כותרות חמות :

המדריך- תזריע מצורע
המדריך- תזריע מצורע

המדריך- תזריע מצורע

טוב שהיה

בית מדרש לזכרן

במהלך ימי השבעה על לאה־לוסי ובנותיה מאיה ורינה די הי"ד, החליטו באולפנת צביה ביישוב חמרה שבבקעת הירדן להקדיש את בית המדרש שיוקם באולפנה לזכרן של הנרצחות. הרב ליאו די, אב המשפחה, נתן את ברכתו למהלך, וכעת פונים באולפנה לציבור ומבקשים תמיכה לתת תשובה של אור ונצח במקום שבו נגדעו חיים.

 

מסע הקשבה

בעקבות המתח הגואה בחברה בישראל פתחו רשת אמית וגשר את עשרת ימי התקומה במיזם מיוחד, "מסע ההקשבה". בתוך משאית ממותגת (המסעית) אשר נודדת בין בתי הספר של אמית בכל רחבי הארץ, מנחים של ארגון גשר מארחים דמויות מכל קצות הקשת הישראלית במטרה ליצור שיח מאחד וקשוב.

 

מתניעים בחירות

לאחר סיור מקצועי עם ראשי רשויות בגבול הצפון, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ומנכ"ל מפלגת הציונות הדתית יהודה ולד נפגשו בנוף־הגליל עם עשרות חברי מועצה ונציגים מוניציפליים מצפון הארץ להיערכות לבחירות המוניציפליות באזור.

 

התקווה מול שגרירות גרמניה

השבוע, כמדי שנה, קיימה תנועת בית"ר העולמית את טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה מחוץ לשגרירות גרמניה בתל־אביב. עשרות מחניכי התנועה הניפו במקום את דגלי ישראל ואליהם הצטרפו אנשי שגרירות גרמניה בישראל. את הטקס המרגש סיימו בשירת ההמנון הלאומי ובשיר בית"ר.

 

סט רמב"ם חדש

לרגל סיום מחזור הלימוד הרביעי של הרמב"ם היומי, השיק הארגון מהדורה מפוארת של סדרת "משנה תורה". המהדורה רואה אור בהוצאת "קורן", עם פירוש של הרב עדין שטיינזלץ זצ"ל וכריכה מהודרת, והיא נמכרת במחיר מיוחד בימים אלו. אלפים כבר מיהרו לרכוש את הסט המהודר ולהצטרף לתוכנית שבמסגרתה לומדים פרק יומי במשנה תורה, ומסיימים את כל התורה בפחות משלוש שנים (!).

 

מנחמים במעשים טובים

בוגרי סניף אריאל נוף־איילון-שעלבים הגיעו לבית משפחת די באפרת במהלך השבעה, וסיפרו לרב ליאו על מבצע של איסוף מעשים טובים שנערך בסניף, לעילוי נשמתן של בנות המשפחה שנרצחו. הרב ליאו קיבל לידיו את הדף שבו תועדו כל המעשים הטובים והתרגש מאוד, ועם כניסת השבת הניח את הדף סמוך לעמדת הדלקת הנרות.

 

לומדים לזכר החללים

במשך החורף ערכו רבני מעייני הישועה השתלמות בנושא חושן משפט בקהילה, והקדישו אותה לעילוי נשמתם של חללי נצר אחרון אשר ניצלו בשואה ונהרגו בעת שירותם בצה"ל. לחללים אלו אין משפחה או צאצאים אשר ילמדו לעילוי נשמתם, ולכן הרבנים לקחו על עצמם ללמוד ולקיים אזכרה לזכרם. את ההשתלמות המעמיקה והחשובה העבירו רבני מכון משפטי ארץ.

 

גם באולפנה מנציחות

במסגרת ההתמודדות של תלמידות וצוות באולפנת קריית־ארבע עם אובדן חברתן רינה די הי"ד, הקימו בשטח האולפנה אוהל תפילה ושיח הפועל לאורך ימי השבעה. ביקרו בו אנשי חינוך וטיפול רבים, ואף אבות שכולים. חברותיה של רינה גם קיימו תפילת מנחה – התפילה שאותה הקפידה רינה שלא להחמיץ – בהשתתפות רבים, והועברו יחידות לימוד בנושא עין טובה.

צילום: אולפנת קריית־ארבע

 

 

מתכוננים ליום הזיכרון

לקראת יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, יצא לאחרונה לדרך מיזם "בעוז רוחם". במסגרתו יתקיימו מאות פעילויות תוכן חווייתיות ללא תשלום במאות בתי ספר יסודי, חטיבות ביניים ותיכוניים ממלכתיים. נוסף על כך יוצעו לציבור תוכני הנחיה וסרטונים עבור טקסי יום הזיכרון, סיורים באתרי מורשת קרב, ומגוון טקסים ברשויות מקומיות ויישובים ברחבי הארץ.

 

 

חופשה בסימן נתינה

בכפר הנוער הדתי "הודיות" הסמוך לטבריה, קיימו במהלך חופשת פסח הפנינג חווייתי ובמסגרתו נהנו תלמידי הכפר מאטרקציות מגוונות, כמו שיט, החלקה על הקרח ועוד. החניכים אף השתתפו בעשייה משמעותית בשיתוף עם ארגון החסד "שכן טוב", ובמהלכה ארזו עשרות סלי מזון וחילקו אותם לנזקקים.

 

 

בית הספר היברידי

רשת החינוך נעם־צביה השיקה בית הספר היברידי לטובת תלמידים המבקשים להרחיב את לימודיהם במגמות החול ולהתמקצע בתחומים נוספים. המסגרת מורכבת מלימודים מרחוק לצד מפגשים פרונטליים, ותאפשר לתלמידים לחוות חוויית למידה מסוג אחר בהיותה משלבת תלמידים מכמה מוסדות חינוך ברשת.

 

הסכת על הרב זקס

בימים אלו מפיקה החברה לחקר המקרא מיסודו של דוד בן־גוריון את "הפודזקס", מיזם פודקאסט חדש המציג את עולמו והגותו של הרב לורד יונתן זקס זצ"ל. ההרצאות, הניתנות בעברית בהגשתו של הרב ד"ר עידו פכטר, מציגות את הרעיונות היסודיים בהגותו של הרב זקס, באופן מעמיק ורחב. בכל פרק מארח הרב פכטר אישיות מעולם התרבות והמקרא.

 

 

 

טוב שיהיה

 

מסיירים חינם במעיינות

לרגל יום הזיכרון ארגון אשכולות מציע סיורים ללא תשלום במעיינות הקרויים על שמותיהם של נופלים במערכות ישראל. בסיורים יכירו את סיפוריהם של החללים, וחלקם אף יתקיימו בהשתתפות משפחות שכולות. הסיורים יתקיימו ביום שישי, ל' בניסן 21.4, בשעות 10:00־13:00. השתתפות מותנית ברישום מראש באתר אשכולות.

 

רווק עם א־לוקים: הקרנה חינם

ביום העצמאות הקרוב יוקרן חינם הסרט המדובר והמחזק "רווק עם אלוקים" (מאת איש הקריאייטיב נדב גדליה) שריגש רבים (ורבות), לטובת רווקים ורווקות מכל גוני הקשת המגזרית. אל תחמיצו. לקבלת קישור צפייה היכנסו לקישור: https://bit.ly/RAVAK_TASHPAG או שלחו ווטסאפ למספר 054-5645411.

 

החידון של פיני | פרשות תזריע־מצורע

לתגובות: pinizeta@gmail.com

חפשו בפרשה את התשובות להגדרות שלפניכם.

אם לא מצאתם – יש גם תשובות להנאתכם.

ראשון: 1. הגבעטרון שרים על הגיל הזה. 2. מחזמר מפורסם. 3. ממכות מצרים.

שני: 1. כינוי לחייל מתלהב. 2. יקפוץ להגיד שלום. 3. הצמח הוציא פרחים.

שלישי: 1. כך הילדים כינו את אלישע הנביא. 2. היה את זה למפד"לניקים של פעם. 3. "… במשעול אל האין".

רביעי: 1. הצחיק אותו. 2. יש כזה גפן מתוק. 3. מופיע בדגל לבנון.

חמישי: 1. עני. 2. תינוק נמצא שם. 3. לאחד הרשעים היא ממולאת פרג.

שישי: 1. מוקד רפואי. 2. הצילו. 3. צבעו של הזב.

שביעי: 1. מילה הצמודה ל"כפ"ת". 2. יחיו.

תשובות:

ראשון: 1. שישים. פס' ה'. 2. שיער. פס' ג'. 3. שחין. פס' י"ח.

שני: 1. צהוב. פס' ל'. 2. יבקר. פס' ל"ז. 3. פרח. פס' ל"ט.

שלישי: 1. קרח. פס' מ'. (מלכים א', ב'). 2. שפם. פס' מ"ה. 3. בדד. פס' מ"ו.

רביעי: 1. קרע אותו. פס' נ"ו. 2. צמר. פס' נ"ט. 3. ארז. פס' ו'.

חמישי: 1. דל. פס' כ"א. 2. בלול. פס' כ"א. 3. אוזן. פס' כ"ה.

שישי: 1. בטרם. פס' ל"ו. 2. חילצו. פס' מ'. 3. ירוק. פס' ח'.

שביעי: 1. בגד. פס' י"ז. 2. לא ימותו. פס' ל"א.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן