אינו של סכומים עצומים ולכן הוא מציע כמה דרכים אופרטיביות כדי לצאת מהבוץ.

אפשר ליצור משא ומתן עם כל אחד מבעלי החוב כדי להקטין אותו ולשלם אותו בתשלומים, אפשר למכור נכס ובאמצעותו לשלם זאת, או לקבל הלוואה ולשלם את החובות כדי לצאת לדרך חדשה.

התנהלות מול כונס הנכסים

אך יש מקרים שבהם הבור שנפער בעת ניהול עסקים הוא עצום ואין לבעל העסק כל אפשרות לשלם את מלוא החובות. ולכן עו"ד זה מעביר בקשה לבית המשפט שאדם זה או החברה יוכרזו כפושטי רגל לאור חדלות הפרעון. כונס הנכסים בוחן את התיק המשפטי על כל רבדיו, אם קיימים נכסים שניתנים למימוש, היקפי החובות, תיקים שנפתחו בהוצאה לפועל ועוד.

בהתאם לנסיבות בכל תיק, מתבצע בשנים הראשונות תהליך של כיסוי חלק מהחובות על ידי החייב וכונס הנכסים מעביר את התשלומים הרלוונטיים בכל חודש לכל אחד מבעלי החוב.

קבלת צו הפטר

אם החייב עמד בכל התשלומים שלו ובנוסף לכך התנהל באופן נורמטיבי בתקופה זו ולא צבר חובות נוספים או ביצע מעשים שאינם חוקיים, בית המשפט מעניק לו צו הפטר אשר פוטר אותו מכל החובות שנותרו.

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן