כותרות חמות :

מה זה פוליאוריטן ומהם יתרונותיו
מה זה פוליאוריטן ומהם יתרונותיו

מה זה פוליאוריטן ומהם יתרונותיו

פוליאוריטן הוא חומר איטום עוצמתי השייך למשפחת הדבקים, הוא משמש בעולם הבנייה כחומר איטום בו נעשה שימוש נרחב ביותר, בעיקר בתחום שיקום המבנים. הוא מגיע במגוון מרקמים וצורות, בעלי מקצוע עושים בו שימוש נרחב אך גם אנשים פרטיים יכולים לרכוש אותו ולעשות בו שימוש עצמאי. אז מהו החומר, באילו תצורות הוא מגיע וכיצד נעשה בו שימוש? הכנו עבורך את כל הפרטים שפשוט חובה לדעת.

מהו פוליאוריטן?

פוליאוריטן הוא חומר על בסיס פולימר, או מה שאנחנו מכירים יותר בשם פלסטיק. הוא גמיש ודביק והוא משמש בעיקר בתחום הבנייה כחומר איטום או הדבקה. ניתן לעשות בו שימוש בכמה דרכים – באמצעות דבק למריחה, בהתזה או ספריי שמתקשה על המשטחים עליהם הוא מותקן והיתרונות שלו רבים, בעיקר בשל העובדה שניתן לעשות בו שימוש על משטחים מכל הסוגים שכן האופן בו הוא מותז או מותז על משטחים שונים מסייע לו להיכנס לחלקים השונים. כך למשל נוכל לראות כיצד נעשה שימוש בחומר עבור מילוי סדקים בגגות מבנים, הוא לא פוגע בהם אסתטית כאשר הוא מיושם ולכן הוא מהווה גם פתרון איכותי מבחינה זו.

מדובר על אחד מחומרי הבניה האהודים בתחום הבידוד שכן הוא אלסטי במיוחד והוא יכול להידבק למגוון רחב של משטחים, הוא מתייבש מהר והוא עמיד מאוד בפני שחיקה, מזג אוויר ולחות. למרות זאת הוא קל מאוד לעיבוד כאשר הוא מיובש וניתן לחתוך, לצבוע או לשייף אותו.

מהם השימושים הנפוצים בפוליאוריטן והיכן לא ניתן להשתמש בו בשום אופן?

פוליאוריטן משמש למגוון תחומים בתחום הבניה, הם רובם ככולם קשורים במידה כזו או אחרת לאיטום, למשל עבור בידוד תרמי לגג רעפים ואיטום סדקים הגורמים לנזילות. הוא משמש בעיקר לאיטום גגות וקירות בהקצפה או התזה, וכאשר קיים צורך לבצע בידוד של משטח בו יש סדקים או חלקים קשים להגעה – הפוליארטן מספק את ההגנה המתאימה. ניתן לראות אותו בשימושים נוספים בהם איטום חזיתות מבנים, איטום קירות חיצוניים, איטום סדקים בקירות, הדבקה בעולם הרכב, הדבקה בעולם הספנות, איטום תפרי התפשטות על רצפות וכחומר הדבקה לעור, אריחים, זכוכיות, פלסטיק, עץ, מתכת ועוד. עם זאת כדאי לדעת שהפוליאורטן אינו מתאים לשימוש על גבי סיליקון או טפלון והוא גם לא כל כך מתאים להדבקה על משטחים שומניים, לכן יש לנקות אותם היטב בטרם היישום.

כיצד יש לבחור פוליאוריטן? באילו תצורות הוא מגיע?

פוליאוריטן מגיע בצורה של דבק להתזה או בצורת קצף, הוא משמש עבור בידוד תרמי, בידוד אקוסטי ואיטום מפני מים והוא מתאים עבור שלל חומרים כמו קרמיקה, פלסטיק ומתכות שונות. כדי להתאים את החומר לשימוש המדויק שלו בשיטת עשה זאת בעצמך יש לבחון לעומק את הצורך ואת החומרים השונים בהם ניתן לעשות שימוש, כדאי להתייעץ לפני כן עם איש מקצוע ולקחת בחשבון שמדובר בחומר עוצמתי וחזק שיש לעשות בו שימוש מושכל כדי לא לגרום לנזקים בריאותיים או נזקים למבנה. עם זאת כדאי לקחת בחשבון שעם זוג ידיים טובות וחומר מותאם לצורך – ניתן לבצע עבודות מצוינות שיחזיקו מעמד לאורך זמן.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן