כותרות חמות :

המדריך – דברים
המדריך – דברים

המדריך – דברים

חידושי התלמידים

תלמידי בית המדרש בישיבת אמית ברוכין חגגו את סיום הלימודים בהוצאת ספר שכתבו, ובו חידושים על התורה. התלמידים, מכיתות ט־י"ב, התמידו בסדרי הערב בישיבה וכך נוצרה חבורה מגובשת ושמחה, והיא זכתה להוציא לאור כרך נוסף בסדרת ספרי 'הבוחר בתורה'.

 

לומדים בחופש

מאות ילדים השתתפו בלימוד קיץ מבית "אותיות וילדים", בשיתוף שלוש תנועות הנוער, האגף לתרבות יהודית, "ערוץ מאיר לילדים" ובהמלצת החמ"ד. הלימוד התבסס על ספר ההלכה "שוברים ת'ראש", המשלב לימוד עם חידות וציורים. הגמר של לימוד הקיץ, שבו יחולקו פרסים לזוכים ולצופים, יתקיים ביום שני הקרוב, בשעה 17:00 בזום. חפשו "אתגר הקיץ שוברים ת'ראש".

 

בוחרים ברב

תלמידי בית הספר אורות עציון בנים שבגוש עציון השתתפו בבחירת שם לבית הספר. לאחר תהליך ממושך, בשיתוף צוותי החינוך, ועד ההורים והתלמידים, הוחלט בהצבעה דמוקרטית בהשתתפות התלמידים והצוות החינוכי, כי בית ספר ייקרא החל משנת הלימודים תשפ"ד – ביה"ס "נווה הרא"ל", על שם הרב אהרן ליכטנשטיין זצ"ל.

 

ספר חדש: אמרות הרב דרוקמן

בימים אלה פורום "הננו", הפועל להנצחת מורשת הרב דרוקמן זצ"ל, מוציא לאור ספר חדש בשיתוף המכון התורני אור עציון: אמרות חיים – אמרות מאירות מתורת הרב חיים דרוקמן. הספר אוגד בתוכו 200 משפטים קצרים, חדים וחזקים הלקוחים מספרי הרב, וכן נאומים וראיונות.

 

עולים וקולטים

שר העלייה והקליטה אופיר סופר הגיע לסיור מקצועי יחד עם יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, ביישובים ברוכין, רבבה וברקן. לאחר מפגש עם יושבי ראש ומזכירים של יישובים במערב השומרון, התקיימה פגישה עם עולים המתגוררים ביישוב ברוכין, שעלו לארץ השנה.

 

מאה אלף לזכרו

תשע שנים אחרי נפילתו של סמל ברקאי שור הי"ד בצוק איתן: סניף בני עקיבא ירושלים מרכז, ששור היה ממוביליו, גייס כמאה אלף ש"ח, ועם הכסף הפיק קייטנה לנוער עם צרכים מיוחדים.

 

זוכרים את הגוש

מרכז מורשת גוש קטיף וצפון השומרון יקיים ביום שלישי את כנס קטיף התשיעי, בין שאר האירועים שאותם יזם לציון 18 שנים לעקירת אלפי ישראלים מבתיהם במסגרת 'ההתנתקות'. הכנס יתקיים תחת הכותרת 'כחול, לבן, כתום – מי קובע באיזה שביל ישראל צועדת?'.

 

זוהר הרקיע לצפייה חינם

סרטו העלילתי עטור הפרסים של אליהו בנימין "זוהר הרקיע" (90 דקות), העוסק בעקירה מגוש קטיף מזווית מקורית – זמין עכשיו ביוטיוב לצפייה ישירה וחינם.

 

מוקירים את המזכירות

כ־90 מזכירות ממוסדות רשת החינוך "נעם צביה" השתתפו ביום ריענון וחוויה שארגנה הרשת. האירוע התקיים כאות הוקרה על עבודתן המסורה לאורך השנה, המאפשרת למורים ולצוותי ההוראה להתרכז בחינוך ולמידה.

 

חידושים באביגיל

היישוב אביגיל שבמועצה האזורית דרום הר חברון זוכה השנה לעדנה. היישוב זכה לסמל יישוב לאחר שנים ארוכות של התנגדות מצד גורמים אנטי־ישראליים, וגם חנך מגרש ספורט חדש על שם דוד דים, מפתח מערכות הגנה מוערך שמת בדמי ימיו.

 

מנציחים במשחק

במסגרת ליגת הקיץ־קהילות של מועדון הכדורסל "גלבוע מעיינות", הוקדש המחזור האחרון לזכרו של תושב מירב שילה יוסף אמיר הי״ד. כל המשחקים נפתחו בדקה של מחיאות כפיים לזכרו, ובמהלכם נפגשו נבחרות הקיבוצים מירב וטירת־צבי למשחק מרגש.

 

מגבירים את השילוב

על רקע החלטת הממשלה להמשיך לפעול לשילובם של אזרחי ישראל ממוצא אתיופי בחברה הישראלית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נענה לבקשת חבר הכנסת משה סולומון והחליט להגדיל את תקצוב המהלך בכ־100 מיליון ש"ח. תוספת התקציב צפויה לשמש לקידומם של בני העדה בתחומי ההשכלה, התעסוקה, הדיור, המשפחה והקהילה, וכן במעורבות החברתית והאזרחית.

 

הורה וטוב לו

לטובת החופש הגדול, המזמן להורות המודרנית קשיים שהיא אינה רגילה אליהם, הופק הפודקאסט להורים "הורה וטוב לו". בפרקים תוכלו להאזין לשיחות פתוחות ומלאות הומור בין מיכל זגדון, אם לתשעה ומדריכת הורים בגישת שפר, לבין מיטל חדד־מסורי, מדריכת הורים ואם לחמישה, על הניסיון האישי והידע המקצועי שלהן. את הפודקאסט ניתן למצוא בתוכני "רגע של חכמה" ברשת.

 

מסורת של תנ"ך

למעלה מ־5,000 משתתפים מהארץ ומהעולם פקדו השבוע את מכללת הרצוג במסגרת ימי העיון המסורתיים בתנ"ך, המתקיימים זו השנה ה־32 באלון־שבות. בחגיגת התנ"ך השנתית, שנפרסה על פני ארבעה ימים, הוכיחו המשתתפים הרבים שהתנ"ך חי ובועט ושאין טקסט אלמותי ממנו.

 

ספר הספרים לכולם

מסכמים שנה: שישה ימי שיא בתנ"ך התקיימו בשנת תשפ"ג בבתי ספר תיכוניים בחינוך הממלכתי. בשנת תשפ"ד, לעומת זאת, צפויים להתקיים עשרה ימים שכאלו.

 

המיליונים של פוע"ה

למעלה מ־10,600 אנשים תרמו יחד סכום של 3,200,000 ש"ח, שיסייע למכון פוע"ה להמשיך לקיים את פעולתו החשובה והפילנתרופית.

 

צובעות בתנועה

למעלה מ־150 חניכות של מרכז הנוער "מקום בלב" בבית־שמש, יחד עם חניכות NCSY, תנועת הנוער היהודית הגדולה בעולם הפועלת בצפון אמריקה, השתתפו במיזם של צביעת עשרות מבנים ברחבי העיר בית־שמש. בשיא החום יצאו הבנות לצבוע קירות בצבעי שמן, כניסות בשכונות מצוקה וציורי רצפה למשחק, הוסיפו צבע בשלושה בתי ספר ושיפצו את מועדונית הרווחה בעיר.

 

סמוטריץ' יקירינו

ראש העיר ירושלים משה ליאון העניק לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' אות הוקרה על פעילותו ותרומתו לחיזוקה הכלכלי של עיריית ירושלים, ועל קידום מענק הבירה בסכום היסטורי של כ־1.1 מיליארד ש"ח.

 

מעריכים את השגרה

תלמידי ישיבת ההסדר מעלה־אפרים, רגע לפני היציאה לבית הזמנים, ביקשו להוקיר את ערך השגרה והעמל היומיומי, ופינקו בשי את נהג משאית האשפה של היישוב על עשייתו הברוכה. הנהג התרגש מאוד מהמחווה והודה לתלמידים.

 

עזר למשפחות

עמותת "עזר מציון" קיימה את מחנה הקיץ השנתי שלה למשפחות שבהן אחד מבני המשפחה (הורה/ילד) מתמודד עם מחלת הסרטן. המחנה התקיים בגבעת־אולגה במשך חמישה ימים, והשתתפו בו 130 משפחות ( 700 איש בסך הכול). הייחודיות הגדולה של המחנה הוא בייעודו לכל בני המשפחה.

 

השרה בדרום

השרה להגנת הסביבה עידית סילמן ביקרה לאחרונה במועצה התעשייתית נאות חובב, יחד עם מנהלי האגפים וראש המועצה. המשתתפים קיימו דיון חשוב וביקרו במפעל "אר:פט" למחזור בקבוקים בשטחי המועצה.

 

עוצרים את ההרס

בישיבת הממשלה אושרה פה אחד תוכנית למלחמה בהרס עתיקות ואתרי מורשת ברחבי יהודה ושומרון, בהשקעה של כ־120 מיליון ש"ח. שר המורשת, הרב עמיחי אליהו: "לא ניתן לאויבינו למחוק את הזהות היהודית ואת ההיסטוריה של עם ישראל, שמשתקפת באתרי המורשת ביהודה ושומרון אלפי שנים אחורה. זו בשורה אדירה להתיישבות ולציונות".

 


החידון של פיני | פרשת דברים

 

לתגובות: pinizeta@gmail.com

 

 

חפשו בפרשה את התשובות להגדרות שלפניכם.

 

 

אם לא מצאתם – יש גם תשובות להנאתכם.

 

 

ראשון: 1. שם שיכול היה להינתן לקניון באילת. 2. בור של מים שמסביר. 3. מתשלומי אדם המזיק.

שני: 1. אחד הכוכבים. 2. תפחדו. 3. אות עברית.

שלישי: 1. ידברו ללא הפסקה. 2. למקל. 3. חוץ מ…

רביעי: 1. רדו. 2. יש להם מלכה.

חמישי: 1. משותף לכלי אכילה ולטרקטור. 2. סוג של פחד. 3. ניתוח באוזן.

שישי: 1. עני. 2. משותף לרמב"ם ולבנימין. 3. הוא קיווה שסיוון תזכור אותו.

שביעי: 1. חבר בלהקת תיסלם. 2. ישיבה תיכונית ביישוב קדומים.

 

תשובות:

ראשון: 1. מול סוף. פס' א'. 2. באר. פס' ה'. 3. שבת. פסוק ו'.

שני: 1. צדק. פס' ט"ז. 2. תגורו. פס' י"ז. 3. רש. פס' כ"א.

שלישי: 1. יחפרו. פס' ו'. 2. לשבט. פס' כ"ג. 3. זולתי. פס' ל"ז.

רביעי: 1. אל תעלו. פס' מ"ב. 2. דבורים. פס' מ"ד.

חמישי: 1. כף. פס' ה'. 2. אמים. פס' י'. 3. כפתורים. פס' כ"ג.

שישי: 1. רש. פס' ל"א. 2. יד. פס' ל"ז. 3. בשן (יגאל). פס' א'.

שביעי: 1. אשדות (יגאל). פס' י"ז. 2. בני חיל. פס' י"ח.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן