כותרות חמות :

קטנה ברשת- אמור
קטנה ברשת- אמור

קטנה ברשת- אמור

אומנם יום הזיכרון עבר, אבל זה כל כך מרשים ומקסים שהייתי חייב להכניס: סרטון הפתיחה יציג לפניכם את 'פנים יום זיכרון': הפקה מקסימה ונוגעת ללב של יום הזיכרון מטעם בית אבי חי. עדיין עם רשמי יום השואה: סרטון נוגע על סבא שמספר לנכד שלו איך היה להיות במקום ההוא. בשלישי: על העלייה החדה באניטישמיות ומה זה בעצם אומר על 'מחאת המילקי' שלנו, וברביעי: סרטון נהדר על כריסטיאנו רונאלדו וחילופי זהויות. בקטנה לסיום: כך מצליחים בציבור החרדי לחתן שבעה ילדים ובכל זאת להישאר בחיים

קטנה ברשת

 

  1. פנים יום זיכרון

מיזם הנצחה אומנותי המפגיש אנימטורים וסיפורי זיכרון אישיים על חללי מערכות ישראל ופעולות האיבה: http://www.bac.org.il/memory. איך מחיים זיכרון מאדם שכבר אינו בין החיים? איך הופכים רגעי בשר ודם של חללים שאינם חיים עוד לרגעים מצוירים לנצח?

הפרויקט רותם את טכנולוגיות האנימציה למלאכת החייאת רסיסי זיכרון מחייהם של חיילים שנהרגו ומפגיש בין משפחות החללים לבין יוצרי אנימציה (אתר בית אבי חי). אורך:1:00. בעברית.

לינק ליוטיוב: פנים.יום.זיכרון A Face. The Day. A Memorial


 

  1. איך זה להיות ילד בשואה?

כשסבא מיכאל היה בן 10 הוא התייצב באומץ מול מפקד המחנה הנאצי, וכמעט נרצח בירייה. #כאן_מציינים את ערב יום השואה עם מיכאל בראון, שמספר לנכדו שי על הזוועות שעבר כשהיה ממש בגילו. אורך: 8:09. בעברית.

לינק יוטיוב: איך זה להיות ילד בשואה? סבא מספר לנכד | כאן מציינים

נקודה לדיון בכיתה: עד כמה יוצא לכם לגעת בזיכרון השואה בשאר השנה?


 

  1. הם עדיין שונאים אותנו. הם תמיד שנאו
    כבכל שנה בערב יום השואה מתפרסמים הנתונים שמעידים על זינוק במספר התקריות האנטישמיות ברחבי העולם בשנה החולפת. על פי המחקרים, מספר התקריות הגדול ביותר נרשם דווק֫א בגרמניה. בארצות הברית ובצרפת מספר המתקפות האנטישמיות כמעט הוכפל, ובקנדה נרשם שיא של 40 שנה באירועים האלימים נגד יהודים. אורך: 1:50. בעברית.

לינק ליו יוטיוב: 80 שנה אחרי זוועות השואה: זינוק בתקריות האנטישמיות בעולם

נקודה לדיון בכיתה: האם השנאה לעם היהודי תיפסק יום אחד, או שלא משנה מה נעשה, נחיה תמיד לפי המימרה של 'הלכה, עשיו שונא ליעקב?'


 

  1. מי אתה באמת?

סרטון נהדר שבנוי מדהים על התנגשות שקורית לשחקן הכדורגל כריסטיאנו רונאלדו ובסופה הוא כבר לא סגור על הזהות שלו. קצבי ומסחרר. אורך: 6:03. ללא מילים.

לינק ליוטיוב: CRISTIANO RONALDO in "The Switch" ft. Harry Kane, Anthony Martial & More

נקודה לדיון בכיתה: כמה פעמים יצא לכם לפנטז שאתם נכנסים לדמות של מישהו אחר? האם הייתם אומרים שאתם שלמים עם עצמכם ועם מה שאתם מייצגים?


 

קטנה לסיום

איך מחתנים 7 ילדים?

לחתונה הוצאות רבות, ומשפחות חרדיות רבות קרסו תחת העומס. לכן אדמו"רים רבים פרסמו 'תקונעס': תקנות שמסדירות כל פרט ופרט מהחתונה, ממחיר שמלת הכלה ועד התשלום לנגנים. ומה עושים למי שלא מציית? אורך: 5:51. בעברית. 

לינק ליוטיוב: איך מחתנים שבעה ילדים?! בעזרת ה'תקונעס' של הרבי | כאן

נקודה לדיון: האם אתם יכולים לזהות דברים חיוביים בדפוס של התקנות, דברים שיש בכוחם למנוע את הוצאות הכסף המיותרות והראוותניות ואת ההשלכות שבאות בעקבותיהם?

 


 

ראיתם סרטון ייחודי שיעניין את כולם? מוזמנים לשלוח למייל

Avinoam811@gmail.com

 

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן