כותרות חמות :

קטנה ברשת במדבר
קטנה ברשת במדבר

קטנה ברשת במדבר

איך נראה מבצע מגן וחץ מבעד לעיניים של הטייסים הישראלים? סרטון הפתיחה ינסה לענות תשובה חלקית על השאלה הזו. בשני: ניסוי חברתי חשוב במיוחד על בריונות ועל אדישות. בשלישי: על המחאה של הישראלים שחיים בחו"ל. ברביעי: על התוכנית שגילו שצפייה בה מפחיתה את הגזענות, ובקטנה לסיום: איך זה באמת לחיות כמו מיליארדר?

קטנה ברשת

באזור הצפוף בעולם

בחזית הלחימה עומדים טייסי הקרב של חיל האוויר, דרוכים ומוכנים לגיחות בעזה ולהקפצות בכל שעות היום. צוות כאן 11 הצטרף אליהם ושמע ממקור ראשון איך נראית פעילות בשטח הצפוף בעולם (כאן). אורך: 5:16. בעברית.

באזור הצפוף בעולם: הטייסים שמטילים מאות פצצות וטילים בתקיפות בעזה

 

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: מה לדעתכם עובר בראש של הטייסים רגע לפני שהם לוחצים על הכפתור שמשחרר את הפצצות?

 

בריונות חברתית

 

בעקבות ניסוי חברתי שבו השתתפו שתי נערות ונתנו להן להעליב ילדה אחרת בציבור ובדקו איך יגיבו הנוכחים, נעשה ניסוי כזה גם בארץ. איך הגיבו האנשים, ומה עם האדישות? קחו דקה בשביל לראות את הניסוי החשוב שלפניכם. אורך: 2.21. בעברית.

 

 ניסוי חברתי – בריונות חברתית 

שאלה לדיון בכיתה ובסניף: איך הייתם מגיבים אילו הייתם במקום האנשים שבניסוי?

 

דברים שרואים מכאן

 

הקשר בין המחאה נגד הרפורמה המשפטית ליהדות אמריקה: קהילת ההייטקיסטים שיושבים בעמק הסיליקון. הישראלים שלמרות המרחק מניעים את המחאה מקליפורניה. פרק 3 בסדרת הכתבות "מבחן אמריקני". אורך: 12:08. בעברית.

 

ההייטקיסטים שמניעים את המחאה נגד הרפורמה – מעמק הסיליקון

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: האם לדעתכם יש לישראלים שבחרו לגור בחו"ל זכות להשפיע על מה שקורה כאן במדינה?

 

 סליחה על השאלה מפחיתה גזענות

 

מחקר ישראלי חדש על גזענות בילדים התרכז בתוכנית 'סליחה על השאלה' גרסת הילדים, שמשודרת בכאן חינוכית. המשתתפים ענו על שאלות בכל נושא ובלי פילטרים, והחוקרים גילו שצפייה בתוכנית מפחיתה דעות קדומות ומעודדת הזדהות. פגשנו את הילדים (כאן). אורך: 5:45. בעברית.

 

הניסוי שגילה: צפייה בתוכנית הזאת מפחיתה גזענות

 

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: האם הייתם מגדירים את עצמכם גזענים לנוכח ההתנהלות היומיומית שלכם? ומה עם הסביבה שלכם, האם הייתם מגדירים אותה גזענית?

 

קטנה לסיום

 

מיליארדר לחצי יום

הטרמינל המפואר והרגוע, האלכוהול היוקרתי והמיטה שהופכת לזוגית בלחיצת כפתור: אסף קמר השאיר את המכונית יד שלישית שלו בחניון בנתב"ג ונכנס אל עולם מקביל במטוס פרטי מדגם זהה לזה שיש לאילון מאסק. "מי שהתנסה בשינה מתוקה במטוס פרטי לעולם לא יוכל לחזור לטוס בישיבה כאחד האדם" (ynet). אורך: 6.00. בעברית.

 

מיליארדר לחצי יום: טסתי במטוס פרטי מפואר לארוחת צהריים בקפריסין

 

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: עם יד על הלב, האם הייתם רוצים לחיות כמו מיליארדר או שאתם מעדיפים לחיות את החיים שלכם ולא להתחלף עם אף אחד?

 

ראיתם סרטון ייחודי שיעניין את כולם? מוזמנים לשלוח קישור למייל: avinoam811@gmail.com

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן