כותרות חמות :

לאמת יש ערך גדול יותר
לאמת יש ערך גדול יותר

לאמת יש ערך גדול יותר

 

ביום ראשון השבוע קיבלתי טלפון ממזכירות הכנסת: "שלום רוני, לאחר התפטרותה של עידית סילמן מהכנסת את הבאה בתור לכניסה לכנסת. ביום שלישי בשעה 9:50 בבוקר את מתמנה לחברת כנסת". יפה, מרגש. הרבה זמן שאני מתרוצצת באזור הכנסת כדי לקדם את סדר היום שאני מאמינה שיכול להציל את מדינת ישראל היהודית מהפיכה למדינת כל אזרחיה.

אני באמת מאמינה שהאיום הטמון ב'קדמה' הלכאורית הזו גדול מהאיום האיראני. זהו איום שיפרק אותנו כחברה מבפנים. זהו איום שיפרק את המשפחה המסורתית ואת הסדר הפשוט של העולם. למה קדמה במירכאות? כי זו לא באמת קדמה או פרוגרס. השיטה הזו של ה'קדמה' תוביל אותנו חזרה לתוהו ובוהו, ויש אומרים שאנחנו ממש שם, בתוהו ובוהו. מספיק להסתכל על מה שקורה בבתי הספר כדי להבין שעלינו על המסילה בדרך לשום מקום. יש גם שאומרים שאלה פעמי משיח. אמן ואמן.

ולא רק זה. כאשר קיבלתי את הטלפון המרגש הזה עברה בראשי לרגע המחשבה שהנה סוף סוף אוכל להציג את העמדה של רוב מוחלט של בוחרי ימינה שחשו נבגדים בשנה האחרונה. אלה שקולם נגזל והיו יתומים מייצוג. מין צדק פואטי שכזה שבהתפרקות המפלגה שרימתה והונתה אותנו נוכל לומר את האמת הפשוטה שלנו: אנחנו לא יושבים עם תומכי טרור בממשלה. לא ניתן לפוסט-ציונים, שדרכם מזמן לא רלוונטית אפילו בעיני השמאל הציוני, תפקידי מפתח.

אצלנו לאמת יש ערך. אנחנו הולכים עם האידאולוגיה שלנו בכל מקרה, ולא נאפשר לשום אדם ולשום תפקיד לבלבל אותנו. יש חיבורים שאפשר לעשות כדי להימנע מבחירות, ויש חיבורים שלעולם לעולם לא יעבדו. מפלגות התומכות בפגיעה בחיילי צה"ל בפורומים בינלאומיים ותומכי טרור פשוט בלתי אפשריים לחיבור, ואין תירוץ בעולם שישכנע אחרת. ימין זה ימין.

ואז הבנתי. לא אוכל לקבל את התפקיד. איני מעוניינת להיכנס לקואליציה שכזו, ובוודאי לא לקבל את התנאים הנלווים לתפקיד חברת כנסת. גם אילו הייתי מקבלת את התפקיד, לא היה דבר שהייתי יכולה לעשות, שכן הכנסת בפגרת בחירות. על כן בערב יום שני, פחות משתים עשרה שעות לקבלת התפקיד, שלחתי למזכירות הכנסת את מכתב התפטרותי מרשימת ימינה בזו הלשון:

לכבוד: מזכירות הכנסת

הנדון: ויתור על התואר חבר כנסת והתפטרות מרשימת ימינה

שלום רב,

הריני להודיע בזאת כי אני מוותרת על התואר ח"כ ומודיעה על התפטרותי מרשימת ימינה.

אני מודה על הזכות שנפלה בחלקי לכהן כח"כ עוד בכנסת הנוכחית, אך נאלצת לוותר עליה.

אני מרגישה שאין זה ראוי לקבל את התואר המכובד ואת התנאים הנלווים אליו מבלי עמל בעבורם, למשך חודשיים ימים שבהם אין הכנסת פעילה כלל, זאת רגע לפני בחירות. על כן אוותר על התואר ועל כהונה זו.

באשר לימינה, הלכתי בדרך שבה האמנתי, כשטובת עם ישראל וארץ ישראל נר לרגליי. לדאבוני, היעד שהוצב בשעתו לנגד עיניי ולנגד עיני הבוחרים השתנה מקצה לקצה עם הקמת הממשלה, והדרך הפכה דרך עקלתון. עם זאת האמת שלי לא השתנתה ודרכי נותרה בעינה, אמשיך לפסוע בה ולפעול לטובת כלל ישראל גם מחוץ למשכן הכנסת.

בברכת כתיבה וחתימה טובה,

תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה.

שנה טובה,

עו"ד רוני ססובר

 

בבחירות הקרובות אני מקווה שבוחרי ימינה לשעבר ובוחרי הימין בכלל ימצאו בית ראוי לקולם. המפלגות במחנה הלאומי ראויות כולן לקול שלכם. כדי שלא נפספס אף קול אחד, כדי שהימין בוודאות ינצח הפעם, כולם חייבים לצאת להצביע ולבחור באחת ממפלגות הימין שליבם של אנשיהן היה מאז ומעולם בימין והם לא התבלבלו ולא הכניסו אותנו לאחת השנים הגרועות בהיסטוריה של מדינת ישראל. בעזרת ה' הפעם כל המפלגות יעבדו יחד למען הגוש, כי חייבים לשמור על המדינה ולהחזירה למסלול הנכון. אם תרצו, אין זו אגדה, ובתכלס אין לנו ברירה. הפעם חייבים לנצח. אין לנו ארץ אחרת.

 

Lead:

ואז הבנתי. לא אוכל לקבל את התפקיד. איני מעוניינת להיכנס לקואליציה שכזו, ובוודאי לא לקבל את התנאים הנלווים לתפקיד חברת כנסת

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן