כותרות חמות :

שיווק ומכירות: טיפים לשיפור התחומים החשובים בעסק
שיווק ומכירות: טיפים לשיפור התחומים החשובים בעסק

שיווק ומכירות: טיפים לשיפור התחומים החשובים בעסק

מקודם

 

השיווק מייצר את המודעות של הלקוחות לעצם קיומו של מוצר או שירות ותחום המכירות מממש את אותה התעניינות לסגירת עסקאות בפועל.
כך, ששיווק ומכירות הינם שני תחומים שככל שהשילוב ביניהם הינו מקצועי ואיכותי כך העסק יוכל להתקדם ולהגדיל את מספר לקוחותיו ואת הכנסותיו.

כיצד שיווק ומכירות משתלבים יחד?
שילוב נכון בין שיווק למכירות יכול לתרום רבות להצלחה העסקית של כל חברה.
תפקיד השיווק הוא להציג את המוצר או השירות לקהל היעד וליצור בו עניין וביקוש. לשם כך משתמשים באמצעים פרסומיים ושיווקיים, כמו למשל תחומי השיווק הדיגיטלי.
כשהשיווק הינו יעיל ומוצלח הוא משפיע באופן חיובי על המכירות. הוא בונה את המותג והמכירות מחזקות אותו ומיישמות אותו בפועל.

תפקיד המכירות הוא להשתמש בלידים (נתונים על הלקוחות הפוטנציאליים) שהגיעו דרך השיווק ולהפוך את אותם לקוחות ממתעניינים ללקוחות פוטנציאליים, שיממשו לבסוף את קנייתם בפועל.
השיווק מניע את המכירות והמכירות מצידן מעניקות לשיווק משוב מהשטח, כלומר: אלו מסרים משפיעים על הלקוחות, מאיזה אמצעי שיווקי מגיעים הלקוחות ואלו בעיות או אתגרים מציבים הלקוחות בפני העסק.
בצורה זו – השיתוף והשילוב בין השיווק למכירות – מוביל לחידוד התאמת השיווק לצרכי המכירות של העסק ומניע את הצלחתו העסקית.

תפקידו של יועץ שיווקי בכל הקשור לשיווק ולמכירות
יועץ שיווקי של חברת FRONTIS הינו איש מקצוע בתחום השיווק והמכירות שמספק ייעוץ והכוונה לעסקים בתחומים אלו.
מטרת הייעוץ השיווקי היא לסייע לעסקים לשפר את ביצועי השיווק והמכירה שלהם, להגיע לקהל יעד נכון ומדויק יותר עבורם ולהגדיל את הכנסותיהם.
הייעוץ ניתן בתחומים הבאים:
– ניתוח מצב השוק.
– בניית אסטרטגיה שיווקית עם יעדים שיווקיים ברורים ומדידים.
– הגדרת תוכניות פעולה אופרטיביים.
– התמקדות בקהל היעד המותאם לעסק.
– בחירת ערוצי השיווק המתאימים לו (דיגיטליים, מסורתיים או שילוב של שניהם).
– שיפור תהליכי מכירה ושימור לקוחות.
– ייעוץ בכל הקשור ליצירת חוויית שירות חיובית ללקוחות.
– מדידה, כימות והסקת מסקנות מניתוח נתוני השיווק והמכירות ומתן המלצות לשיפור.
– הדרכה וליווי העסק ע"י הכשרת צוותי שיווק ומכירה בתוך העסק.

שיווק ומכירות: טיפים לשיפור התחומים החשובים בעסק
כדי ליצור שילוב טוב ככל הניתן בין שני התחומים הללו – מומלץ להיעזר בטיפים הבאים:

בתחום השיווק

  • חקר קהל היעד של העסק – מהם הצרכים, הרצונות והדרישות הייחודיות של קהל היעד הפוטנציאלי לרכוש את מוצרי ושירותי העסק. יש לשים דגש במיוחד על השאלה: איזה פתרון פותר המוצר/שירות עבור אותו קהל יעד.
  • מהם אמצעי השיווק והפרסום המתאימים ביותר לקהל היעד – שיווק דיגיטלי דרך הודעות SMS, ווטס אפ, רשתות חברתיות, מיילים וכדו'. אמצעי השיווק המועדפים הינם קשורים למאפיינים שונים של קהל היעד (למשל: גיל או מגדר).
  • אתר אינטרנט – העלאת אתר מקצועי ומכובד לאינטרנט, שאליו יוכלו הלקוחות הפוטנציאליים להגיע דרך מילות מפתח, לקרוא בו על המוצר/שירות וכן לקרוא מאמרים מקצועיים בתחום.
    חשוב שאתר האינטרנט יהיה במהירות טובה ונוחה לגלישה ויכלול תוכן איכותי.
  • פרסומות – פרסום ממומן, פרסומות ברשתות חברתיות ו/או בגוגל להעלאת החשיפה ולהעברת מסרים ברורים וממוקדים.
  • פרסום סרטונים – ביוטיוב או ברשתות חברתיות (לדוגמה: סרטוני הדרכה על המוצר).
  • שמירה על קשר עם הלקוחות – הקפדה מרובה על שמירת קשר רציף עם קהל הלקוחות והמתעניינים ומשלוח הודעות SMS על מבצעים וניוזלטר דרך המייל.

בתחום המכירות

  • שכלול מיומנויות – מכירה, שכנוע, עמידה בפני התנגדויות וכדו' בקורסי הכשרה לאנשי מכירות.
  • הערך המוסף של המוצר – בתהליך המכירות להקפיד על הדגשת הערך המוסף של המוצר ועל הפתרון הייחודי שהוא נותן ללקוח.
  • ניהול התנגדויות – לגבי המחיר או הטלת ספק בכדאיות קניית המוצר: כדי להתמודד עם התנגדויות מומלץ לאיש המכירות לשאול את הלקוח שאלות הבהרה כדי יוכל להבין בצורה ברורה את התלבטויותיו ולהציע לו פתרונות שישרתו אותו.
  • שיחות מעקב ותזכורות לסגירת עסקה – ללקוחות המתלבטים יש לחזור לשיחת מעקב כדי לנסות לשכנע אותם לקנות, לשלוח להם הודעות, מייל ותזכורות שעדיין לא ביצעו את המכירות.
  • היעזרות במערכת ניהול קשרי לקוחות (CRM) – שבאמצעותה ניתן לעקוב אחר תהליך המכירה ואחרי הלקוחות.
  • ניתוח נתוני השיווק והמכירות – כדי למקסם את האפקטיביות של שני התחומים וליצור שינויים באסטרטגיות השיווק והמכירות במידה ויש צורך בכך.

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן