כותרות חמות :

המסורת ניצחה

המסורת ניצחה

 

אם מישהו היה זקוק להוכחה שיש א-לוהים, הרי שהיא ניתנה ביום שלישי, 1 בנובמבר 2022, ז' בחשוון תשפ"ג. לא אוכל לתאר את האושר הגדול שהיה בביתנו כאשר הבנו שהימין ניצח בבחירות, שכל מצביעי הליכוד, הציונות הדתית, ש"ס ויהדות התורה יצאו להצביע. כולם הבינו את גודל השעה, את הסכנה הגדולה הנשקפת למדינה היהודית, ולא היו מוכנים לעוד שנה של הממשלה הנוראה של לפיד.

ולא רק שהימין ניצח, הבית היהודי בהובלת איילת שקד, אדריכלית הממשלה הנוראה ששלטה כאן בשנה וחצי האחרונות, הולכת הביתה. ולא רק שהימין ניצח ושהבית היהודי עם איילת שקד בדרך הביתה, גם מרצ לא עברה את אחוז החסימה. ולא רק שהימין ניצח, הבית היהודי עם איילת שקד בדרך הביתה ומרצ לא עברה את אחוז החסימה: העבודה על גבול אחוז החסימה. ברוך אתה ה' שומע תפילה.

אני לא בטוחה שאפשר להסביר את ההונאה הגדולה שהונו ראשי ימינה את חברי הרשימה. בישיבות סיעה, בזומים בחשיבה משותפת איך אנחנו משכנעים עוד ועוד מצביעים להצביע ימינה לא עלתה מעולם האפשרות שלא נהיה חלק מממשלת ימין. ההלם המוחלט שהיינו בו, חלק קטן מהרשימה, היה משתק ממש. איזו בושה, איזו חרפה. וכל זה בזמן שראשי ימינה מתראיינים ומסבירים לציבור למה המהלך המטורף הזה לגמרי הגיוני.

אנחנו רואים עמדות קשיחות ובקשות לתיקים כמו האוצר והביטחון. לצערי אני עדיין לא רואה מי נלחם על החינוך. נכון, זה תיק הרואי פחות מהאחרים, אבל ברור שחשיבותו עולה על חשיבותם של רבים מהם. זה העתיד, על זה תתבסס המדינה היהודית

שנה וחצי נלחמנו בכל האמצעים שעבדו לרשותנו, שנה וחצי דיברנו ופעלנו בכל דרך כדי לסייע בהפלת הממשלה, וברוך ה' לא רק שהיא נפלה, אלא הימין עלה לשלטון עלייה חד-משמעית. בלי טריקים ובלי שטיקים. עבדנו כולם כגוש מאוחד למען המטרה הנעלה של החזרת השפיות, הגאווה הלאומית ובעיקר הזהות היהודית למרכז הבמה. מי שרימו והונו אותנו ואת מצביעי ימינה, יראו את הכנסת מהבית. זהו צדק דמוקרטי.

העם אמר את דברו. רוב העם נמצא בימין ורוצה שמדיניות הימין היא שתמשול. עכשיו זה הזמן של נציגי הימין להבין את תוצאות הבחירות. הן אומרות באופן חד-משמעי שהציבור רוצה משילות. בן גביר התחזק בדיוק בגלל זה.

אנשי הדרום, שמתמודדים עם הטירוף בכבישים ועם נשק בלתי חוקי ויישובים בלתי חוקיים ופרוטקשן; אנשי הצפון, שרואים איך אדמות נקנות על ידי ערבים ואיש אינו טורח לעשות שום דבר בנידון, ונאלצים גם הם לשלם פרוטקשן כדי שלא ישרפו להם את העסק; אנשי דרום תל אביב, שהופקרו למסתננים, שאינם יכולים לצאת מהבית אחרי שהשמש שוקעת; האזרחים בערים המעורבות שזוכרים היטב את מאורעות תשפ"א, כל אלה הצביעו באחוזים גבוהים למפלגת הציונות הדתית. הם רוצים הגנה ועזרה, ונמאס להם לחכות. זה לא ממלכתי לצפות מאזרחי המדינה הללו שיחכו כדי לקבל את העזרה שהם ראויים לה.

הציונות הדתית, ש"ס ויהדות התורה, המרכיבות את גוש הימין, התחזקו מאוד, וזהו מסר חד וברור. הציבור רוצה משילות ורוצה זהות יהודית. הציבור מבקש רפורמות של ממש בעיקר במשרד המשפטים, אבל לא רק בו. בכל משרדי הממשלה יש לעשות שינויים אמיצים כדי שלא יהיה אפשר עוד לפגוע בזהות היהודית של המדינה.

המפלגה שביקשה לפגוע בשבת, שביקשה לפגוע בערכי המשפחה והכניסה לחיינו את טרלולי המגדר נותרה עם ארבעה מנדטים בקושי. זהו מסר חד וברור לממשלה שתקום: אנחנו לא עם ככל העמים, ואנחנו לא רוצים להיות עם כזה. העם היהודי גאה ומוכן להילחם כדי שערכיו יבואו לידי ביטוי.

עכשיו מתחיל המשא ומתן הקואליציוני. אנחנו רואים עמדות קשיחות ובקשות לתיקים כמו האוצר והביטחון. לצערי אני עדיין לא רואה מי נלחם על החינוך. נכון, זה תיק הרואי פחות מהאחרים, אבל ברור שחשיבותו עולה על חשיבותם של רבים מהם. זה העתיד, על זה תתבסס המדינה היהודית. ללא תלמידים שמבינים מה הם עושים כאן, לא יהיה צבא ראוי. כפי שהתלמידים לומדים בימים אלה, אם אפשר לקרוא לזה לומדים, לא יהיו מי שיוכלו להמשיך לקיים את אומת הסטארט-אפ, זו שהוקמה לא רק על בסיס לימודי ליבה אלא גם על לימודי רוח.

בצער אני אומרת שלא רק שתלמידי ישראל לא ידעו מאין באו, אלא חלקם יחשבו שהנצרות היא הדת שהם בוחרים לעצמם. בחינוך הממלכתי לא רק שלא לומדים תנ"ך כראוי; הנצרות הולכת ותופסת מקום גדול יותר.

תוצאות הבחירות חד-משמעיות. המסורת ניצחה את הפרוגרס. הזהות היהודית ניצחה את הטרלול. כעת דרושות רפורמות גדולות, בעיקר במשרד המשפטים ובמשרד החינוך. כולי תקווה שהנבחרים שלנו ימצאו את האומץ לעשות את השינויים הדרושים. יהיה מאתגר, אך העם מצפה לכך. חובת ההוכחה עליהם, וחובת התמיכה במהלכים כאלו עלינו. בעזרת ה' יעשו ויצליחו.

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן