כותרות חמות :

קבלו מאיתנו טיפים של 700 שקלים בחודש
קבלו מאיתנו טיפים של 700 שקלים בחודש

קבלו מאיתנו טיפים של 700 שקלים בחודש

בהנחה שאתם לא משורפי הכספים על משלוחי אוכל ויתר מנעמי העיר הגדולה, ובכל זאת גם אתם כמו כולנו נאנחים על יוקר המחיה, אספנו לכם כמה תחנות בסיסיות מהיום-יום שיכולות לחסוך לכם לא מעט כסף בחודש. תתחילו בשתיים-שלוש בשבוע הקרוב

 

ארץ ישראל היא ארץ זבת חלב ודבש, אבל כיוון שהיא נקנית בייסורים, החלב והדבש קצת יקרים. אכן, די יקר פה, ובשנים האחרונות האמיר יוקר המחיה. יוקר המחיה והאינפלציה עם העלאות הריבית, הקורונה והמלחמה באוקראינה הכו בכל הכוח, והם מכבידים על המשפחות הגדולות ומוסיפים נטל תשלומים על בעלי המשכנתאות.

כשיקר מנסים לחסוך: לוותר על הוצאות מיותרות, לבדוק מהיכן נוזל לנו הכסף ואיך אפשר לסתום את החורים. הרבה פעולות יכולות להשפיע על ההוצאות שלנו ולאפשר לנו לחסוך עוד, ולא רק על ידי צמצום הוצאות. תכנון קניית מזון מראש, רכישה באינטרנט, שימוש במועדונים כמו 'בהצדעה', ארגוני המורים, 'חבר' וכדומה, תכנון רכישת בגדים מראש כדי לרכוש ביגוד במחירי סוף עונה, רכישות של תחפושות או ציוד בית ספר באינטרנט בעוד מועד, כל אלו יכולים לחסוך לכם מאות ואלפי שקלים מדי שנה.

אבל בשורות שלהלן נכתוב על חורים אחרים שמהם נוזל יותר מדי כסף ליותר מדי אנשים. לא תאמינו איך תוכלו לחסוך כסף; כסף קטן אומנם, אבל כסף קטן שמצטרף לעוד כסף קטן, ואם תסכמו הכול כבר תגיעו לסכום מכובד, והכול במאמץ קטן במיוחד.

 

השקיעו במסלולי העמלות

כך תחסכו מאות שקלים בשנה באפס מאמץ: חשבון בנק יש לכם? ברור שכן. כמה עמלות אתם משלמים? לא יודעים? אתם ממש לא היחידים. רובנו לא שמים לב, אבל כל פעולה בחשבון עולה כסף, וגם עצם החזקת החשבון עולה כסף.

אם רק תיכנסו לאתר הבנק, לחשבון האישי שלכם, תגלו שיש כמה מסלולים לפי מספר הפעולות והשימוש בחשבון. אם תעברו על האפשרויות למיניהן, תגלו די מהר שכנראה שמו אתכם בברירת המחדל, שהיא מסלול יקר שאתם ממש לא צריכים, מסלול יקר בהרבה מהמסלול הבסיסי, שמציע הרבה פעולות שאתם ממש לא עושים בחשבון שלכם וניתנות לכם 'חינם'. לחיצת כפתור תעביר אתכם למסלול אחר, והופ, חסכתם עד חמישים שקלים ויותר בחודש, שהם 600 שקלים בשנה. באמת, לא חבל?

חיסכון חודשי: 50 שקלים

 

מהם דמי השימוש של כרטיס האשראי שלכם?

עשרים שקלים לחודש זה באמת לא הרבה, אבל פרוטה ועוד פרוטה מצטרפת להרבה. אין שום סיבה בעולם לשלם את הסכום הקבוע לחברת האשראי, עשרים שקלים לרוב הכרטיסים בכל חודש, ולרבים מאיתנו יש כמה כרטיסי אשראי; את הכפולות תעשו בעצמכם.

לא משנה כמה הכרטיס שלכם חשוב וכמה הוא משתלם, את דמי הכרטיס אתם ממש לא צריכים לשלם. זכרו: חברת האשראי צריכה אתכם לא פחות ממה שאתם צריכים אותה. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להיכנס לאפליקציה של חברת האשראי, להתכתב עם נציגי השירות ולבקש מהם לבחור: לבטל את תשלום דמי הכרטיס או לבטל את הכרטיס.

אל תופתעו, החברה תוותר לכם על דמי הכרטיס שנה קדימה, בתקווה שבעוד שנה תשכחו לעשות את אותה פעולה פעם נוספת. ביטלתם לשנה דמי כרטיס של שני כרטיסים שבבעלותכם? מצוין, חסכתם ברגע אחד של מאמץ חמש מאות שקלים בשנה.

חיסכון חודשי: 20–60 שקלים

 

הלו, מסלול שנה ראשונה בהטבה נגמר כבר לפני שנה

מצאתם מסלול זול וטוב בחברת הסלולר? מצוין, זה לא באמת קשה כל כך. לא שמתם לב שאחרי שנה עלה התעריף? גם כאן אתם לא היחידים. רוב המסלולים הזולים והשווים הם לשנה או לשנתיים, וסיום התקופה מלווה על פי חוק במסרון סתמי שרובנו מפספסים. חברות הטלפונים בונות על זה שלא נשים לב שדמי המינוי עלו פתאום מ-25 שקלים לחודש ל-75 וכיוצא בזה או שלא יהיה לנו כוח להתקשר ולדרוש הנחה או מסלול חדש או שסתם נשכח מזה.

אבל אתם אל תתעצלו; טלפון אחד לחברת הסלולר ובקשה להנחה או לניוד לחברה אחרת, ואתם זוכים להנחה של ממש. תכפילו את המחיר במספר הטלפונים בבית, וייתכן שתגלו כאן חיסכון ניכר.

חיסכון חודשי: 50–100 שקלים לכל מינוי

 

הביטוח המקיף לא מתאים לכולם

החזקת רכב היא באמת דבר יקר, את זה אי אפשר לשנות. זה מתחיל ברכישה, עובר בדלק ובתיקונים שעלולים להיות יקרים במיוחד, נמשך בטסט השנתי שעולה עם האגרה למשרד התחבורה יותר מאלף שקלים, ונמשך עוד בדמי הביטוח, אלפי שקלים בכל שנה, תלוי כמובן בסוג הרכב ובמשתנים נוספים.

זה המקום שבו אתם יכולים לחסוך: רובנו משלמים אוטומטית על ביטח מקיף לרכב הכולל ביטוח חובה, ביטוח צד ג' וגנבה וביטוח על נזק עצמי לרכב במקרה של תאונה. ביטוח כזה עולה לכם סביב 5,000 שקלים לשנה בממוצע. זה לא מעט, וזה כאשר יש רכב אחד. בדקו את עצמכם: האם אתם באמת צריכים ביטוח מקיף? האם ערכו של הרכב 'שווה' את ההימור ואת המחיר? האם רכב שעלותו בשוק יד שנייה כ-20,000 מצדיק ביטוח יקר בשווי 5,000 שקל לשנה? ונראה שלא.

אם הרכב שלכם ישן וזול ולא גניב, אם הערך שלו נמוך, שקלו ברצינות לוותר על הביטוח המקיף ולהשאיר רק ביטוח צד ג', ותגלו חיסכון יפה שגם יגרום לכם בעזרת ה' לנהוג יותר בזהירות בכביש. זכרו: סוכן הביטוח לעולם לא 'יציע' לכם לוותר על הביטוח המקיף, עשו זאת בעצמכם.

חיסכון חודשי: 150–200 שקלים, לפי סוג הרכב

 

גם בפנגו יש אותיות קטנות

כמה טוב שיש אפליקציית פנגו. בעולם אחר, לפני לא המון שנים, שילמנו על חנייה בכרטיסי חנייה. בעולם שאחריו, מודרני הרבה יותר, הצמדנו לשמשה פתק שקנינו במכונה במגרש החנייה. זוכרים שלא היה אפשר להאריך אותה?

והיום יש פנגו, לחיצת כפתור – והרכב מוגן מפקחים. לחיצה נוספת – החנייה מוארכת. והתשלום אוטומטי ובאשראי. אבל בכל זאת גם באליה הזו יש קוץ: רבים מאיתנו לא שמים לב כמה שהוא תקוע. אם תבדקו טוב, אולי תגלו שגם אתם משלמים תשלום קבוע לפנגו, תשלום של עשרים שקלים ויותר לחודש על כל מיני שירותים כמו 'טריפל', 'זזתי' ושירותים נוספים שתכלס אתם בדרך כלל ממש לא צריכים. חלק מהשירותים האלה, כמה מפתיע, אי אפשר לבטל דרך האפליקציה, ותצטרכו בשביל זה לחייג לחברה. אל תתעצלו, תעשו את זה. דקה-שתיים שיחה, וחסכתם עוד 250 שקלים בשנה.

חיסכון חודשי: 20–30 שקלים

 

כך תחסכו עשרים אחוז מהדלק

דלק עולה המון כסף, הרבה יותר ממה שלפעמים נדמה לנו. לא מעט נהגים בישראל נאלצים למלא מכל פעמיים או פעם וחצי בשבוע, ונהג שממלא פעם בשבוע נפרד מ-1,200 שקלים בחודש רק על הדלק. תמיד אפשר לעבור למכונית חשמלית או להיברידית, אבל גם בלי זה, קצת פחות רגל על הגז תחסוך לכם מלא כסף.

נסיעה מהירה, חוץ מזה שהיא אסורה ומסוכנת, צורכת כ-20 אחוזי דלק יותר מנסיעה נינוחה בשמונים או במאה קמ"ש. זה יכול להיות שווה לכם 250 שקלים בחודש, ובמילים אחרות, תדלוק נוסף. צאו כמה דקות לפני הזמן שאתם רגילים לצאת, סעו בנחת, ובתמורה תקבלו בטיחות, רוגע, וכסף שיישאר בכיס שלכם.

חיסכון חודשי: 150–250 שקל

 

כל הביטוחים ששכחתם מקיומם

לא תאמינו כמה כסף אנשים מבזבזים בביטוחים שהם אינם צריכים. עם השנים אנחנו צוברים כל מיני ביטוחים שעשינו, שהחתימו אותנו עליהם, שעשו לנו דרך העבודה או שחתמנו עליהם בהליך קבלת המשכנתה. חלק מהביטוחים האלה אינם יעילים, חלקם אצל אנשים רבים פשוט כפולים, ואנשים רבים מחזיקים בטעות את אותו ביטוח בשתי חברות ביטוח שונות.

אם עוד לא עשיתם את זה, עשו לעצמכם טובה: היכנסו לאתר 'הר הביטוח' ובדקו בתוך דקות מה יש לכם ומה אין לכם, ועל מה בטעות אתם משלמים כפול או בלי סיבה. מצאתם דבר שטעון בדיקה? את הבדיקה הזו לא עושים עם סוכן הביטוח של החברה, שתפקידו למכור לכם כמה שיותר בעלות כמה שיותר גבוהה, וכל זה בייעוץ שהוא מעניק לכם 'חינם'. פנו לחברות הייעוץ הניטרליות ושלמו להן את מחיר הייעוץ; בסוף זה ישתלם לכם הרבה יותר.

חיסכון חודשי: 20–70 שקלים

 

התזכורות המעניינות שיש בפירוט האשראי

עשו לעצמכם טובה ענקית: עברו על פירוטי החשבונות של האשראי שלכם. לא תאמינו כמה הפתעות תגלו, כמה הוראות קבע שכבר מזמן היה אפשר לבטל, כמה מנויים שעשיתם לזמן מסוים ואתם כבר לא צריכים אבל הכסף עובר מהחשבון שלכם מדי חודש בחודשו.

אם לא עשיתם את זה ברצינות בשנה האחרונה, שלא לומר בחמש השנים האחרונות, אם אתם אנשים מן השורה, הסיכוי שלכם לגלות תשלומים קבועים מיותרים כמעט ודאי. מאה שקלים כאלה שחסכתם מדי חודש שווים בשנתי 1,200 שקל. לא שווה בדיקה?

חיסכון חודשי: 100–200 שקלים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן