כותרות חמות :

פרויקט 252 (אמור) – שתי נקודות פנימיות על מראה חיצוני
פרויקט 252 (אמור) – שתי נקודות פנימיות על מראה חיצוני

פרויקט 252 (אמור) – שתי נקודות פנימיות על מראה חיצוני

השבוע זה קרה לי פעמיים. שני חברים שונים מהפרויקט פונים אליי לאותה התייעצות… וכמו תמיד – המראה החיצוני. "צוריאל, אני יוצא עם מישהי חודשיים, היא מהממת, מידות מעולות, משפחה טובה, יש בינינו כימיה מופלאה. אבל מה? יש בה משהו במראה החיצוני, שאני לא מצליח להכיל", הוא מתחיל להסביר. "כלומר, זה לא שהיא מכוערת חלילה, אבל משהו בחזות של הפנים… לא יודע, לא בדיוק מטופח".

מייד אחר כך הוא התנצל שהוא בחור ישיבה, ומה לו ולמראה חיצוני כביכול… הרגעתי אותו שהכול בסדר, וזה טבעי לגמרי. אבל צריך לדעת שני דברים חשובים מאוד באשר למראה חיצוני:

נקודה ראשונה – ככל שהקשר מעמיק, המראה החיצוני מעסיק אותנו פחות. איך אנחנו יודעים? תסתכלו על החברים הכי טובים שלכם. האם הם יפים? לא בהכרח. אז איך אנחנו חברים טובים שלהם? כי הקשר הנפשי הרבה יותר משמעותי והוא מחפה על המראה החיצוני. אז אם אתם בתחילת קשר ורק המראה החיצוני הוא בעיה, יש מצב שעוד כמה פגישות תרגישו הקלה ושחרור – ככל שהקשר יעמיק.

נקודה שנייה – האם המראה החיצוני הזה ניתן לשינוי? בדור שלנו – אפשר להפוך כמעט כל צפרדע לנסיך/נסיכה. אפשר להפוך שיער חלק למתולתל, ליישר שיניים, לעשות לייזר, לשים איפור, בגדים אחרים, נעליים מתאימות יותר, אפשר ללכת לסטייליסטית ולשים אקססוריז…

בקיצור, כמעט כל דבר אפשר לשנות אם הצד השני הוא פרטנר לזה. אז נכון, צריך לראות איך לדבר על זה וכולי, אבל בגדול, אם כל הדברים כל כך טובים ויש משהו קטן שמפריע – שווה לבדוק איך אפשר פשוט להעלים אותו.

לעומת זאת, יש דברים שכמעט אי אפשר לשנות. למשל: גובה, משקל, צבע עור וכדומה. אלו דברים שממש קשה להתערב בהם. ואם זה נופל על גובה, ואין שיפור בתחושה במהלך כמה שבועות – אז באמת שאין מה לעשות. אז בכל פעם שאתם מרגישים ש'סבבה והכול' אבל המראה החיצוני מפריע – שימו לב לשתי הנקודות האלו. קודם כול קחו את הזמן, תנו לקשר להעמיק, ויש מצב גדול שתראו שהמראה החיצוני פתאום לא ממש אישיו כמו שחשבתם. וגם אם הוא עדיין אישיו, לא לומר נואש – יש גם הרבה דרכים לתקן את זה.

נוסף לכול, בתהליכי עומק עם מאמן לחתונה או מטפל – אפשר ממש לעשות שינוי תודעתי אמיתי, ופתאום בן או בת הזוג נראים הרבה יותר יפים ממה שתיארנו. כל מיני משקעים מהילדות או סטיגמות ששוכבות אצלנו בראש פשוט תוקעים אותנו, ובטיפול נכון אפשר להשתחרר מהן ולהתחתן. בהצלחה!

***

מה קורה בפרויקט 252?

ביום חמישי הקרוב נקיים 'סיור־שיעור': סיור בירושלים ומייד לאחריו שיעור עם הרב אורי שרקי על זוגיות בדור הפייסבוק. פרטים באתר הפרויקט. וגם: ספידזום דייט – מייד לאחר שבועות! פרטים בהמשך…

לתגובות: gabizon3@gmail.com.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן