כותרות חמות :

מדריך איך לאכול בריא בחג הפסח
מדריך איך לאכול בריא בחג הפסח

מדריך איך לאכול בריא בחג הפסח

אחד החגים המשמעותיים בחגי ישראל הוא פסח, אך הוא גם הקשה לנו ביותר מבחינת תזונה. במשך שבוע שלם אנחנו לא אוכלים לחם על כל הצורות שלו, וגם לא מאכלים שיש בהם לחם, והדבר יכול להקשות לא מעט על התפריט. עם זאת, כיום קיימים פתרונות רבים שיכולים לסייע לצלוח את השבוע המאתגר ואפילו די בקלות, רוצים לשמוע? כדאי להמשיך לקרוא.

שמרו על סדר ארוחות רגיל גם בערב ליל הסדר

נתחיל עם הטיפים הבסיסיים שאמורים לסייע לנו מעבר לתפריט הבסיסי של המאכלים. קודם כל רצוי לשמור על סדר הארוחות לאורך החג. אמנם אנחנו בדרך כלל בחופש מהעבודה, מטיילים, טסים לחו"ל או פשוט מבלים עם המשפחה והחברים, אך אין זה אומר שבשבוע הזה אנחנו אמורים לשנות את הצורה בה אנו אוכלים במשך כל השנה. גם בליל הסדר עצמו ההמלצה היא לשמור לאורך היום על ארוחות רגילות, אל דאגה, בערב בכל מקרה כולם קצת רעבים כי ליל הסדר נמשך עד שעה מאוחרת.

הקפידו על ארוחה מזינה עם ירקות במהלך החג

הימים בחג יכולים לעבור כולם עם שוקולד עם מצה, אבל המחיר שמשלמים אחר כך יכול להיות כבד. קודם כל כדאי לדעת שתחליפי הלחם למיניהם מתעכלים פחות טוב במעיים, לכן לא מעט אנשים סובלים מבעיות מעיים בחג הפסח. לכן, ההמלצה הנה היא לשלב פעם ביום ארוחה מזינה וטובה עם ירקות. הקפידו על כך לאורך כל החג.

עדיפות לחומרי גלם בריאים עם ערכים תזונתיים

קל להתפתות בתקופת החג לאכול רק מאכלים שאנחנו אוהבים ולומר לעצמנו שאנחנו בחופש וזה בסדר. אין ספק שזה נכון לגבי ארוחה אחת או שתיים, אך כשמדובר על שבוע שלם לא רצוי לעשות לגוף הנחות. בחרו בחומרי גלם בריאים עם ערכים תזונתיים גבוהים שיסייעו לגוף גם בזמנים בהם יש קצת שינויים בתזונה.

מתכונים מנצחים לפסח

כולם רוצים להפציץ במתכונים מצוינים, גם בערב החג וגם לאורך החג כולו. אם נביא תפריט בריא לחג הפסח המתכונים יסייעו לכל בני המשפחה לאכול טוב בחג, בלי פשרות ומתוך הנאה גדולה. יש לנו שני מתכונים מנצחים להציע לכם לחג הפסח, והראשון הוא של בצלים ממולאים באורז ופטריות מלך היער – מתכון מעולה שמתאים לכל ימות השנה אבל לחג הפסח במיוחד.

כדי להכין את הבצלים למילוי נחרוץ בהם חריץ ארוך עד המרכז ונאדה אותם כחצי שעה. כשיהיו קרירים נפרק אותם ונכניס את המלית שתהיה מורכבת מבצלים קצוצים, פטריות מלך היער קצוצות, אורז עגול מבושל, צימוקים שחורים ותבלינים הכוללים בהרט, קינמון, מלח, פלפל ומיץ לימון טרי. את הבצלים הממולאים נכניס לרוטב שעשוי מסוכר מקורמל שלו הוספנו שמן, מלח, רכז רימונים, שזיפים ולימונים – מבשלים ואז מכניסים לתנור להשחמה של עוד חצי שעה.

מתכון קלאסי מנצח נוסף הוא של מרק ירקות צח עם קניידלך שיטאקי כשהשימוש בפטריות הופך את טעם הקניידלך המסורתי לעשיר במיוחד. למרק הצח נבשל בצלצלי שאלוט, כרישה פרוסה, שורש סלרי, גבעולי סלרי, דלעת, טימין, עלי דפנה ותבלינים עם חבילה של פטריות מיובשות. לקניידלך המסורתי נוסיף שקית אחת של פטריות שיטאקי מיובשות וטחונות לאבקה, לא יאומן עד כמה דבר פשוט כל כך יכול לשנות מתכון ולהפוך אותו לעשיר במיוחד.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן