כותרות חמות :

פעילות של עמותות בישראל
פעילות של עמותות בישראל

פעילות של עמותות בישראל

עמותות בישראל

רבדים רבים של אוכלוסיות בישראל חווים קשיים שונים בחיי היום יום שלהם. יש כאלו עם בעיות כלכליות, אחרים עם בעיות בריאותיות, חינוך של הילדים, אלימות ועוד. זו הסיבה שישראלים רבים שהם בעלי ערכים וחשיבה על האחר, מחליטים לעסוק בפעילויות הקשורות בהתנדבות והם מקימים עמותות אשר לכל אחת מהן יש מטרה נעלה. בשנים האחרונות הוקמו עמותות בישראל אשר עוסקות בכל מה שהציבור צריך ולכן קהל רב פונה אליהן כדי לקבל סיוע לנושאים הכואבים בחייהם. ייאמר לזכותן של עמותות רבות, שהן רואות את הקשיים הללו ואכן נרתמות ומסייעות מאד לנזקקים.

עמותות בישראל אינן יכולות לפעול ללא מימון לפעולות שלהם. רובן מעסיקות עובדים ויש להן הוצאות הקשורות לסיוע. לכן הן מחפשות מקורות מימון שונים. קרנות פילנתרופיות בישראל היא אחת האפשרויות של מימון חיצוני כיוון שהקרנות הללו מקציבות בכל שנה סכום כסף מסוים שאותו הן מעבירות לעמותות השונות. קיימות קרנות רבות מסוג זה וכל אחת מהן פועלת בדרך אחרת. יש כאלו שמקציבות כספים רק לתחום מסוים כמו לדוגמה לנושאים רפואיים, סיוע לבתי חולים, מימון מחקרים רפואיים ותקציב לסיוע למאושפזים.

מימון עמותות בישראל

קרנות פילנתרופיות אחרות מעדיפות להעניק נתח מהתקציב שלהן לכמה עמותות בישראל. לכן ההנהלות של הקרנות האלו בוחנות את אופי הפעילות של העמותות השונות, הן מקבלות מידע מפורט על היקפי הסיוע הכספי והצורך שלהם במימון באופן שוטף. בהתאם לכך הקרנות נענות בחיוב לבקשת המימון של עמותה זו או אחרת.

יש קרנות שמעבירות סכום כספי קבוע בכל שנה לגורמים מסוימים ויש קרנות שבכל שנה בוחנות מחדש את כל בקשות הסיוע. על פי הפעילות הספציפית המבורכת שמבצעות עמותות בישראל ובהתאם לכך הן מקבלות החלטה על גובה הסיוע ושמות העמותות שיקבלו זאת.

תשלומים על ידי גורמים עסקיים

ההנהלות של חברות עסקיות בכל סדר גודל בישראל מודעות לצורך בעזרה לרבדים שונים של האוכלוסייה ולכן כאשר הן מקבלות בקשה לסיוע הן שוקלות זאת בכובד ראש. יש חברות שמעדיפות להעניק סיוע שהוא אינו כספי אלא במוצרים שהן מייצרות או מייבאות כמו לדוגמה מוצרי מזון שונים, שמיכות חורפיות, תנורי חימום, ספרים וכו'.

לעומת זאת חברות אחרות מעדיפות להעניק באופן קבוע בתחילת שנת הכספים או לאורך השנה מימון עבור עמותות בישראל. זה קורה לאחר בדיקה מדוקדקת של כל הפעילות כדי שהכספים הללו יגיעו לידיים הנכונות וינותבו כיאות לנזקקים, על פי תחום העיסוק של כל עמותה

הוצאה מוכרת במס

כאשר העסקים תורמים כספים לקטגוריה של עמותות בישראל הם נהנים מהעובדה שמדובר בהוצאה שהיא מוכרת במס, אם העמותה מנוהלת כחוק ויש לה את כל האישורים הנדרשים לכך. לכן על פי גובה התרומה תועבר לחברה קבלה על פי סעיף 46. רואה החשבון של החברה יעביר את כל הקבלות הללו למס הכנסה במסגרת הדוח השנתי של החברה.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן