כותרות חמות :

המדריך- פסח

המדריך- פסח

שימו אוזן

 

אלייצור | חום ואהבה

הזמר והיוצר אלייצור מפרסם סינגל חדש ונדיר במיוחד, המוצג ללא קליפ אלא כמעין מכתב אישי.  השיר מספר על מישהי שהשירים של אלייצור התנגנו לה באוזן כביקורת על סגנון חייה, ואלייצור מתנצל משהו ועונה לה בענווה. "מרגש" זה לשון המעטה בכל הנוגע להגדרת הקטע החדש. אף אחד אחר לא עושה את זה ככה.

 

שלוחי חב"ד בארנה

כנס ארצי של חב"ד בישראל התקיים בשבוע שעבר בהיכל ארנה בירושלים. למעלה מ־15 אלף שלוחי ופעילי חב"ד מכל רחבי הארץ התאגדו יחד לאירוע, שהתקיים לכבוד יום הולדתו של הרבי מלובביץ׳ ובקריאה לאחדות ישראל.

 

 

מתמידים לזכר הרב

לאחרונה הסתיים מבצע לימוד ארצי שהתקיים בסניפי בני עקיבא במשך החורף לעילוי נשמת הרב חיים דרוקמן זצ"ל. בפרויקט, שהחל מייד לאחר פטירת הרב, השתתפו כ־2,000 חניכים. כל סניף בחר ספר שבו רצה להעמיק, ובין הספרים שנבחרו היו כמובן גם ספריו של הרב דרוקמן. התנועה רכשה את ספרי הלימוד עבור הסניפים, ובהם התקיימו בחודשים האחרונים קבוצות לימוד שעסקו בספרים בהתמדה.

 

שר המורשת בטבריה

שר המורשת הרב עמיחי אליהו ביקר בעיר טבריה יחד עם הצוות המקצועי של משרדו. השר נפגש עם ראש העיר בועז יוסף, וזה הציג לשר את אתרי המורשת שבעיר ואת ההיסטוריה של האזור כולו. השר אליהו ציין לפני ראש העיר כי בעיניו טבריה יכולה וצריכה להיות עיר תיירות ומורשת מובילה, וכי בכוונתו לבחון דרכים להרחבת ההשקעה הממשלתית בעיר.

 

לומדות רפואה באולפנה

תלמידות תוכנית האקוסיסטם באולפנת אמי"ת צפת המתמחות בתחום הרפואה, נפגשו השבוע למפגש מסכם עם פרופ' סלמאן זרקא, מנהל בית חולים זיו ופרויקטור הקורונה. הפרופסור חיזק את התלמידות, שוחח על תודעת השליחות שבתפקיד, ודיבר על חיזוק הפריפריה והשוואת תנאי הרפואה והשירות לאלו של מרכז הארץ.

 

מעמיקות באהבה

לקראת חג הפסח והמנהג לקרוא בו "שיר השירים" הוקם באולפנת צביה בני־ברק חדר "סיפור אהבה", כחלק מהשתלמות שעברו התלמידות בנושא מיניות וצניעות. בחדר השתתפו התלמידות בתהליך חוויתי, שבין היתר עסק בשיח יהודי בריא בנושאי שמירת צניעות, שמירת נגיעה ושמירת העיניים.

 

כיכר לזכר יוסקה שפירא

ראש העיר ירושלים משה ליאון חנך כיכר בשכונת גבעת־מרדכי על שמו של יוסף (יוסק'ה) שפירא. שפירא היה איש חינוך, שהתמסר לענייני הציבור תוך שהוא מתמקד בעידוד עלייה וּּבטיפוח הדור הצעיר. בין תפקידיו הבולטים: מזכ"ל בני עקיבא העולמית במשך 22 שנה וראש "מחלקת העלייה והנוער" בסוכנות היהודית. יזם והקים ארגונים רבי השפעה, בהם "נעל"ה", תנועת הילדים "עוז" וארגון תהיל"ה.

 

נערכים לפסח בלכיש

כהכנה רוחנית לקראת פסח קיימו באולפנת בני עקיבא לכיש לכל תושבי הסביבה "ערב שקולו גאולה", שהוקדש לזכרם של יגל והלל יניב הי"ד. תושבים רבים הגיעו ללמוד ולשמוע שיעורים עד השעות הקטנות של הלילה ואף להשתתף בהתוועדות ובניגונים.

 

מסע ציוני לתלמידות

למעלה מ־1,000 תלמידות שכבת ט' ברשת החינוך נעם־צביה, השתתפו בתוכנית הרשתית "מסע – תורה, עם, ארץ ומדינה". התלמידות סיירו באתרי גבורה ממלחמת הקוממיות באזור שער הגיא, צעדו בדרך בורמה וביקרו באתר "מיני ישראל". בהמשך השתתפו הבנות בחידון בנושא אתרי ציונות ומורשת ובמופע משותף עם עופר חתוכה.

 

הרמת כוסית ירושלמית

סגנית ראש העיר ירושלים חגית משה ערכה הרמת כוסית לכבוד פסח, בהשתתפות ראש העיר משה ליאון, הרב הראשי לירושלים הרב שלמה עמאר, אישי ציבור ותושבי הבירה. במהלך הטקס ביקשה משה להודות לצוותי העירייה ולעובדי מִנהל החינוך ואגף חברה שבזכות עבודתם מערכת החינוך הירושלמית שעליה היא מופקדת, הצליחה להוביל להצלחות יוצאות דופן.

 

חוגגים פסח בחברון

 

נוסף על האתרים שבחברון המוכרים לציבור, תינתן בחול מועד פסח הזדמנות לבקר גם באטרקציות חדשות ומיוחדות באזור. אחת מהן היא תל חברון – מקום עם ריכוז מיוחד של נוף, טבע, תנ"ך, עתיקות, וכיף. במקום אף יהיו שחקנים שיעבירו הפעלות לכל המשפחה. מלבד זאת ייערך אירוע מרכזי למרגלות מערת המכפלה ביום שני י"ט בניסן, בהשתתפות גדולי הזמר היהודי והחסידי.

 

 

אור לגויים במכללת הרצוג

על רקע המצב במדינה, נערך במכללה האקדמית הרצוג ערב עיון שעסק דווקא ביכולת להשפיע החוצה, אל שאר עמי העולם. באירוע, שנשא את הכותרת "אור לגויים", שיתף ד"ר דרור אידר, שגריר ישראל באיטליה, בעמידה בחזית ההסברה כשגריר הציוויליזציה היהודית. כמו כן נערך פאנל שעסק ביכולת התרומה של התרבות היהודית־ישראלית לתרבות הגלובלית ולשיח האוניברסלי על בעיות קיומיות הנוגעות לעתיד האנושות.

 

 

מטיילים חינם

בפעם ה־18: מעל 170 אתרי מורשת, מוזיאונים, סיורים מודרכים ברחבי הארץ ועסקי תיירות קטנים מהדרום ייפתחו בחינם לכל הציבור בישראל במהלך חול המועד פסח, בהובלת המדריכים של ארגון אשכולות ובחסות בנק הפועלים. הכניסה לכל המקומות וההשתתפות בפעילויות מותנות בהרשמה מראש בלבד. לפרטים ולהרשמה באתר אשכולות: www.eshkolot.org או באתר בנק הפועלים: www.poalimatarim.com

 

 

ההסכת של צמאה

לאחר למעלה מ־70 ניגונים שעובדו מחדש ובוצעו בעשרות הופעות עם מאות אלפי משתתפים, ב"צמאה" עולים שלב לפרויקט מיוחד – פודקאסט "הללו". ההסכת מצוי כעת בהשקת העונה השנייה, לאחר 10 פרקים שכבר באוויר. כל פרק עוסק בניגון נבחר, וביחד עם אומני צמאה, מומחים להיסטוריה ולחסידות, רבנים ומשפיעים, ניתן לקבל הצצה לעולמו של הניגון באופן חי וחדשני.

 

 

 

החידון של פיני | פסח

חפשו בהגדה את התשובות להגדרות שלפניכם.

 

 

שאלות על ההגדה:

  1. צומת מפורסם בכביש גהה.
  2. לבקש לצורך שימוש.
  3. מעולים.
  4. נחש מלאך היוצא מעץ.
  5. ירק עם שיניים.
  6. מאחד השערים בירושלים.
  7. ספרו של ר' יששכר דב טייכטל.
  8. הסתובבי!
  9. אשתו של בעלי.
  10. שכונה בירושלים.
  11. בית חולים.
  12. חוף בצפון.
  13. קִשרו את הרוקד.

 

 

דרושים

 

דרושה בת שירות

אם את מבקשת שירות מלא משמעות וחוויה, לגור בירושלים, להיות חלק מצוות איכותי ולהפיץ את ענייני בית המקדש – מקומך איתנו. אביאל, רכזת: 058-6205711

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן