כותרות חמות :

ייעוץ זוגי לאחר הרחבת המשפחה
ייעוץ זוגי לאחר הרחבת המשפחה

ייעוץ זוגי לאחר הרחבת המשפחה

הדינאמיקה הזוגית עשויה להשתנות עם השנים בעקבות שינויים שעובר כל אחד מבני הזוג או ביחד בתוך התא הזוגי. בין היתר – שינוי מקום עבודה, מעבר דירה, יציאה לטיול ארוך ועוד.
אחד השינויים הדרסטיים שעשויים להשפיע על הקשר הזוגי מקצה לקצה טמון בהרחבת המשפחה.

מה בין זוגיות להורות?
זוגות רבים חולמים זמן רב להביא ביחד ילדים משותפים לעולם ואפילו מדמיינים כיצד הם יהיו בתור הורים, אבל לעיתים חלומות לחוד ומציאות לחוד.
הרחבת המשפחה והצטרפותו של תינוק עשויים לשנות לחלוטין את הסטטוס קוו המוכר ומדובר בשינוי מאתגר אשר דורש הסתגלות מחודשת לקשר הזוגי כפי שהוא כעת, במתכונת החדשה שלו.
כל אחד יגיב באופן אחר להרחבת הקן. יש זוגות שירגישו חיבור עמוק יותר בעקבות כך, יחוו סבלנות ויציגו הכלה ואילו אחרים יחושו בדיוק ההפך: ריחוק שקשה לגישור או יפגשו בבעיות, קונפליקטים ומורכבות בהם לא הכירו בעבר.
אפילו אם אין טלטלה דרסטית ביחסים בעקבות הולדת ילד, הרי שיש חשיבות רבה לבניית הקשר הזוגי לאור המצב החדש מתוך הסתכלות קדימה, זאת על מנת לחזק ולייצב את מערכת היחסים וכך גם להיות הורים יותר פנויים רגשית.

כיצד ייעוץ זוגי מסייע לזוגות שמקימים משפחה?
עם המעבר להורות יתכן שתרצו לפנות לייעוץ זוגי, תמיכה, הכוונה וסיוע של איש מקצוע, מטפל זוגי, שידע לסייע לכם לנווט במסע על רקע הסטטוס החדש. אפשר לפנות לטיפול בסביבת מגוריכם כך שיהיה לכם זמין וקל יותר להגיע אליו. כמו למשל, ייעוץ וטיפול זוגי בשרון
רצוי לפנות למטפל שהגישה שלו מצאה חן בעיניכם דוגמת מתודיקה אשר תחומה בזמן ומטרתה להקנות לכם כלים כיצד לתפקד טוב יותר ולהתגבר על קשיי תקשורת או לשפר מיומנויות כבני זוג וכהורים.

במרחב הזוגי המבוקר בקליניקה יתאפשר לכם להתמקד אחד בשנייה רחוק מהטרדות והדאגות היומיומיות, שלרוב מתרבות ומתעצמות עם הרחבת הקן.
היעדר שעות שינה, תובענות כלכלית, חרדות לבריאותו הנפשית והפיזית של התינוק, הגדרה מחודשת של התפקידים, מציאות אחרת שעשויה כאמור להפריע גם לאינטימיות או שונה מכפי שהכרתם זה את זו לפני הולדת התינוק.
כאן יתאפשר לכם לדון בקונפליקטים ובבעיות באווירה פתוחה ומקבלת, שעוטפת מכל הכיוונים ולא שיפוטית, לדון בדרך בה אחריות הורית פוגשת במפגש הזוגי וכיצד אפשר גם להדליק מחדש את האינטימיות ובאילו דרכים נוכח האתגרים שבדרך, שהתגלו לפתע עם הרחבת המשפחה.
במסגרת ייעוץ זה יהיה אפשר לדון בבחירות ההוריות ולחשוב על פתרונות מאוזנים או התמודדות עם קונפליקטים שיתאימו לכל אחד מהצדדים.

מה לבדוק לפני שמתחילים?
כאשר אתם פונים לייעוץ זוגי עם הפיכתם להורים, חשוב לפנות זמן ואנרגיות לטובת הטיפול גם אם זה נראה לכם בתקופה בלתי אפשרית. ככל שתדחו את הטיפול כך יתכנן שתעמיקו את הפערים ודווקא בשלב זה, אתם זקוקים יותר מכל לסביבה תומכת.
פנו בראש פתוח לטיפול על מנת להיות קשובים למטפל ובדקו מהו הסגנון הייעוצי, האם הוא תחום בזמן, בכמה מפגשים מדובר וכמה זמן כל מפגש והאם המפגשים יוכלו גם להוביל לשינויים בדפוסי החשיבה וההתנהגות להבנה ביניהם ולהסתגלות פשוטה יותר גם לתפקידכם כהורים.
חשוב מאוד לפנות לייעוץ שיוכל לסייע לכם בהתמודדות עם מתחים, בהקניית טכניקות ואסטרטגיות התמודדות, בהן תוכלו לנקוט ולהשתמש גם מחוץ לקליניקה ללא נוכחות המטפל כאשר תעמדו שוב ושוב בסיטואציות מאתגרות במשך חייכם כהורים וכבני זוג.

שימו לב שהמטפל מתמחה בייעוץ זוגי, שיש לו ניסיון עם זוגות בסטטוס שלכם, שהינו בעל הרגישות הנדרשת, שהוא יוכל באמת לסייע ושהגישה שלו גם פרקטית כך שתוכלו להירתם לטווח הארוך.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן