כותרות חמות :

ניצחון על הפלשתים – בעוצמות הרוח
ניצחון על הפלשתים – בעוצמות הרוח

ניצחון על הפלשתים – בעוצמות הרוח

 

לקראת תפילה ברוב עם ביום רביעי הקרוב

הרב שמואל אליהו

כל הניצחונות על הפלשתים היו ניצחונות רוחניים. שמשון נראה איש שרירי וחזק, בעל כוח עצום, אבל כל הלומד את הפסוקים לומד כי מקור כוחו היה נזירותו, ובכל קרב שלו התורה מעידה כי רוח ה' צלחה עליו.

כשהוא מתפתה ומגלה לדלילה את מקור כוחו, היא מגלחת את שערות ראשו. ה' סר מעליו, וכוחו איננו איתו עוד. כשעיניו מנוקרות וגופו מעונה שערו חוזר לצמוח, הוא חוזר להתפלל אל ה' לנקום נקם אחת משתי עיניו בפלשתים, ה' שומע תפילתו, והוא מפיל את הבניין על כל סרני פלשתים.

כך נכשלים ישראל בגלל חולשתם הרוחנית של חפני ופנחס בני עלי (שמואל א ד, ד), וכך הם מנצחים בזכות קרבת א-לוהים של שמואל הרמתי (שם ז, ה). כך מנצח דוד את הארי ואת הדוב, ובאותה קרבה הוא מנצח את הפלשתים: "וַיֹּאמֶר דָּוִד ה' אֲשֶׁר הִצִּלַנִי מִיַּד הָאֲרִי וּמִיַּד הַדֹּב הוּא יַצִּילֵנִי מִיַּד הַפְּלִשְׁתִּי הַזֶּה" (שם יז, לז).

כך הם קרבות של ישראל נגד פלשתים בימינו. כשהיינו מפורדים ומסוכסכים ביום כיפור ובשמחת תורה הם ניצחו אותנו בקלילות בלתי נתפסת. כאשר התעשתנו וחזרנו לאחדותנו הם הולכים ונמוגים מפני חיילי ישראל הצדיקים.

אל האחדות הזו צריך לצרף תפילה. תודה על העבר ובקשה על העתיד. התורה אומרת לתקוע בחצוצרות ולהתפלל כשיש מלחמה. כך אומר שלמה המלך בחנוכת בית המקדש: "כִּי יֵצֵא עַמְּךָ לַמִּלְחָמָה עַל אֹיְבוֹ בַּדֶּרֶךְ אֲשֶׁר תִּשְׁלָחֵם וְהִתְפַּלְלוּ אֶל ה' דֶּרֶךְ הָעִיר אֲשֶׁר בָּחַרְתָּ בָּהּ וְהַבַּיִת אֲשֶׁר בָּנִתִי לִשְׁמֶךָ: וְשָׁמַעְתָּ הַשָּׁמַיִם אֶת תְּפִלָּתָם וְאֶת תְּחִנָּתָם וְעָשִׂיתָ מִשְׁפָּטָם" (מלכם א ח, מד).

תפילת נשים ותפילת ילדים, תפילה בשבת ותפילה בחול, בשומע תפילה ובעת רחיצת הכלים, כי אתה שומע תפילת כל פה.

***

יום רביעי הוא ערב ראש חודש, הנקרא יום כיפור קטן, והוא מסוגל לתפילה. אתם יכולים לארגן תפילה במקומכם או להצטרף לתפילה בכותל המערבי ביום רביעי אחרי הצהריים ברוב עם.

נתפלל על החיילים הלוחמים ועל החטופים. על הפצועים ועל משפחותיהם. על החלטות טובות ועל אחדות. על מפקדי הגייסות ועל ראש הממשלה ושריה. על ישראל שבארץ ועל ישראל שנרדפים על ידי שונאי ישראל בחו"ל. וה' ישמע ויושיע.

חזק ונתחזק בעד עמנו ובעד ערי א-לוהינו.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן