כותרות חמות :

המדריך – במדבר
המדריך – במדבר

המדריך – במדבר

מוסף הציונות הדתית

במוסף מיוחד שהושק לאחרונה על ידי המרכז החינוכי והחווייתי "בית הציונות הדתית" שבכפר־הרא"ה, התכנסו לפרויקט הצדעה למגזר הדתי לאומי עשרות מוסדות, ארגונים ועוד היונקים את הכוח לעשייה מערכי הציונות הדתית. במוסף, שהופץ במאות אלפי עותקים, מצדיעים ל־78 גופים ובהם ארגוני גג של מוסדות חינוך, תנועות נוער, מפעלים חברתיים, עמותות חסד ותנועות התיישבות.

 

 

לומדים וזוכרים

רשת "אור תורה סטון" תקיים זו השנה הרביעית ערב לימוד תורה לרגל חג השבועות, לציון פועלו של הרב שלמה ריסקין, רבה של אפרת לשעבר ומי שייסד את הרשת ועמד בראשה במשך למעלה משלושה עשורים. ערב הלימוד מוקדש השנה לעילוי נשמותיהן של לוסי, מאיה ורינה די ז"ל.

 

אזכרה בישיבה

בישיבת ההסדר באיתמר ציינו שנתיים לפיגוע הנורא בצומת תפוח, שבו נרצח תלמיד הישיבה יהודה גואטה הי"ד. במסגרת האזכרה, יצאו ראש הישיבה יחד עם רבני ותלמידי הישיבה לקברו בירושלים לאמירת תהילים ולקיום שיעורים לזכרו של יהודה ז"ל. בדרכם לבית העלמין קיימו התלמידים יחד עם ראש מועצת שומרון הנצחה במקום הפיגוע, בשירה, בהדלקת נרות נשמה ובאמירת פרקי תהילים.

 

מתגבשים בדרך לצבא

לאחר מסע ארוך ומפרך של שנת אימונים והשקעה רבה, זכו חניכי כפר הנוער הדתי הודיות שבגליל התחתון במקום הראשון בטורניר מחוז צפון של תוכנית ההכנה לצה"ל "אחריי".

 

ירושלים של מפגש

ראש העיר ירושלים משה ליאון אירח את חברי פורום המטה הכללי של צה"ל בראשות הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי לישיבה חגיגית לכבוד יום ירושלים באולם מועצת העיר ירושלים.

 

לילה של תורה

אחת לחודש תלמידות אולפנת צביה בני־ברק המעוניינות להתעלות בקודש, נשארות באולפנה ללילה שכולו תורה ובו שומעים שיעורים מפי תלמידי חכמים גדולים. לקראת ראש חודש סיוון, שמעו התלמידות שיחות מפי הרב בן ציון אלגזי והרב יעקב אריאל שליט"א.

 

המזרחי העולמית בשליחות

תנועת המזרחי העולמית יצאה בתחילת השבוע למסע שליחים באנגליה ובצרפת. המסע נגע בקשר שבין יהודי התפוצות לבין ירושלים, שהשבוע חוגגים את יומה, ובמסגרתו הגיעו שליחי התנועה לקהילות שונות בלונדון ובפריז.

 

 

רצים בהר

ערב שיא בהר איתן התקיים עם התלמידים מקבוצת הכושר "קרבי אריות" של ישיבת בני עקיבא מטה בנימין. עם שקיעת השמש החלו התלמידים לצאת לריצה לילית בהר כשהם עוטים כולם דגלי ישראל, וכדי להוסיף קושי השלימו הנערים את העלייה להר במסע אלונקות. אחרי התרעננות קצרה האזינו התלמידים לשיחה מפי לוחם אגוז לשעבר, ובה נתן לנערים טיפים לבנייה מנטלית ורוחנית.

 

 

צומת קריית־שמונה

השבוע השתתפו תלמידי ישיבת קריית־שמונה בסיור במכון צומת להלכה וטכנולוגיה. הסיור היה אירוע השיא בתוכנית של הישיבה, שכללה שיעורים של רבני המכון עם בחורי הישיבה ואברכי כולל ההלכה בנושא השבת במדינה מודרנית. סדרת השיעורים היא חלק מהעמקת הקשר של מכון צומת עם בתי מדרש ומוסדות לימוד בארץ, במטרה להעמיק את הידע בכל הקשור לנושאי הלכה וטכנולוגיה.

 

חזון לאומי בשומרון

ארגון "חזון לאומי – המרכז למנהיגות ציונית" ערך השבוע סיור עומק בלב השומרון. בסיור, שנערך כחלק מתוכנית למנהיגות ציבורית של הארגון, השתתפו עשרות אנשים, והוא כלל תצפית על מישור החוף מהמרפסת של המדינה בפדואל, שיחה מרתקת בהר־ברכה, סיור בהר כביר וסיום ביקב הר כביר. המשתתפים זכו להכיר את ההתפתחות של השומרון ואת ההתמודדות של התושבים עם אירועי הטרור שהתרחשו באזור.

 

 

מסוגלים להתמיד

הרב זאביק חבר, ר"מ בישיבת צביה אילת, מצא דרך מקורית לעורר בקרב תלמידיו תחושת מסוגלות. כדי להוכיח להם שהם מסוגלים לגלות כוחות הטמונים בהם, התאמנו התלמידים במשך שמונה חודשים לחצי מרתון.

 

מסע גרעיני

מסע גרעין המסורתי של תנועת עזרא יצא לדרך, כמדי שנה בל"ג בעומר. השנה יצאו למעלה מ־1,000 חניכי קבוצת "אורות" (כיתה ט') מכל רחבי הארץ למסע שהתקיים ביער בן שמן, תחת הנחיות המצב הביטחוני.

 

חסד באפרתה

לקראת יום ירושלים, יזם צוות הספרייה במכללת אפרתה דוכן התנדבות וחסד בשיתוף עמותת GIFT. הסטודנטיות הכינו עציצים עבור בית אבות "נווה הורים" שבשכונת סן־סימון, וכל אחת מהן שיתפה התנדבות מיוחדת בקיר של פתקים בצורת לב שהוקם בכניסה למכללה.

 

 

מסע נשי מעבר לים

עמותת עזר מציון קיימה מסע מעבר לים ל־43 נשים חולות סרטן. הנשים יצאו לאיטליה לטיול ונופש מיוחד, ונהנו מפעילות חווייתית ושלל אטרקציות, יחד עם חיבור נשי מיוחד בין חברות הקבוצה.

 

דינר לישיבת הכותל

אירוע מרגש התקיים לאחרונה במרכז ספרא שבמנהטן, ניו־יורק: מאות אנשים התאספו יחד לחגוג את יום ירושלים בדינר מיוחד של ישיבת הכותל. במהלך הדינר הוקרנו ברכות מצולמות של אישי ציבור לכבוד יום חגה של הישיבה. הקהל המורכב מבוגרים, הורים של תלמידים וידידים מהתפוצות, התרגש לפגוש את ראש הישיבה הרב ברוך וידר ואנשי צוות נוספים שבאו לכבדם באירוע המיוחד.

 

עורכי דין משלנו

סיעת "הציונות המשפטית" וסיעת ״יוזמה״ הכריזו על איחוד וריצה משותפת לבחירות ללשכת עורכי הדין. ראשי הסיעה: "רשימה ציונית מרכז־ימנית ולאומית, שתביע ללא חשש קולות אחרים שעד כה לא נשמעו בלשכת עורכי הדין".

 


פותחים את הכיס

מתופפת ואימא עולזת

יעל קבסה היא מוזיקאית, כותבת, מלחינה, מתופפת ואימא לשבעה ילדים. בעשייתה היא מוכיחה שהיצירה היא מעל לזמן ולמגבלות. כעת היא עומדת להוציא לאור אלבום בכורה של מוזיקה מקורית, צבעונית ועשירה עם טקסטים שנונים ונוגעים ללב. לטובת הגשמת החלום יצאה קבסה לקמפיין גיוס המונים. לפרטים נוספים, תמיכה וצפייה בקליפ המדליק, חפשו בגוגל: הרבה דרכים לשמיים – יעל קבסה.

צילום: אריה גוטליב

 

 

החידון של פיני | פרשת במדבר

לתגובות: pinizeta@gmail.com

חפשו בפרשה את התשובות להגדרות שלפניכם.

אם לא מצאתם – יש גם תשובות להנאתכם.

ראשון: 1. נופל. 2. כינוי לאדם ביש מזל. 3. סוג של לחם.

שני: 1. מקום עבודתם של אנטולי וניסים. 2. דרגה במשטרה. 3. כעס באמבטיה.

שלישי: 1. צוות בבני עקיבא. 2. מזל. 3. לא ממזמן.

רביעי: 1. אחת החסידויות. 2. לא מוכרת. 3. מאפשרים גלישה.

חמישי: 1. השמן שלי. 2. יש לה אחראי. 3. חלק ברגל.

שישי: 1. כסלו למשל. 2. יש תרגום כזה.

שביעי: 1. איבר בגוף. 2. יש כאלו שקופצים בו. 3. סוג של מלאכים.

 

תשובות:

ראשון:  1. מועד. פס' א. 2. שלומיאל. פס' ו'. 3. עינן. פס' ט"ו.

שני: 1. (שפע) יששכר. פס' כ"ח. 2. פקד. פס' מ"ד. 3. קצף. פס' נ"ג.

שלישי: 1. נחשון. פס' ג'. 2. גד. פס' י"ד. 3. לאחרונה. פס' ל"א.

רביעי: 1. תולדת אהרן. פס' א'. 2. זרה. 3. נתונים. פס' ט'.

חמישי: 1. יצהרי. פס' י"ט. 2. משמרת. פס' כ"ח. 3. ירך. פס' ל"ה.

שישי: 1. חודש. פס' מ"ג. 2. השבעים. פס' מ"ו.

שביעי: 1. הפנים. פס' ז'. 2. מוט. פס' י'. 3. השרת. פס' י"ב.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן