כותרות חמות :

חשוב לדעת מי נכנס למשפחה שלכם לטפל ביקיריכם
חשוב לדעת מי נכנס למשפחה שלכם לטפל ביקיריכם

חשוב לדעת מי נכנס למשפחה שלכם לטפל ביקיריכם

לא קל להגיע למצב סיעודי בכל גיל ועוד יותר מורכב להכניס מישהו הביתה לטפל ביקיריכם ברגעים הכי אינטימיים של החיים. המטרה של שירותי סיעוד שעוסקים בהשמת מטפלים סיעודיים היא לתווך ולהכיר למשפחות את המטפלים הטובים ביותר למטרתם, מבלי להתפשר על כישוריהם והידע המקצועי שלהם. אנחנו מוצאים בישראל הרבה מאוד מטפלים סיעודיים שחלקם ישראלים וחלק עובדים זרים, ולכל אחד מהם מאפיינים ותכונות משלהם. לכן, חשוב לדעת מה רוצים ואיך מתכוונים להכין את המטופל הסיעודי שלכם לקבלת הטיפול מהמטפל. חשוב להבין אם הוא יסתדר עם מטפלים ישראלים או זרים ויש להיערך לכך מבחינת הביורוקרטיה והכנת הניירת והאישורים הנדרשים לכך ממנהל האוכלוסין והמימון לכך מהמוסד לביטוח לאומי.

קרדיט תמונה freepik

איך בוחרים מטפל סיעודי?

המאגר המקצועי של מטפלים סיעודיים שמחזיקות חברות טיפול בקשישים כוללות אנשים רבים שהתפקיד שלהם מחייב לא רק עבר נקי וללא עבירות פליליות, אלא גם כישורי תקשורת טובים כדי שאפשר יהיה להסתגל לבית חדשה, למשפחה בעלת אופי משלה והכי חשוב – למטופל שלא תמיד יכול לתקשר עם המטפל במילים מפורשות. לאחר שבדקתם נתונים בסיסיים כמו שפה, שנות ניסיון, ידע מקצועי, פרטים אישיים, חשובה מאוד הכימיה שנוצרת בין המטופל לבין המטפל ורצוי שהיא תהיה נעימה וזורמת. המטפל יצטרך להיות עם המטופל שעות רבות או בכל ימות השבוע, תלוי בהסדר שיש לכם אתו, ולכן השהות עמו צריכה לגרום לכם להרגיש נוח להשאיר אותם לבד.

מטפל סיעודי בראש שקט

מטפל סיעודי לא רק מטפל ביקיריכם או בכם אלא גם מטפל בבית כשאתם לא גרים בו ורק הוא והמטופל גרים שם. משום כך, חשוב לבחור מטפל שאתם סומכים עליו מאוד שילמד את כל נוהלי הבית וההרגלים של המטופל ושלכם, ומה מקובל עליכם שיוכל לעשות. חשוב לדעת גם מה לדרוש ממנו שנמצא במסגרת מילוי תפקידו ומה לא קשור אליו והוא לא אמור לעשות. מידת ההתאמה בין המטופלים לבין המטפלים חייבת להיות גבוהה מאוד ובגלל זה המטפלים מראיינים אתכם לא פחות מאשר אתם מראיינים אותם באותה שיחת היכרות ראשונית, מומלץ להיות כמה שיותר כנים ולחשוף כמה שיותר מידע ופרטים כדי למנוע אי הבנות לאחר מכן. זה חשוב גם לגבי טיפול רפואי וכל מה שקשור בהקפדה על מתן תרופות וליווי לפרוצדורות רפואיות שונות.

יחס אישי למטופלים סיעודיים

מטפלים סיעודיים רבים מצליחים לפתח יחסי חברות וקרבה אישית עם המשפחות והמטופלים וזה לא מפתיע, משום ששירותי סיעוד טובים באמת מחזיקים אנשים נורמטיביים ושירותיים בסך הכל. מצד המשפחה, חשוב מאוד להקפיד על התשלומים שמוסכם עליהם, על ההפרשות הסוציאליות על פי חוק ולפי החוזה ומבלי להתחמק, וכל זאת על מנת להבטיח שהיחסים ביניכם יתנהלו כשורה בכל המישורים הנדרשים. החוק של עובדים זרים מחמיר במיוחד ודורש תשלום נאות ובזמן לכל מטפל סיעודי זר, על פי הנדרש מהמעסיקים הישראלים. כמובן שמטפלים ישראלים רגילים לבקש ולקבל את התעריפים שלהם, אבל גם לעובדים זרים חוקיים יש את הדרישות שלהם שאי אפשר להתעלם מהן. זה כולל גם היכרות עם תרבותם ועם החגים והאמונות הדתיות שלהם והליכה לקראתם במועדים כאלה.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן