כותרות חמות :

מה זה חשבון מוגבל חמור
מה זה חשבון מוגבל חמור

מה זה חשבון מוגבל חמור

תוכן מקודם

 

חשבון הבנק הוא הכלי הבסיסי המשמש אנשים לצורך התנהלותם העסקית והאישית. ואולם, לעיתים קורה שאנשים מבצעים החלטות פיננסיות שאינן עולות יפה, ובמקרים אלו עשויות להיות מוטלות עליהם סנקציות שונות. בפרט, שלוש סנקציות בסיסיות שחשוב להכיר ולהימנע מהן, הינן חשבון מוגבל, חשבון מוגבל חמור, וחשבון מוגבל מיוחד. במאמר הבא יובא הסבר לגבי שלוש הסנקציות הללו ומשמעותן.

  • חשבון מוגבל – חשוב לדעת שכשאדם נכנס למעמד של חשבון מוגבל, הדבר אינו תופס רק לגבי הבנק בו מנוהל חשבון הבנק המסוים, אלא לכל הבנקים בישראל. משמעותו של חשבון מוגבל (רגיל) הוא שמאותו החשבון אי אפשר למשוך צ'קים, אבל עדיין ניתן לפתוח חשבונות חדשים, ולמשוך צ'קים מחשבונות אחרים. בתוך כך, במהלך שנה שלמה לא יונפקו לאדם פנקסי צ'קים חדשים, אך הוא יוכל להשתמש בכרטיס אשראי לפי מסגרת החשבון וכך גם להחיל הוראות קבע.
  • חשבון מוגבל חמור – כפי שאמרנו, חשבון מוגבל חמור הוא במעמד יותר גבוה מחשבון מוגבל רגיל. במצב זה מוגבל לא רק החשבון הספציפי, אלא כלל החשבונות הבנקאיים על שם אותו לקוח, לרבות כאלו שהוא מיופה כוח בהם. מכאן והלאה, במשך שנתיים תמימות לא ינפיקו לא פנקסי צ'קים חדשים, והוא גם לא יוכל למשוך צ'קים מכל חשבונותיו. על כן, אם אותו אדם הוא מיופה כוח בחשבון משותף, עדיף להסירו מהרשימה של מיופי הכוח על מנת שיהיה אפשר למשוך צ'קים מאותו חשבון.
  • חשבון מוגבל מיוחד – זהו הרף החמור ביותר ובו חלות המגבלות האמורות לעיל לתקופה מרבית של 5 שנים. יש לציין כי מי שקובע את המגבלה היא ההוצאה לפועל, או בית המשפט, ולעיתים בענייני גירושין גם בית הדין הרבני.

מה עושים במקרה של הכרזה על חשבון בנק מוגבל

אחרי קבלת ההודעה מהבנק, ניתן לערער על ההכרזה אל בית משפט השלום תוך עשרים ימים. יחד עם זאת, עדיף שלא להמתין להודעה אלא לפעול מבעוד מועד כדי להיערך לאפשרות שתתקבל הכרזה על חשבון מוגבל. את הערעור יש להגיש באמצעות עורך דין בעל ניסיון רב בתחום, אשר יכול בהחלט למצוא פגם בשיקולי הבנק ובהכרזתו, ולשכנע את בית המשפט לבטל את ההחלטה.

 

 

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן