כותרות חמות :

שו"ת סמס- ניצבים וילך
שו"ת סמס- ניצבים וילך

שו"ת סמס- ניצבים וילך

 

להתוודות בסליחות 

ספרדים אומרים בסליחות וידוי ונפילת אפיים, ומייד לאחר מכן בשחרית אומרים וידוי ונפילת אפיים. אם הזמן מצומצם, האם כדאי להגיד וידוי בתפילה או בסליחות?

הרב אליהו: טוב יותר לומר את הווידוי בסליחות.

 

סידור מעולה 

האם אפשר ונכון מבחינת ההלכה להחליף נוסח בתפילה? קל לי יותר לכוון בסידור שיש בו פירוש המילים, ואין סידור כזה בנוסח שאני מתפלל.

הרב אליהו: לפי ההלכה חשוב להקפיד על נוסח אבות, ולפעמים אפשר להחליף, אבל עיין בחנות סידורים ותראה, יש היום ב"ה סידורים ממש נפלאים בכל נוסח.

 

ואני תפילה 

בזמן האחרון אני חווה ירידה ורפיון בכל מה שקשור לתפילה. מאז הקורונה וסגירת בתי הכנסת הפסקתי ללכת בערב שבת לקבלת שבת ובבוקר לקריאת התורה, ואני מתפללת בבית. החודש, באלול, קיבלתי עליי להתחזק בעניין התפילה. אני מחפשת עצות, חומר לימוד והדרכה בנושא התפילה כדי לחזק עצמי.

הרב אליהו: צריך להתבונן בשני דברים: (א) לפני מי אנחנו עומדים בתפילה; (ב) לחשוב על כל ברכה לפני שאת מברכת אותה, גם בברכות השחר, גם בברכות הנהנין על האוכל, גם בברכות על כל מה שיש, וגם כמובן בברכות של התפילה.

 

עין טובה

האם זה נכון שרבנים רואים את העבירות שבאדם?

הרב אליהו: יש רבנים שרואים על המצח של האדם את מצבו, ויש מעטים מאוד שממש רואים את העבירות שלו. אבל הצדיקים הללו לא מחפשים את העבירות אלא את המצוות שלו, ומחפשים לראות את הטוב של כל אחד. ובכל אחד מאיתנו יש הרבה מאוד טוב.

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן