כותרות חמות :

"נפקחו לי העיניים"
"נפקחו לי העיניים"

"נפקחו לי העיניים"

שינוי כיוון אירופי? יוזמה משותפת של חבר הפרלמנט האירופי עם המועצה האזורית שומרון פועלת לחיזוק היחסים ולמלחמה באנטישמיות ובמימון הטרור

 

בביקורו ההיסטורי של חבר הפרלמנט האירופי כריסטיאן טרהס בישראל ובשומרון, בכינוס הנהגות ישובים, חתמו ראש מועצת שומרון יוסי דגן וחבר הפרלמנט האירופי טרהס, במעמד שר הכלכלה ניר ברקת, הסכם הקמת יוזמה משותפת שמטרתו חיזוק היחסים בין הפרלמנט האירופי לשומרון ומלחמה באנטישמיות ובמימון הטרור.

בכינוס, שהפיק אגף יישובים ומתנ"ס של המועצה, נכחו איש התקשורת אברי גלעד ומאות מהנהגות השומרון, יו"רים וועדי ישובים, מנכ"לי ישובים ועוד. מטרת היוזמה היא לחזק את היחסים בין השומרון לפרלמנט האירופי, להילחם באנטישמיות ובמימון הטרור, והיא נחתמה לאחר ביקורי גומלין של הצדדים בפרלמנט האירופי ובשומרון, שכללו דיונים בתחומי עניין משותפים ובדרכים לחיזוק הקשר בין הצדדים.

חבר הפרלמנט האירופי כריסטיאן טרהס: "לא באתי לשומרון כדי לשאת נאומים או להרצות לאיש, אלא רציתי לראות ולהקשיב ולבסוף לשאול שאלות. הזמן שביליתי כאן היה בשבילי זמן פקיחת עיניים"

במהלך שהותו בישראל סייר חבר הפרלמנט טרהס בשומרון עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וראה ממקור ראשון את הקשר התנ"כי וההיסטורי בין היהודים לשומרון. בהצהרה נאמר: "חבר הפרלמנט האירופי היה עד לאתגרי הטרור היום-יומיים הניצבים בפני ישראלים החיים בשומרון ולדו-קיום הפוטנציאלי המתקיים הודות למפעלים באזורי התעשייה".

בהצהרה המשותפת נכתב: "שני הצדדים מצאו כי המשך מימון הרשות הפלשתינית, מכספי האיחוד האירופי, הוא למעשה מימון שמגיע למשכורת חודשית לטרוריסטים ולקידום אנטישמיות באמצעות מערכת החינוך שלה, וצריך לעצור זאת מייד. נוסף על כך הסכימו הצדדים שהאפשרות לדו-קיום בשלום מתקיימת, והם מחפשים דרכים לקדם את אותם אזורים שננקטים בהם כעת צעדים חיוביים כדי להקל את ההגעה לתוצאה הזאת.

"יוזמת שיתוף הפעולה נועדה לנצל הזדמנויות לשיתוף פעולה כלכלי, יוזמות חינוך ולחימה נגד מדיניות הפוגעת ביחסי הפרלמנט האירופי עם ישראל ומקדמת שנאה וטרור באזור".

חבר הפרלמנט טרהס הסביר את רצונו לפעול בתחום: "לא הייתי ער לאתגרים הממשיים המתרחשים בתחום הזה. גיליתי באופן אישי לראשונה שמכספי האיחוד האירופי הרשות הפלשתינית מדפיסה ספרים שמחנכים לשנוא יהודים. לא באתי לשומרון כדי לשאת נאומים או להרצות לאיש, אלא רציתי לראות ולהקשיב ולבסוף לשאול שאלות. הזמן שביליתי כאן היה בשבילי זמן פקיחת עיניים.

"כמה קילומטרים מכאן ראיתי את הפתרון, ראיתי מפעל שיהודים עובדים בו עם ערבים, והם מסתדרים. צריך לוודא שלפחות הכסף שלנו, של האיחוד האירופי, לא יממן עוד ספרים שמדרבנים ילדים לשנוא מישהו אחר. כמו כן צריך להסתכל על הצד החיובי: יש דרך לחיות בשלום אם יש עבודה, אם יש חיים טובים, ואתם כבר מוכיחים את זה".

שר הכלכלה ניר ברקת סיכם: "אני מאמין מאוד גדול שאחד הדברים הגדולים ביותר שיש לנו היום הוא לשכנע את העולם. לכן החשיבה מחוץ לקופסה חיונית ליכולת שלנו לשכנע את העולם בצדקת דרכנו. אני מסתכל קדימה בהרבה תקווה, וכולנו מבינים את האחריות הגדולה שיש לנו על הכתפיים. אני רוצה לאחל לנו שהתוכניות שלכם יצליחו להתגשם".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הודה לטרהס: "אני בטוח שיחד נביא לשינוי אמיתי בפרלמנט האירופי. אין לי ספק שמשלם המיסים באירופה אינו יודע שהכסף שלו הולך למימון ספרי לימוד שמלמדים לרצוח יהודים. זה צריך להיפסק, ואני מודה לטרהס על הידידות שלו ועל המחויבות שלו לישראל ולשומרון".

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן