כותרות חמות :

לרכוב על כוונות טובות
לרכוב על כוונות טובות

לרכוב על כוונות טובות

 

ביום חמישי שעבר נערכה ההפגנה הגדולה ביותר שנערכה בישראל בשנים האחרונות. אף על פי שאני לא חובבת הפגנות, ובעבר אף לא תמיד הבנתי את המטרה שלהן, אני די מקפידה ללכת להפגנות הימין עוד מהקמת הממשלה הקודמת. הציבור הימני חטף כל כך הרבה בשנים האחרונות, עד שאני מרגישה חובה ללכת להפגנות שהציבור הזה מארגן.

יצאנו לדרך שעות לפני ההפגנה, והפעם החלטנו לנסוע ברכבת. כמה כבר יבואו להפגנות המיליון? חשבתי לעצמי. בטח לא מיליון. אבל ככל שהסתובבתי אפילו בשכונה שלי ושמעתי על עוד ועוד אנשים שהולכים להפגנה, הבנתי שהולך להיות אירוע מרשים.

הימין לא יוצא הרבה להפגין. אנחנו לא מקבלים על זה שכר, לא מדפיסים לנו שלטים יפים וצבעוניים ששקדו עליהם מיטב משרדי הפרסום והאסטרטגיה, לא מממנים לנו במה והגברה. כל הדברים האלה עולים הרבה מאוד כסף, ואנחנו – אנחנו אנשי אידאולוגיה. כאלה שהלב שלהם מתפוצץ כשהם שומעים את 'התקווה' או רואים את דגל ישראל מתנופף. כאלה שלעולם לא יסרבו לשרת ולהגן על עם ישראל – לא בסדיר ולא במילואים. כאלה שמחפשים לדבר וליישר הדורים ולא שנאה ופילוג.

כאלה אנחנו, מאמינים בני מאמינים בעם ישראל, בארץ ישראל ובתורת ישראל (גם אם לא כולנו מקיימים תרי"ג מצוות). יש תחומים שלעולם לא נפגע בהם, בניגוד גמור כמובן לצד השני של המפה הפוליטית, שאין לו שום קווים אדומים.

אז יצאנו לדרך, הגענו לירושלים ופגשנו שם את מלח הארץ. גברים, נשים וטף, דתיים, חילונים וחרדים, אשכנזים, מזרחיים, להט"בים וסטרייטים – כולם כולל כולם בעד מדינה יהודית. אנשים טובים באמצע הדרך, ואני רוצה להגיד להם ולכל מי שפגש אותנו בהפגנה ועצר לרגע לחיבוק ולמילת חיזוק: חיזקתם אותנו מאוד!

לא תמיד פשוט לעמוד מול המכפישים ולזכור שאנחנו חלק מהרוב למרות מה שנדמה באזור שלנו, שאפשר לנהל שיח מכובד, שהעניין האמיתי הוא לא רפורמה כזו או אחרת אלא הזהות היהודית שלנו ושל ילדינו. הרי זה העניין האמיתי כאן. מזמן לא מדובר רק ברפורמה המשפטית. כבר צריך להיות ברור לכול שמדובר בהפלת שלטון הימין, וגרוע מכך, בהחרבת מדינת ישראל היהודית והקמת מדינת כל אזרחיה.

כל אותם אנשים שהגיעו להפגנה יודעים שאם לא נדרוש שהרפורמה הזו תעבור, אנחנו צועדים צעדי ענק לעבר מדינה שהזהות היהודית בה מטושטשת עוד יותר ממה שהיא היום. אם נשיא בית המשפט העליון לשעבר אינו יודע לומר 'שמע ישראל', אם הוא עצמו אינו יודע משפט עברי, מה אנחנו מצפים מתומכיו, מי שהעלו אותו לדרגת אל בהפגנות שלהם נגד הרפורמה?

ארגוני השמאל הרבים שהקימו קרנות וארגונים זרים הממשיכים לתמוך בהם, ממשלות זרות ותקשורת מגויסת, עובדים על זה כבר שנים. הם חדרו לכל מוסדות השלטון ומקדמים את האג'נדה שלהם על חשבון המדינה היהודית. זה לגיטימי לכאורה. מותר לאנשים לקדם את האג'נדה שהם מאמינים בה. הבעיה היא במקום שבו האג'נדה הזו פוגעת פגיעה אנושה בבסיס של המדינה היהודית, שלא נועדה להיות כשאר המדינות.

הבעיה היא שאותם ארגוני שמאל אינם מספרים למשתתפים את כל האמת על המטרה הסופית שלהם. יכול להיות שלא כולם מבינים את המטרה האמיתית של הארגונים הללו. יכול מאוד להיות שהמטרות של הארגונים הללו נשמעות כמו משהו טוב: זכויות אדם, חיים משותפים, קבלת האחר, שוויון, מדינה חופשית. כל המילים הנכונות בהחלט נמצאות שם, וגם אני בעד כולן! הבעיה היא שזו לא האמת

 

מדינת ישראל היא ביתו של העם היהודי. הבעיה היא שאותם ארגוני שמאל אינם מספרים למשתתפים את כל האמת על המטרה הסופית שלהם. יכול להיות שלא כולם מבינים את המטרה האמיתית של הארגונים הללו. יכול מאוד להיות שהמטרות של הארגונים הללו נשמעות כמו משהו טוב: זכויות אדם, חיים משותפים, קבלת האחר, שוויון, מדינה חופשית. כל המילים הנכונות בהחלט נמצאות שם, וגם אני בעד כולן! הבעיה היא שזו לא האמת.

הם לא באמת מחפשים זכויות אדם וכיוצא בזה, ומספיק לראות ולשמוע איך הם מתייחסים לחרדים. כל המילים הגבוהות הללו מיוחסות ל"אנשים אחרים". התוצאה היא שאנשים טובים חושבים שהם פועלים מכל הסיבות הנכונות, ותורמים לפגיעה בדור העתיד ובמדינה. במילים אחרות, הדרך לגיהינום רצופה כוונות טובות.

בקרוב נחגוג את ל"ג בעומר. אני זוכרת את המועד כאחד המהנים ביותר בילדותי. היינו אוספים קרשים, הולכים לים ועושים מדורה עד אור הבוקר. תקופה מופלאה של חוויות ילדות מיוחדות. לצערי היום זה עוד חג שאותם אנשים שעובדים בזה מבקשים להרוס. הפעם בשל "הפגיעה באקלים". יום אחד בשנה שיש בו מדורות שכבתיות – זה מה שיגרום לפגיעה האקלים? אבל מה זה משנה לדור שאינו יודע מה העניין בל"ג בעומר, שאינו יודע מהי ספירת העומר?

הם לא אשמים, כמובן. כך גידלו וחינכו אותם, וכך הם מגדלים ומחנכים את ילדיהם. זו המציאות שאיתה אנחנו מתמודדים: דור שאינו יודע לשאול, ותכלס זה גם לא מעניין אותו. שכנעו אותם לחשוב שמדינת ישראל צריכה לתמוך בכל אותן מילים נכונות בלי לספר להם שהדבר היחיד שעומד מאחוריהן הוא סוף המדינה היהודית.

חברים רבים אומרים לי משפטים כמו "מה את רוצה? הימין בשלטון כבר עשורים", וזה נכון, אבל רק חלקית. בימים אלה שהאמת מתגלה ואור השמש מאיר את הפינות החשוכות ביותר במדינה שלנו, אנחנו מגלים מי באמת שולט כאן, ולצערי זה לא הימין. אבל אנחנו בדרך להשיב את המשילות, ואם חברי הכנסת שלנו לא יתבלבלו בדרך ולא יסונוורו וימנו כל מיני אנשים שמקדמים את החרבת מדינת היהודים, אם נתמקד במטרה של שמירה על הזהות האישית והיהודית, בעיקר של ילדינו, ונעצור את הסחף הפרוגרסיבי, בעזרת ה' תחזור למחוזותינו האמת הפשוטה.

 

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן