כותרות חמות :

מה זה קידוח בטון ומתי נצטרך?
מה זה קידוח בטון ומתי נצטרך?

מה זה קידוח בטון ומתי נצטרך?

קידוח בטון הוא משימה נפוצה מאוד בפרויקטים רבים של בנייה ושיפוץ. היות והבטון משמש כאחד מחומרי הבנייה השימושיים והנחוצים ביותר.

בפרויקטים של בנייה עולה לא פעם צורך בקידוח חורים במשטחי בטון כדי להעביר חוטי חשמל, צינורות אינסטלציה, מערכות אוורור וגופים אחרים.

במאמר זה נדון בנושא של קידוח בטון ונבדוק מתי הוא אכן נחוץ.

מה זה קידוח בטון?

קידוח בטון הוא טכניקה המשמשת ליצירת חורים עגולים מדויקים במשטחי בטון באמצעות כלים מיוחדים. חורים אלה משמשים להעברת כבלים, צינורות או מערכות אוורור דרך משטח הבטון. תהליך קידוח בטון כולל שימוש במקדחה סיבובית המצוידת במקדח יהלום שטוחן את פני הבטון ליצירת חור בגודל הרצוי. הקידוח נעשה בהתאם לקוטר הקידוח הנדרש כאשר כוס הקידוח אותו מחברים אל המקדח הוא הכלי שיוצר את החור בקוטר הנדרש. כוס הקידוח מצופה בשבבי יהלום וזה למעשה הופך את המקדח לכלי חד וממוקד שכזה.

מתי יש צורך בקידוח בטון?

קידוחי בטון נחוצים בפרויקטים שונים של בנייה ושיפוץ. להלן כמה מהתרחישים שבהם אתם עשויים להזדקק לקידוח בטון:

  1. התקנה של חיווט חשמלי: בבניינים רבים, חיווט חשמלי עובר דרך הקירות או התקרה. עם זאת, במקרים מסוימים, חיווט חשמלי עשוי לעבור דרך משטחי בטון, כגון רצפה, כדי להגיע לשקע באזור אחר. במקרים כאלה, יש לקדוח חור כדי להעביר את החיווט דרך הבטון.
  2. התקנת צנרת אינסטלציה: אביזרי אינסטלציה כגון כיורים, שירותים ומקלחות דורשים התקנת צינורות ברצפה או בקירות. במקרים מסוימים, צינורות אלו צריכים לעבור דרך משטח בטון, דבר המצריך כמובן גם כן קידוח חורים בבטון.
  3. התקנת מערכות אוורור: מערכות אוורור חיוניות במבנים מסחריים וכך גם תעשייתיים רבים. בבניינים כאלה, תעלות אוורור חייבות לעבור דרך קירות או רצפות בטון. קידוח חורים במשטחי בטון אלו היא הדרך היחידה למקם את תעלות האוורור.
  4. כדי ליצור נקודות גישה: במקרים מסוימים, יש ליצור נקודות גישה במשטחי בטון כדי להגיע לשירותים שמאחורי המשטח. לדוגמה, קו אספקת המים הראשי לבניין עשוי להיקבר מאחורי קיר בטון. כדי לתקן או להחליף את קו המים, יש לקדוח חור בקיר הבטון כדי לגשת לקו.
  5. כדי להתקין מערכות אבטחה: ייתכן שיהיה צורך להתקין מצלמות אבטחה, מערכות אזעקה ומאפייני אבטחה אחרים בקירות או תקרות בטון בבניינים מסוימים. קידוח חורים במשטח הבטון הוא הדרך היחידה למקם את מאפייני האבטחה.

מי יבצע עבורכם את העבודה?

כשאתם מחפשים את איש המקצוע שיעשה עבורכם את העבודה עליכם לברר כי אכן יש לו את הניסיון בתחום, את הציוד העדכני הנדרש כמו גם את האפשרות לבצע את העבודה תוך עמידה בלו"ז.

חברת POWER לניסור וקידוח בבטון – הכתובת שלכם לעבודות קידוח וניסור בטון.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן