כותרות חמות :

המדריך- בהר
המדריך- בהר

המדריך- בהר

שיעור בהתבוננות

משה כורסיה, שהתראיין אצלנו כאן לראשונה לפני שנים אחדות – מוציא סינגל מושקע ומדליק ששמו "הגיע זמן להתעורר". כורסיה (31), ששימש במשך שנים מחנך במשרה מלאה, מביא הפעם שיר לא מתייפייף בעליל. המסר הכואב שהוא מעביר נוגע גם ב"תרבות המסכים" המשחקת ללא הרף ברצונות השורשיים של ילדים ומבוגרים. מישהו היה צריך להגיד את זה מוזיקלית.

 

ציונות מדליקה

רבבות הגיעו אל מתחם ישיבת בני עקיבא שבמירון לכבוד הילולת רבי שמעון בר יוחאי, להדלקת מדורת ל"ג בעומר ולהתוועדות לכבוד היום.

 

אות ראש העיר

כבוד לסניף בני עקיבא עמישב הדר־גנים בפתח־תקווה: שני מובילי הסניף ותלמידי כיתה י"ב, אורי נחום וליה פלבין, קיבלו את אות ראש העיר לפעיל מצטיין במסגרת תוכנית "התפתחות אישית ומעורבות חברתית".

 

 

אנטנה חדשה בצומת

מחברים את גוש עציון: שר התקשורת חנך אנטנה לקליטה סלולרית בצומת עמוס כדי לשפר את כיסוי הסלולרי במרחב. הודות לה יקוצר זמן התגובה של כוחות הביטחון והרפואה הפועלים באזור הצומת, שידע תאונות ואירועים ביטחוניים רבים.

 

חנות חדשה בבירה

התרחבות ברשת חנויות "סיבוב שני" מבית עמותת "קול רנה" לזכרה של הנערה רנה שנרב הי"ד, עם פתיחתה של החנות החדשה, ה־22 במספר, בשכונת קטמונים בירושלים. למי שלא מכיר: חנויות סיבוב שני מקבלות בגדים מחנויות ומאנשים פרטיים. מתנדבי העמותה ממיינים את הבגדים, מסדרים אותם בצורה טובה ומוכרים את אלו שבמצב טוב במחיר של שקלים בודדים לכל פריט.

 

פינה חמה לזכרם

חניכי שנת השירות של "קדמה – התיישבות צעירים" ביישוב מעלה־אפרים שבבקעת הירדן, הקימו פינה חמה לחיילים ביישוב חמדת, בשיתוף פעולה עם תושבי המקום. את הפינה הם הקדישו לזכרם של יגל והלל יניב ז"ל.

 

יום הולדת נשי

נשות תקשורת ומשפיעניות מכל המגזרים הגיעו לביתה של ברכה שילת בכפר־חב"ד, לחגוג איתה את יום הולדתה. מטרת הערב הייתה לייצר מעגל שיח ואהבת חינם, לאחד ולקרב בין העולמות השונים. הנשים התחלקו לקבוצות עבודה כדי למצוא את השליחות המשותפת שלהן, בתחומי חינוך, תקשורת, מנהיגות והעצמה נשית. הערב היה באווירה מיוחדת ומרוממת והסתיים בריקוד ובשירה משותפים.

 

 

 

בתוכנית: מדרשה בעכו

סגנית שר האוצר ח״כ מיכל וולדיגר דנה עם ראש ישיבת ההסדר בעכו הרב יוסי שטרן על הקמת מדרשה לנשים בעיר, שתמשוך זוגות צעירים לעכו.

 

מסע בשביל להיפגש

תלמידות אולפנת צביה רבבה יצאו למסע חיבורים בחברה הישראלית. במפגש עם החברה החרדית בעיר בני־ברק הן שמעו שיחה מנכדתו של הרב שטיינמן זצ"ל. בהמשך, התלמידות נפגשו עם אוכלוסייה חילונית בתל־אביב באמצעות עריכת שאלון רחוב בשנקין ושיח פתוח שביקש לברר שאלות נוקבות בנושאי יהדות וארץ ישראל.

 

מסיירים בגוש עציון

מאות תלמידים משכבת ט' ברשת החינוך נעם־צביה השתתפו במסע בגוש עציון שנשא את הכותרת "רק בגלל הרוח", כחלק מתוכנית ערכית־חברתית רשתית. התלמידים סיירו עם מדריכים מבית ספר שדה כפר־עציון, צפו בחיזיון של מורשת גוש עציון ועסקו בערכי ההתיישבות החלוצית. לאחר חוויה רטובה באמת הביאר וגלישה באומגה ב"ארץ האיילים", שמעו שיחה בנושא חיים של משמעות.

 

 

 

מעליות כשרות

חברות המעליות המובילות בארץ נפגשו השבוע במודיעין לכנס מיוחד ביוזמת מכון צומת להלכה וטכנולוגיה. במהלך הכנס סקרו מומחי המכון לפני המשתתפים את העדכונים והדגשים החדשים העומדים להתפרסם בתחום ביוזמת מכון התקנים. הסקירה נועדה לאפשר לאנשי החברות להיערך להתאמת הדרישות ההלכתיות לתקנים הללו.

 

 

חידון תנ"ך בעיר

לאחרונה התקיים חידון התנ"ך העירוני בעיר קריית־גת לזכרו של אמיר שלום ז"ל. במקום הראשון זכו חננאל ושחר צור מתמ"ד רמב"ם.

 

זוכרים את מירון

בציון שנתיים לאסון מירון, ישיבת ההסדר רמת־גן קיימה הילולה המונית לזכר ידידיה פוגל ז"ל, בהשתתפות משפחת פוגל ורבני הישיבה.

 

מדורה לכולם

במסגרת שילובם של חניכים עם צרכים מיוחדים בתנועת אריאל, התקיימו בסניפים מדורות ל"ג בעומר מיוחדות של שבטי שילה בשיתוף כל החניכים.

 

פותחים את האתר

הממשלה אישרה את ההצעה לשיקום הגן הלאומי תל שומרון ופתיחתו מחדש לציבור, לאחר שנים שבהן היה סגור בעקבות הרס עתיקות שביצעו פלסטינים במקום. כ־32 מיליון ש"ח יוקצו להפיכת האתר למוקד משיכה למבקרים, תוך שיקום ממצאים ארכיאולוגיים, סלילת כביש גישה ועוד. כמו כן, ימופו אזורים שטרם נחשפו ויקודמו אמצעים למניעת פגיעה בגן הלאומי, הגברת אכיפת החוק באזור ומניעת בנייה בלתי חוקית.

 

טוב שיהיה

הפנינג קטיף

בחודש ייערך הקרוב פסטיבל קטיף במטעי הדובדבנים ופירות היער של כפר־עציון. עבור ציבור הקוטפים יתקיימו גם בישולי שדה, פינות יצירה, הסברים על האזור, הצגות על חקלאות ועוד. הקטיף יתקיים ברצף מתאריך 21 במאי ועד 30 ביוני, למעט שבתות. בימים שני וחמישי בשעות 16:00־19:30 ובימי שישי בשעות 9:00־15:00 ייערך בשטח גם הפנינג. מחיר לאדם: 29 ₪.

 

החידון של פיני | פרשת בהר־בחקתי

 

לתגובות: pinizeta@gmail.com

חפשו בפרשה את התשובות להגדרות שלפניכם.

אם לא מצאתם – יש גם תשובות להנאתכם.

ראשון: 1. יש דיון בגמרא מי מהם עדיף, "הוא" או עוקר הרים. 2. מספר החולצה של רונאלדו. 3. תחזרו.

שני: 1. כן. 2. לנצח. 3. שכונה בירושלים.

שלישי: 1. אזור מגורים הקטן מעיר. 2. סוג של צילום.

רביעי: 1. תוציא דבש. 2. דומם המעוצב כדמות. 3. יישוב בשומרון.

חמישי: 1. מחלה המעלה חום. 2. רכז גולדן סטייט. 3. בלטה. 4. מושב במערב הנגב.

שישי: 1. בגיל זה נכנסים למקרא. 2. התרשם לטובה. 3. רכב שטח.

שביעי: 1. עשרים אחוז. 2. יש שמעלות את זה. 3. מקל.

 

תשובות:

ראשון:  1. סיני. פס' א'. 2. שבע. פס' ח'. 3. תשובו. פס' י"ג.

שני: 1. הן. פס' כ'. 2. לצמיתות. פס' כ"ג. 3. גאולה. פס' כ"ד.

שלישי: 1. מושב. כ"ט. 2. נשך. פס' ל"ו.

רביעי: 1. תרדה. פס' מ"ג. 2. פסל. פס' א'. 3. רבבה. פס' ז'.

חמישי: 1. קדחת. פס' ט"ז. 2. קרי (סטף). פס' כ"א. 3. אריח. פס' ל"א. 4. תקומה. פס' ל"ז.

שישי: 1. חמש. פסוק ה'. 2. העריך. פס' ח'. 3. המר. פס' י'.

שביעי: 1. חמישית. פס' י"ט. 2. גרה. פס' כ"ה. 3. שבט. פס' ל"ב.

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן