כותרות חמות :

המדריך- תזריע
המדריך- תזריע

המדריך- תזריע

געגועים לעצמנו שלא הכרנו

במלחמה היומיומית של כל אחד ואחת מאיתנו להשגת הרצונות שלנו, אנחנו לפעמים מפספסים את מה שחשוב לנו באמת בחיים, מה שהנשמה שלנו צריכה ומשוועת אליו.
בבלדה החדשה של אלעד שער, 'געגועים', הוא פורט על נימי הנשמה ומעמיד אותנו מול שאלה אמיתית: "שאל את עצמך למה אתה מתגעגע, מה חסר לנשמתך, עכשיו כשהאבק שוקע…"

>חפשו 'געגועים', אלעד שער.

=========

60,000 משניות

תלמידי בית הספר נעם בני דקלים ערכו סיום לששת סדרי המשנה במעמד מרגש בהשתתפות ראש רשת החינוך נעם־צביה, הרב שמחה ויסמן; רבני הקהילה; הורים ותלמידי בית הספר. בסך הכול למדו ושיננו התלמידים 60,000 משניות. רשת החינוך נעם־צביה חורטת על דגלה חינוך לאהבת תורה, יראת שמיים וידיעת התורה, ובהתאמה לכך יזם הצוות החינוכי את מיזם 'ושיננתם' שנועד לאפשר לתלמידים ללמוד ולשנן משניות בהפסקות ולאחר שעות הלימודים.

יש חתן!

לאחר שהוכתר לפני כמה חודשים כחתן התנ"ך המחוזי, קטף השבוע דביר חיים מרצבך, תלמיד הישיבה התיכונית אמית צפת, את התואר 'חתן התנ"ך הארצי לשנת תשפ"ב'.
עם זכייתו צפוי מרצבך להעפיל אל חידון התנ"ך העולמי שמתקיים מדי שנה ביום העצמאות.
קרדיט צילום: משרד החינוך.

===

רב חדש ליישוב דולב

הרב יעקב ידידיה לוי נבחר לרב החדש של היישוב דולב של תנועת ההתיישבות אמנה. הרב לוי הוא בן 33, נשוי לעדי ואב לשישה ילדים.
הרב לוי הוא בוגר ישיבת ירוחם, למד לדיינות ב'ארץ חמדה', קורס לרבנים במכון פוע"ה וכן קורס גישור. הוא הוסמך לתפקיד רב יישוב בתוכנית 'עשה לך רב' באוניברסיטת בר אילן, ומשמש כדיין בבית הדין 'ארץ חמדה גזית' ובבית הדין באפרת. הרב לוי מעביר שיעורים קבועים גם לנוער, הוא דמות הלכתית ורבנית בבית הכנסת באפרת וכן עומד בראש כולל הלכה שנפתח במקום.

יום המדע בדרך לחלל

במכון צומת בשיתוף עם משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה התקיים יום פתוח השבוע בנושא 'חדשנות פורצת דרך', כחלק מאירועי יום המדע הישראלי. עשרות המבקרים שהגיעו נהנו מפעילויות חווייתיות ומאתגרות לכל המשפחה. בשיאו של היום הפתוח התקיים פאנל מומחים מיוחד בנושא 'הנדסת רקמות ובשר מתורבת' בהשתתפות פרופ' שולמית לבנברג מהטכניון, שפרצה את הדרך המדעית בנושא הבשר המתורבת ומצאה שאפשר לייצר מתאי גזע איברים ורקמות. רב תנובה, הרב זאב וייטמן, דן בסוגיית כשרות הבשר ובשאלה אם בשר המגודל במעבדה נחשב בשרי. לאחר מכן נערכה הרצאת זום של ד"ר נטע לבון, CTO בחברת ALEPH FARMS, לקראת שיגור מעבדה ניידת לגידול בשר מתורבת בחלל. נוסף על כך נערך חידון 'קליקיט' נושא פרסים, סדנאות מהנדסים צעירים, סדנת ארדואינו לתכנות ובניית דגם מעלית שבת, חידון Kahoot בנושאי מדע, הלכה וטכנולוגיה.

קרדיט תמונה: מכון צומת.

600 עולמות נפגשים

תלמידי ישיבת בני עקיבא 'כינור דוד' בליווי צמוד ובארגון של צוות הישיבה קיימו ביום שלישי שעבר את הקונצרט השנתי שלהם. יותר מ-600 איש נהנו בהיכל התרבות בפתח תקווה מההרכבים השונים שביצעו שירים מקוריים, עיבודים וקטעים אינסטרומנטליים סביב הנושא 'עולמות נפגשים'.

קרדיט: Eliora.E photographe.

=========

האינטרס הבינלאומי: ריבונות

משלחת בכירים דיפלומטית שהגיעה לארץ ביוזמת שגריר ישראל לשעבר באו"ם דני דנון, שמעה בתדרוך שהתקיים במלון קינג דייויד על המצב הגאופוליטי והאינטרס הישראלי בירושלים מיו"ר עמותת 'אם אשכחך' וחבר המועצה המקומית חיים סילברשטיין.
"ירושלים המאוחדת בריבונות ישראלית היא אינטרס בינלאומי ראשון במעלה וזכות משפטית המוקנית לישראל בחוק הבינלאומי", אמר חבר המועצה למשלחת, שכללה את סגן נשיא פרגוואי ושר החוץ של הרפובליקה המרכז־אפריקנית.

בתמונה: סילברשטיין עם ג'ורג'י ווליקוב פנאיוטוב, השגריר הבולגרי לארה"ב ואחד מחברי המשלחת

=======

מחזקים בחדרה

מוסדות רשת בני עקיבא בעיר חדרה יצאו ביום שני בבוקר, לאחר הפיגוע הקשה בעיר, להתפלל לרפואת הפצועים ולהזכיר שעם ישראל חי ויתגבר למרות הכול, עטופים דגלי ישראל. תלמידי ישיבת בני עקיבא חדרה יצאו אל מול בית החולים הלל יפה, שם אושפזו פצועי הפיגוע, בעוד תלמידות אולפנית בני עקיבא מבשרת ברוך הגיעו למקום הפיגוע וחיזקו את רוחם של התושבים במקום.

קרדיט: דוברות מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא.

===

ממלחמת העצמאות ועד ימינו

לאחר חג פסח יעלו על מדים כשישים מתלמידי ישיבת ההסדר קרני שומרון. בשנה זו יתגייסו תלמידי הישיבה לחטיבת כפיר. לקראת הגיוס יצאו התלמידים יחד עם ראשי ורבני הישיבה למסע רגלי המחבר את מלחמת העצמאות עם ימינו אנו.
המסע החל ליד היישוב בית מאיר השוכן על דרך בורמה, דבר שחיבר את המתגייסים למלחמת העצמאות בדרכם של השיירות שפרצו לירושלים, והסתיים בעיר העתיקה בחיבור למלחמת ששת הימים ושחרור מקום מקדשנו.

שלום לפליטים האוקראינים

קבוצה של תלמידות בית החינוך אמית רננים הגיעה באישון לילה לטרמינל 1 בנתב"ג כדי לקבל את פניהם של הפליטים האוקראינים שהגיעו לאחר שעות ארוכות בטיסה מבוקרשט לישראל.

===

מרתון בבירה

ביום שישי שעבר נערך בפעם ה-11 מרתון ווינר ירושלים הבינלאומי.
הרצים רצו במסלול הנחשב לאחד היפים והמאתגרים בעולם, כולל נקודות ציון חשובות ומוכרות בעיר לצד נופים מרהיבים ועוצרי נשימה, בהם: מוזאון ישראל, משכן נשיאי ישראל, חומות העיר העתיקה והרובע הארמני, מגדל דוד, תיאטרון החאן ובריכת הסולטן. מזג האוויר הקר והגשום לא עצר את אלפי הרצים לחצות את קו הסיום וליהנות מחוויית ריצה יוצאת דופן, מרעננת ומאתגרת. גם ראש העיר משה ליאון הגיע.

קרדיט תמונה: ארנון בוסאני

=====
טוב שיהיה

הפנינג משפחות ברמלה

במלאת שנה לפרעות שפרצו בערים המעורבות במהלך מבצע שומר החומות ועם תחילת חודש הרמדאן, הגרעין התורני ומנהלת עמישב ברמלה מקיימים הפנינג משפחות גדול ושמח ביום חמישי הקרוב בסימן 'דווקא עכשיו – מצמיחים חיים ברמלה'. בתוכנית – סיור מיוחד בשכונת עמישב ומפגש עם תושבים, דוכני מכירה ומזון, סדנאות יצירה, אפיית פיתות ועוד. במקום יתקיים מתחם מתנפחים והצגות לילדים לצד שיעורי תורה מפי רבני הגרעין וישיבת ההסדר בעיר. "'בניסן נגאלו ובניסן עתידים להיגאל' – עם ישראל כולו מוזמן ליום של כיף והנאה עם הוספת אור וחיזוק לנוכחות היהודית בעיר", אומרים בגרעין. לפרטים נוספים- 058-664-4229.

===

יום פתוח במכללה ירושלים

זה קורה ביום ראשון, ב' בניסן (3.4) בשעות 14:00-10:30.
בואו לשמוע את כל המידע וכל ההטבות ללימודי תואר ראשון בחינוך במגוון חוגי לימוד: תנ"ך ומחשבת ישראל, אנגלית, חינוך לגיל הרך, חינוך מיוחד, ייעוץ, לשון, מדעי הטבע, מדעי המחשב, מוסיקה, משאבי למידה ומתמטיקה.
הלמידה במכללה ירושלים בשנה"ל תשפ"ג תתקיים כלמידה היברידית, בקמפוס מרווח ויפהפה!
לרשות הלומדות במכללה שפע מלגות, מעונות חינם (לשנה א'), חדר אוכל, בריכת שחייה והסעות מהכניסה לעיר.
לפרטים והרשמה: 02-6750724/918 | rishum-jer@michlalah.edu

===

חג האירוס השחום

בית הספר שדה כפר עציון מזמין אתכם לצעוד בשבילי ספר המדבר סמוך לתקוע כדי לחוות את האירוס השחום, שמקשט אחת לשנה את נחל תקוע וההרודיון. העיבוד המכני של הקרקע פגע קשות בבית גידולו בקרקעות הלס, ולכן עיקר פריחתו הוא בשמורות טבע נחל תקוע בחודשים ניסן ואייר. כדי לחשוף עוד מהטבע והפריחה לציבור מקיים בית הספר מדי יום שישי הפנינג בפתח השמורה שכולל סיורים, סדנאות יצירה, הכנת פיתות ועוד.
פרטים והרשמה באתר בית הספר שדה: www.k-etzion.co.il.

יוצאים מן המְצרים, צועדים לחומש

בישיבת חומש נערכים לקראת צעדת חומש שתתקיים בחול המועד פסח.

בחול המועד פסח, יום שלישי י"ח בניסן בשעה 11:00, צועדים לחומש! בחג החירות הציבור כולו יצעד ביד רמה לחומש ויאמר – לא ניתן פרס לטרור. ישיבת חומש תישאר ותגדל עם לומדי התורה שבה.

החידון של פיני | פרשת תזריע

לתגובות: pinizeta@gmail.com

חפשו בפרשה את התשובות להגדרות.

אם לא מצאתם – יש לנו פה גם תשובות להנאתכם.

ראשון: 1. היא בגיל הזה על פי הלוח. 2. כספה. 3 לא רואים את הקרקעית.

שני: 1. לפי הספרדים יש לה ברכה. 2. זה היה של סבא ושל אבא והיום אני.

שלישי: 1. בזוי. 2. קורה בתחילת היריון.

רביעי: 1. מחלת ילדים. 2. לא צריכה קרם הגנה.

חמישי: 1. לפעמים מגיע לברכיים. 2. מורעל על הצבא. 3. יעשה זאת לחולה.

שישי: 1. לא שם סיכת ראש. 2. לא תפורים. 3. יהושע היה כזה.

שביעי: 1. הצחיק אותו. 2. סוג של טלית.

תשובות:

ראשון: 1. 60. (גבעטרון). פסוק ה'. 2. דמיה. פסוק ו'. 3.עמוק. פסוק ג'.

שני: 1. לבנה. פסוק י'. 2. חי. (עופרה חזה). פסוק י'.

שלישי: 1. שפל. פסוק כ'. 2. צרבת. פסוק כ"ג.

רביעי: 1. אדמדמת. פסוק כ"ד. 2. כהה. פסוק כ"ו.

חמישי: 1. זקן. פסוק כ"ט. 2. צהוב. פסוק ל"ב. 3. יבקר. פסוק ל"ו.

שישי: 1. קרח. פסוק מ'. 2. פרומים. פסוק מ"ה. 3. פרוע. פסוק מ"ה.

שביעי: 1. קרע אותו. פסוק נ"ו. 2. צמר. פסוק נ"ט.

שאלה נוספת: תשובות נא לשלוח למייל: pinizeta@gmail.com.(פתרון יפורסם בשבוע הבא).

הוא משמש כפתרון לעניים. יש מקרים שהוא ארוך, והוא חבר של היונה.

תשובה לפרשת שמיני: חסידה.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן