כותרות חמות :

כל מה שכדאי שתדעו על מחלת נסיעה
כל מה שכדאי שתדעו על מחלת נסיעה

כל מה שכדאי שתדעו על מחלת נסיעה

מחלת הנסיעה היא מחלה שמתעוררת בעיקר בזמן נסיעה או בטיולים, והיא יכולה לגרום לבחילות, הקאות, חיוורון, הזעה, ריור ברמה קיצונית, תחושה של עייפות מתמשכת וכדומה. בעבר לא היו מגדירים לכך שם מסוים למחלה והיו מתייחסים לאנשים הסובלים מכך כאנשים שמתקשים בנסיעות, אך היום יש הרבה יותר מודעות לכך, ורבים מחפשים את הפתרון שיאפשר להם לעבור נסיעות בצורה הרבה יותר טובה וללא התופעות הללו.

מה יכול לגרום למחלת הנסיעה?

הגורם של מחלת הנסיעה הוא המוח. המוח שלנו עובד באופן קבוע על מנת לשלב מידע הנוגע למקום בו אנו נמצאים והאופן שבו אנו זזים, כאשר העיניים והמערכת הוסטיבולרית הם אלו שמעבירים את המסרים למוח המעבד אותם. מצד אחד, העיניים מספקות תמונה של הסביבה בה אנו נמצאים, ומהצד השני, המערכת הוסטיבולרית מספקת את האיזון או התנועה.

כאשר אנחנו נמצאים בזמן נסיעה, מערכת הראיה מספקת למוח את המסר על כך שאנו נמצאים בתנועה מהירה, אך מבחינת המערכת הוסטיבולרית שלנו המסר הוא שאנחנו נמצאים באיזון שכן האדם נמצא בישיבה.

חוסר ההתאמה בין המסרים שמספקת למוח מערכת הראיה, לבין אלו שמספקת המערכת הוסטיבולרית, היא זו שגורמת למחלת הנסיעה.

היכן זה יכול להתרחש?

מחלת נסיעה יכולה לבוא לידי ביטוי בכל סוג של כלי תחבורה, החל מרכב ועד רכבות, סירות או אפילו מטוסים. בנוסף, לעיתים יש אנשים שאצלם המצב חמור יותר והם יכולים לסבול מכך גם כאשר הם צופים בסרטים הכוללים הילוך גבוה או אפילו בעת משחקי מחשב או בקונסולות משחק.

מי יותר חשוף לסבול מתסמינים של מחלת הנסיעה?

באופן כללי, מחלת הנסיעה והסימפטומים שלה יכולים להופיע אצל כל אחד, בכל גיל. יחד עם זאת, זה יכול להיות אינדיבידואלי מאוד ולא כל אדם יסבול מהתסמינים הללו. באופן כללי מחקרים כבר הוכיחו כי יש קשר בין המין והגיל להופעת התסמינים, והמחקרים מצביעים כי נשים רגישות יותר לכך ואצלן יכולה להופיע מחלת הנסיעה באופן תדיר בנסיעות, במיוחד בתקופת המחזור החודשי או בזמן היריון.

מעבר לכך, אנשים אשר סובלים ממיגרנות באופן קבוע יכולים לסבול מהסימפטומים של מחלת הנסיעה בצורה קיצונית ומשמעותית יותר.

איך אפשר למנוע את תסמיני מחלת הנסיעה?

כאשר מתחילים להרגיש את התסמינים של מחלת הנסיעה, קשה מאוד לעצור אותם, ולכן כדאי לדעת מראש איך אפשר למנוע אותם או לפחות להפחית את עצמת התסמינים כאשר הם יגיעו:

  • כדאי להימנע מארוחות גדולות לפני נסיעה או בזמן הנסיעה, גם בעצירות בדרך.
  • נסו להימנע מפעולות אשר גורמות למוח לקבל מסרים של מנוחה כמו קריאה, שימוש בטלפון וכדומה, רבים אשר סובלים ממחלת הנסיעה מצליחים למנוע את התסמינים כאשר הם יושבים בחלק הקדמי ומסתכלים על הדרך.
  • הקפידו על אוורור של הרכב.
  • נסו למנוע תזוזות של הראש.
  • העדיפו נסיעה ברכב על פני תחבורה ציבורית.
  • בטיסות נסו לשבת לצד הכנפיים, במקום המאוזן ביותר.
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן