כותרות חמות :

המדריך המורחב | העורף חזק: היוזמות בשטח שמציגות את ישראל היפה שתמיד אהבנו
המדריך המורחב | העורף חזק: היוזמות בשטח שמציגות את ישראל היפה שתמיד אהבנו

המדריך המורחב | העורף חזק: היוזמות בשטח שמציגות את ישראל היפה שתמיד אהבנו

שימו אוזן לעידוד

שיר געגוע לאח
רן אייזנברג, אומן רב-תחומי – פזמונאי, צייר ואומן קרקס – מוציא שיר געגוע, 'מתגעגע אחי'. "כתבתי את השיר על אחי הבכור, אורי", הוא מספר. "אורי נפטר מהמחלה לפני 22 שנים, כשהיה בן 37. כשמאבדים מישהו קרוב הזמן רק מגביר את הגעגוע. אורי הולך איתי לכל מקום. אספתי תמונות מאלבומים ישנים של אורי, ומהם יצרתי תערוכה של כשלושים ציורים בצבע שמן על בד".

כל ישראל חברים

בני עקיבא מודיעין עושה אחדות בעיר
יותר מאלף תלמידים ממוסדות לימוד בעיר מודיעין התכנסו במתחם אולפנת בני עקיבא אורות מודיעין לפעילות משותפת. כלל התלמידים התכנסו לאירוע תפילה ושירה ולהתמקדות באחדות בין כלל תלמידי העיר. יחד נשאו התלמידים תפילה להצלחת החיילים ולהשבת החטופים בקרוב.
קרדיט: רועי גולן

החקלאים הצעירים
בעקבות המחסור המתמשך בידיים עובדות בענף החקלאות יצאו תלמידי שכבת י' בבית החינוך מקיף אמית באר שבע ליומיים של התנדבות חקלאית ליד קריית גת לזכרו של חייל צה"ל יהונתן מלכא הי"ד, בנה של מנהלת התיכון רונית מלכא, שנפל בקרב ברצועת עזה. במושב נועם עסקו התלמידים בעישוב ובניכוש של כרם ענבים. במושב מלילות עסקו התלמידים בקטיף של עגבניות שרי. רונית מלכא הצטרפה אל התלמידים, שיתפה אותם בהתרגשות על דמותו של בנה יהונתן הי"ד ועל התקופה המאתגרת שהם עוברים והודתה להם על הנצחתו.

דואגים לאנשי המילואים
מועצה אזורית גוש עציון בשיתוף קרן גוש עציון ערכה יום כיף בפארק השעשועים Magic Kass למשפחות המגויסים המתגוררים במועצה. אל האירוע הגיעו 3,000 איש, והאימהות והילדים נהנו ממתקני אקסטרים חדשניים, ממשחקי ארקייד וג'ימבורי, מהופעות וממתנות.

נחשף: הראל הי"ד התנדב ביחידת חילוץ מיוחדת
זהותם של עובדי ומתנדבי מחלקת הביטחון ביד לאחים אינה ידועה לציבור, והפעולות ההרואיות לחילוץ נשים וילדים מכפרים ערביים נעשית הרחק מהעין. רק עתה, עם נפילתו בקרב של סרן הראל שרביט הי"ד פרסמו ביד לאחים כי הראל היה מוותיקי המתנדבים הארגון למשימות ביטחון שוטף לחילוץ נשים וילדים יהודים מכפרים ערביים.

רק בגלל הרוח

אוהבים תנ"ך
מיזם מאה סיומי תנ"ך להצלחת עם ישראל מבית ית"ד מוקדש להצלחת חיילינו, לרפואת הפצועים ולשחרור השבויים. רוצים להיות שותפים? שלחו הודעה וקבלו את כל הפרטים על התוכנית ללימודי תנ"ך: 050-9539228.

עצים הם לפעמים געגועים
מרכזות תנועת עזרא וצוות ההנהלה בשיתוף מועצת תנועות הנוער נטעו עצים לזכר בוגרי תנועת עזרא שנפלו במלחמה. בוגרים רבים של התנועה נפלו בקרבות בקיבוצי עוטף עזה וברצועה, ובהם אושרי בוצחק, נתי איתן, אסצ'אלו סמה, דביר ברזני, כפיר פרנקו, ינון פליישמן ודוד מאיר. נוסף על כך ניטעו עצים לזכר אחים של מדריכים ומדריכות, חברים ובני משפחה שביקשו להנציח את זכרם. כמה מהמרכזות נטעו עצים לזכר בוגרי הסניפים שהן מובילות, ואחרות ביקשו לנטוע לחניכים שהדריכו.
קרדיט צילום: תנועת עזרא

סיבוב שערים ר"ח שבט

ביום רביעי, כ"ט בטבת, ייערך סיבוב שערים של ראש חודש שבט. בציפייה וכיסופים למקדש ובתפילה להצלחת הלוחמים וחילוץ החטופים. 19:00 מהכותל.

לא מוותרות על האולפנה
באולפנת צביה שבות בית שמש החלו שיפוצים מסיביים לצורך חידוש והרחבה של מבנה הפנימייה. לתלמידות ניתנה אפשרות לחזור ללון בבית, אך הן בחרו שלא לוותר על ההווי החברתי ולהתארח בפנימייה בצביה חפץ חיים עד תום השיפוצים. באולפנה שמים דגש על לימודי קודש עינויים ומעמיקים לצד עיסוק בסוגיות בתחומי המחשבה והמוסר כדי להביא לבניין אמונה ומידות לחיים של תורה ויראת שמיים בקרב התלמידות.

החיים עכשיו

בריאות בשומרון
אשכול רשויות יהודה ושומרון ערך כינוסי קידום אורח חיים בריא לאוכלוסייה הוותיקה בבנימין ובשומרון בהשתתפות מנהלי מועדוני ותיקים, רכזי תחום ותיקים וחברי ועדות ביישובים. בכינוסים, שנערכו בסיוע משרד הבריאות, דנו המשתתפים בחשיבות פעולות למניעת חולי וביכולת השותפות האזורית לקדם פעולות אלה ביעילות רבה יותר. מטרת הכינוסים היא להקים קהילת סוכני שינוי לקידום אורח חיים בריא, ובשלב זה ההתמקדות היא באוכלוסיית הוותיקים. באשכול יו"ש מאמינים שרתימת שותפים למהלך קידום הבריאות היא תשתית הכרחית כדי לחולל שינוי התנהגותי רחב היקף בקרב האוכלוסייה.
קרדיט: אשכול יהודה ושומרון

אקורד סיום צלול
בהנהלת החמ"ד הוחלט לראשונה לערוך כינוס הכוונה לתלמידי י"ב לקראת השנים שלאחר התיכון. הכינוס נערך בשיתוף פעולה עם פורום הננו, שפועל להנצחת מורשתו של הרב דרוקמן זצ"ל, וערב ההכוונה היה ברוחו של הרב, שאזכרת השנה שלו צוינה לפני כמה שבועות. השבוע הגיעו לבית הרב דרוקמן זצ"ל במרכז שפירא תלמידי י"א וי"ב ועוד קהל רב בקישור פתוח לערב "הכוון הבן הדתי" ונחשפו למגוון המסלולים העומדים בפניהם.
קרדיט תמונות: יוסי זליגר

מחדשים את הליגה באפרת
בלשכת יו"ר המועצה המקומית אפרת עודד רביבי התכנסו נציגי תלמידי התיכונים ביישוב עם נציגי אגף חינוך והמתנ"ס כדי לדון בחידוש ליגת הכדורסל, וסוכם לנקוט מהלכים חינוכיים מקדימים כדי שהטורניר יהיה בשיאו. הוחלט כי יהיו מפגשים מקדימים בין בתי הספר בפעילויות ערכיות כגון התנדבות, וייערכו מפגשי היכרות בין התלמידים למחנכי המוסדות. על התזמורת ינצחו השמיניסטים עצמם.

הבחירות גם שלהם
ועדת הכנסת אישרה את החלטת הממשלה לדחיית הבחירות המקומיות ל-27 בפברואר בעקבות לחץ גדול שהפעיל יו"ר מפלגת הציונות הדתית על כל ראשי הסיעות בקואליציה ובאופוזיציה. סמוטריץ': "אחיי המילואימניקים, המאבק שלכם ניצח. יש שינוי סדר עדיפויות במדינת ישראל".

ישראל גנץ במכתב לנשיא ביידן
על רקע יוזמת הממשל האמריקני להקמת מדינה פלשתינית כתב ראש מועצת בנימין ישראל גנץ מכתב לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בקריאה להסיר את הרעיון מסדר היום ביהודה ושומרון וברצועת עזה. "ציר הרשע לא יעצור אצלנו, הוא ימשיך לפגוע בניו יורק, בלונדון, בברלין ובפנסילבניה", כתב.

פותחים את הכיס
בתחילת הכניסה לעזה נפל קצין מגדוד מילואים 7007 יובל זילבר הי"ד, בחור מסורתי ששמע בתאילנד על מה שקרה ובא מהטיול להילחם. הוא היה אמור להיות מפקד המחלקה, אך תפקד כאחד החיילים (מיוזמתו הסתובב ללא דרגות). הוא נפל ממש בתחילת הכניסה לעזה. בגדוד החליטו לכתוב ספר תורה לעילוי נשמתו. הספר ילווה את הגדוד בלחימה, בתעסוקות, באימונים וכן באירועים של הגדוד.
לתמיכה: https://givechak.co.il/55733?ref=nwc

החידון של פיני | שמות
לתגובות: pinizeta@gmail.com
חפשו את התשובות להגדרות בפרשה. אם לא מצאתם, יש לנו פה גם תשובות להנאתכם.

ראשון: 1. כשהוא יצחק נדע את מחיר הרכב. 2. סוג של שפע. 3. יש כאלו x, y, z.
שני: 1. יש כפול כזה בשלישי. 2. סוג של מסטיק.
שלישי: 1. סוג של עוף. 2. אחד הנביאים. 3. אימא של הבֵּכֶר שלהם.
רביעי: 1. יש כזה לקוקוס ולעיזים. 2. מודדים אותו באמצעות psi. ג. אל תשכחי!
חמישי: 1. העובד של אלעד התלונן שהחיה הזאת פגעה בו. 2. יש עליה פקעיות טעם. 3. אינו רואה דבר.
שישי: 1. יש לו כוכבים. 2. עיר חדה. 3. הדרגה של ה' במשטרה.
שביעי: 1. סוג של גמל. 2. מבחן לפני בגרות. 3. בהתחלה הוא צמוד ל'עניינים'.

תשובות:
ראשון: 1. לוי. פס' ב (מחירון לוי יצחק). 2. יששכר. פס' ג. 3. דור. פס' ו.
שני: 1. כי טוב. פס' ב. 2. העלמה. פס' ח.
שלישי: 1. חול. פס' יב. 2. יואל. פס' כא. 3. נאקתם. פס' כד.
רביעי: 1. חלב. פס' ח. 2. לחץ. פס' ט. 3. זכרי. פס' טו.
חמישי: 1. נחש. פס' ג. 2. לשון. פס' י. 3. עיוור. פס' יא.
שישי: 1. מלון. פס' כד. 2. צור. פס' כה. 3. פקד ה'. פס' לא.
שביעי: 1. למה. פס' ד. 2. מתכונת. פס' ח. 4. תוכן. פס' יח.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן