כותרות חמות :

הידעתם? שינויים במזג האוויר יכולים לגרום למיגרנה
הידעתם? שינויים במזג האוויר יכולים לגרום למיגרנה

הידעתם? שינויים במזג האוויר יכולים לגרום למיגרנה

כאבי ראש של מיגרנה, המשפיעים על מיליונים ברחבי העולם, מתישים ויכולים להשפיע באופן משמעותי על חיי היומיום. אמנם זוהו טריגרים שונים למיגרנות, החל מגורמים תזונתיים ועד הורמונליים, טריגר אחד נוסף אך חשוב לא פחות הוא שינויים בדפוסי מזג האוויר.

חולים רבים אשר חווים התקפי מיגרנה עולים בקנה אחד עם שינויים בתנאים האטמוספריים. הבנת הנושא הזה יכולה לעזור בטיפול במיגרנה ובטיפול מונע.

שינויי מזג האוויר כגורם למיגרנה

 

  1. לחץ אטמוספרי: אחד הטריגרים המשמעותיים ביותר הקשורים למזג האוויר למיגרנה הוא שינוי בלחץ האטמוספרי או הברומטרי. ירידה פתאומית או עלייה בלחץ הברומטרי, לעתים קרובות לפני סערה או שינוי בדפוסי מזג האוויר, עלולה לגרום להתרחבות או התכווצות של כלי הדם במוח. שינוי כלי דם זה יכול להוביל למיגרנות אצל אנשים עם נטייה.

 

  1. תנודות טמפרטורה: שינויים מהירים בטמפרטורה, כמו מעבר מסביבה קרירה לסביבה חמה, עלולים לגרום לכלי הדם של המוח להתרחב או להתכווץ, מה שעלול לעורר אפיזודה של מיגרנה.

 

  1. לחות גבוהה: רמות גבוהות של לחות עלולות לגרום להתייבשות, טריגר ידוע למיגרנות. כאשר הגוף מיובש, המוח יכול להתכווץ או להתכווץ באופן זמני, ולגרום לתחושת משיכה שעלולה להוביל למיגרנה.

 

  1. אור שמש בהיר: חשיפה ממושכת לאור שמש בהיר יכולה להיות טריגר עבור אנשים מסוימים, במיוחד בשילוב עם טמפרטורות גבוהות. הסיבה המדויקת אינה מובנת במלואה, אך נהוג לחשוב שהאור העז עשוי לעורר את העיניים והמוח באופן שמעורר מיגרנות.

 

  1. תנאי רוח: רוחות חזקות עלולות לגרום לאלרגנים וחומרים מגרים, שעלולים לעורר מיגרנות אצל אנשים רגישים. בנוסף, רוחות יכולות לגרום לשינויים מהירים בלחץ הברומטרי.

 

הפיזיולוגיה הבסיסית

 

הגוף שלנו מותאם מאוד לתנאי הסביבה. העצב יכול להיות מופעל על ידי גירויים חיצוניים כמו שינויי מזג אוויר. עצב זה משחרר כימיקלים המגרים וגורמים לדלקת של הרקמות שמסביב. דלקת זו גורמת לכאב פועם ועז האופייני למיגרנות.

 

יתרה מכך, ההיפותלמוס, החלק במוח שאחראי על ויסות תהליכים פיזיולוגיים שונים כולל שעון הגוף הפנימי שלנו, רגיש מאוד לשינויים אטמוספריים זאת עשויה להיות סיבה נוספת לכך שחלק מהאנשים רגישים יותר למיגרנות הנגרמות על ידי מזג האוויר.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן