כותרות חמות :

מהדורת חדשות ממוצאי יום העצמאות המאה של מדינת ישראל
מהדורת חדשות ממוצאי יום העצמאות המאה של מדינת ישראל

מהדורת חדשות ממוצאי יום העצמאות המאה של מדינת ישראל

ערב טוב וחג שמח,

לאחר תפילת הלל חגיגית בבתי הכנסת ובמתנ"סים ברחבי הארץ צפו אזרחי ישראל בהולוגרמה מטקס הדלקת משואות שהדליקו מפקד 8200, בוגר ישיבת פוניבז'; ראש מיזם 'אחדות ישראלית', תושב קיבוץ עין חרוד; אשת עסקים מסורתית, פילנתרופית בבתי חולים; ויזם ערבי-ישראלי לשילוב צעירי המגזר בשוק העבודה.

ערוצי התקשורת התמקדו השנה בסקירת מצב התשתיות של המדינה, בדגש על התחבורה האוטונומית ופתרונות הדיור ביהודה ושומרון. בשעות הבוקר נחנכה בתל אביב מדרשת ענק ליהדות, והטכניון הגדיל את סניפיו בבני ברק כדי לאפשר לעשרות אלפי הסטודנטים קרבה למקום מגוריהם. הלשכה הארצית לסטטיסטיקה פרסמה היום ששישה עשר מיליון היהודים וארבעה מיליון הערבים שחיים במדינת ישראל ממשיכים להיות מדורגים במקום הראשון במדד האושר של האו"ם.

הרמטכ"ל, תושב העיר בית אל, חילק אותות הצטיינות לחיילים בתחום לוחמת טרור זעירה וציין שזוהי למעשה זירת הקרב המרכזית שנותרה במאבק לביטחון ישראל. מפקד חל האוויר, תושב אופקים, הצדיע למטס הכטב"מים שחלף ברחבי הארץ. ראש הממשלה, בעברו זוכה פרס נובל לאווירודינמיקה, דרש לנהל בעצמו את המטס, אולם נמנע מכך עקב חוות הדעת של היועמ"שית, שציינה שעל פי חוק הכנסת יש בכך חריגה מתפקידו.

בטקס פרסי ישראל, במעמד הרבנים הראשיים, שרת החמ"ד ונשיאת המדינה, נשאו דברים נציג החתנים, שתיאר את מסעו כילד עולה מאתיופיה לראשות מערך הסייבר הישראלי, ונציגת הכלות, שציינה את האתגרים שעמדו בפניה כרופאה, אם לשישה ומנכ"לית משרד המורשת. נשיאי המעצמות הגדולות בעולם, סין וארצות הברית, הצהירו שמדינותיהם ישמחו כתמיד להדק את שיתופי הפעולה ההדדיים עם ישראל, והרפובליקה הדמוקרטית של איראן שלחה את ברכותיה עם שאר מדינות המפרץ.

מרחפן התקשורת נמסר שמחוץ לכנסת נערכה במהלך היום הפגנה של עשרות פנסיונרים המשייכים עצמם ל'כת ברק', שנשאו שלטים המתריעים על קיצה של הדמוקרטיה הישראלית.

עד כאן חדשות יום עצמאות המאה.

יום עצמאות שמח!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן