כותרות חמות :

המדריך- אחרי מות
המדריך- אחרי מות

המדריך- אחרי מות

מרחיבים את הקליטה בירושלים

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי וראש עיריית ירושלים משה ליאון חנכו אנטנה חדשה בשכונת הר־חומה, שתשפר את הקליטה הסלולרית ואת חוויית המשתמש של התושבים. ברקע, העירייה מקדמת הצבת אנטנות נוספות בעוד שכונות בעיר, שכן מצוקת הקליטה בירושלים נמצאת בראש סדר העדיפויות של העירייה ושל משרד התקשורת.

 

מרגש: ויתרו על הגמר למען השבת
נבחרת הרובוטיקה של תיכון אמית מודיעין הוכיחה את ערכה של השבת בעבורה. הנבחרת יצאה לייצג את ישראל בתחרות הרובוטיקה F.R.C העולמית ביוסטון והעפילה לגמר. אך מכיוון שמשחקי הגמר התקיימו בשבת, ויתרו בקבוצה על השתתפות בהם והשאירו בקשה להנהלת התחרות שיקריאו את מכתב הפרישה וסיבתה, וגם שיוצב שלט הסבר על השבת במתחם שלה.

בר מצווה באווירה אחרת
יהונתן בן־גיגי , נער בר המצווה מהיישוב נגוהות, בחר לציין את השמחה שלו ברוח יום העצמאות. במקום לעשות אירוע כמו שאר בני גילו, הוא החליט לעשות התנדבות בחווה חקלאית של השומר יו"ש. יחד עם חבריו ובני משפחתו קיימו תפילה וארוחת בוקר בחוות נגוהות שבשטח המועצה האזורית הר חברון. לאחריהן התגייסו כולם לנטיעת עצים, צביעת ספסלים ובניית שבילים ברחבי החווה.
צילום: השומר יו"ש

שלוה במרתון לונדון
כ־15 רצים, חברי נבחרת הריצה "שלוה־סאקוני", השתתפו במרתון לונדון למען ילדים עם מוגבלויות.
בחודש נובמבר האחרון כללה הנבחרת כ־65 רצים ורצות ישראלים, אשר יצאו כקבוצה, לראשונה בתולדות ישראל, להשתתף בריצת מרתון מלאה של מרתון ניו־יורק.

צילום: שלוה

יוצרות זיכרון
כמדי שנה, תלמידות אולפנת בני עקיבא צפירה קיימו טקס זיכרון ייחודי לחללי מערכות ישראל. כל אחת מן התלמידות ערכה פינת זיכרון לאחד מהנופלים לאחר שלמדה עליו, וגם חיברה שיר לזכרו. לאחר מכן המשפחות השכולות של הנופלים הגיעו אל האולפנה לחזות בפינות הזיכרון ולפגוש לראשונה את השיר שנכתב לזכר יקירם.

שר התקשורת ביש"ע

שר התקשורת נפגש עם ראשי רשויות ביהודה ושומרון ועם נציגי מועצת יש"ע בעניין קידום תשתיות סלולר באזור. הם דנו בבעיית הדואר ובפריסת סיבים אופטיים ואתרים סלולריים נוספים ברחבי יו"ש.

 

הילולת רבי יהודה בר אלעאי

כבכל שנה, גם השנה תתקיים הילולת התנא הקדוש רבי יהודה בר אלעאי מיסודו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל. ההילולה תתקיים ביום חמישי, י"ג באייר (4 במאי), בציון התנא בעין־זיתים, צפת. במקום יתקיימו הדלקה, דיבורים בתורתו, התוועדות ותפילה מיוחדת לנשים. להגעה ניתן להיעזר בהסעות חינם מחניון עין־זיתים ומהתחנה המרכזית בצפת. חפשו בגוגל הילולת רבי יהודה בר אלעאי תשפ"ג.

צילום: יעקב אפללו

ספר

לחם, עבודה

עולם דיני העבודה בישראל מקבל במה נרחבת בספר חדש שכתב עו"ד שלמה יעקובוביץ, הנושא את השם "לחם עבודה". בין הנושאים המצויים בספר: המשפט העברי בראשית מדינת ישראל, בתי הדין לעבודה, משפט הזקנה ועוד. לצד זאת, הספר מעניק כלים פרקטיים, אשר מסייעים לקורא לדעת את זכויותיו ולהבין את דיני העבודה בצורה טובה יותר. לרכישת הספר ופרטים נוספים:  https://tinyurl.com/y3wurwen

טוב שיהיה

75 שנים בירושלים
מוזיאון חצר הישוב הישן מפיק כנס מיוחד, הנושא את השם "75 שנה אחרי – הרובע היהודי בירושלים לפני תש"ח", בשיתוף ארכיון העיר ירושלים. הכנס יתקיים בימים חמישי־שישי, י"ג־י"ד באייר (4־5 במאי), בבית המודל בעיריית ירושלים. יתקיימו גם סיורים במוזיאון חצר הישוב הישן.
ההשתתפות בכנס ללא תשלום על בסיס מקום פנוי, והסיורים בתשלום 25 ₪. לפרטים והרשמה museum-o@zahav.net.il

 

החידון של פיני | פרשת אחרי מות קדושים

לתגובות: pinizeta@gmail.com

חפשו בפרשה את התשובות להגדרות שלפניכם.

אם לא מצאתם – יש גם תשובות להנאתכם.

 

ראשון: 1. תלמידו של ר' נחמן. 2. צומת ידוע לפני באר־שבע. 3. מחלקי הזמן.

שני: 1. בתשרי. 2. אצל מורים לאחר שש שנים. 3. עיתון צה"לי.

שלישי: 1. בית עבדים. 2. סוג של גבינה.

רביעי: 1. משחק קלפים (בשגיאות כתיב). 2. אפשר כבר להסיר אותה. 3. אינו עצמאי.

חמישי: 1. בכוכב. 2. לפי ר' עקיבא הוא כלל גדול. 3. תנגן בחליל.

שישי: 1. לפי המשנה – זאת כמות המים הנדרשת. 2. כינוי לאדם שאינו חכם.

שביעי: 1. שמו הפרטי של המותג "קופר" ו "וייס". 2. שאול הלך לאחת כזאת בעין־דור.

 

תשובות:

ראשון: 1. נתן. פס' ח'. 2. גורל. פס' ח'. 3. דקה. פס' י"ב.

שני: 1. בחודש השביעי. פס' כ"ט. 2. שבתון. פס' ל"א. 3. במחנה. פס' ג'.

שלישי: 1. ארץ מצרים. פס' ג'. 2. כנען. פס' ג'.

רביעי: 1. תקיא. פס' כ"ה. 2. מסכה. פס' ד'. 3. שכיר. פס' י"ג.

חמישי: 1. בצדק. פס' ט"ו. 2. ואהבת לרעך כמוך. פס' י"ח. 3. תחלל. פס' כ"ט.

שישי: 1. במשורה. פס' ל"ה. 2. עם הארץ. פס' ב'.

שביעי: 1. לי. פס' כ"ו. 2. (בעלת) אוב. פס' כ"ז.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן