כותרות חמות :

פרגולה במרפסת הביתית- כל היתרונות
פרגולה במרפסת הביתית- כל היתרונות

פרגולה במרפסת הביתית- כל היתרונות

מזג האוויר הנוח והחמים במדינת ישראל הופך את חללי החוץ למבוקשים במיוחד, וסטנדרט הבניה הנהוג כולל מרפסת שמש פתוחה צמודה לכל דירה במרבית הבניינים המשותפים. רבים מעדיפים להשקיע במרפסת הביתית, בעיצוב ובפונקציונליות, ליצירת מרחב לבילוי ולאירוח בעבור בני המשפחה.

אחד האלמנטים החשובים ביותר במרפסת פתוחה הוא התקנת פרגולה, מבין מספר סוגי פרגולות אפשריים.

יתרונות להתקנת פרגולה במרפסת

  • הצללה- יצירת מרחב חיצוני פתוח הכולל הצללה, שמעניקה צל טבעי וקריר גם בימות הקיץ החמים ומאפשרת הנאה מן המרפסת וניצול שלה בכל שעות היום.
  • הימנעות מקרינה- החשיפה לשמש אינה טומנת בחובה רק חום ישיר, כי אם חשיפה לקרינה מייננת אל מול קרני UV מסוכנות. התקנת פרגולה במרפסת תחסום את קרינת השמש המזיקה, ותאפשר בילוי ממושך במרפסת ללא צורך באמצעי מיגון אישיים מפני השמש.
  • הגנה על ריהוט וציוד אישי- המרפסת כמרחב לבילוי ולאירוח תכלול פרטי ריהוט דוגמת פינות ישיבה או פינות אוכל, נדנדה, ערסל, בריכה ביתית לילדים, טרמפולינת משחק וקפיצה וציוד נוסף. מוצרים אלה ואחרים, המצויים דרך קבע בתנאי חוץ, מתאפיינים בבלאי גבוה ובצורך בתחלופה לעתים קרובות יחסית. התקנת פרגולה במרפסת תגן על כל הללו מפני חשיפה לקרינה ולמפגעים חיצוניים, תשמור על המראה והאיכות שלהם לאורך זמן.
  • אפשרות לשילוב צמחיה- המרפסת הביתית היא מקום מצוין לפיתוח תחביב הגינון, הן באמצעות הצבת קירות ירוקים, אדניות תבלינים, עציצים ופרחים. צמחיה החשופה לשמש קופחת או לחילופין לממטרים עזים, ברד ומשקעים, דורשים טיפול וטיפוח בהיקף גבוה ואף עשויים להינזק ולנבול בשל התנאים המזיקים. פרגולה במרפסת תיצור מרחבי גידול מותאמים, חשיפה לאור ולאוויר והגנה מפני משקעים ונזקי שמש.
  • עיצוב- התקנת פרגולה במרפסת מסייעת בתיחום השטח וביצירת סגנון עיצובי בחירה מבין מגוון סגנונות אפשריים, החל מפרגולת עץ למראה כפרי ועד לפרגולה מסנטף למראה יוקרתי ומודרני.
  • התקנה פשוטה לא צורך בהיתרים- הצורך בהתקנת פרגולה למרפסת הוא צורך שראה גם המחוקק, שהגדיל לעשו והוציא חוק על שם ההצללה הפופולרית: חוק הפרגולות. חוק זה קובע כי לא נדרש כל היתר או אישור מן הוועדה לתכנון ובינוי ברשות המקומית לצורך התקנת פרגולה (בכפוף לתקנות הנוגעות לגודל הפרגולה ביחס לגודל שטח המרפסת), מה שהופך את ההלי כולו למהיר יותר, נוח ונגיש ליישום.

סוגי פרגולה למרפסת

קיימים מספר סוגים של פרגולה למרפסת, אשר נבדלים זה מזה בחומר, במנגנון השליטה ובשיטת ההתקנה. בין סוגי הפרגולות הנפוצות:

פרגולה מעץ- פרגולה קבועה מעץ טבעי, גושני או מעובד, היוצרת צל טבעי ומעבר אור ואוויר באמצעות חרכים הנוצרים בין קורות הפרגולה. ניתנת להתקנה כפרגולה תלויה המתבססת על קיר תומך, פרגולה עומדת על רגלי עץ מקובעות או בשילוב בין השניים. פרגולה עמידה במראה המשלב סגנון טבעי וכפרי, לצד נוכחות יוקרתית.

פרגולה מאלומיניום- פרגולה מודולרית אשר ניתנת לשליטה בהיקף ההצללה, ומתבססת על זרועות  אלומיניום בעלות יכולת כיפוף, הנושאות קירוי גמיש. פרגולה מאלומיניום ניתנת לשליטה ידנית או חשמלית, ומציעה פתרונות קירוי ממגוון סוגים וחומרים, בניהם: תריס, יריעות PVC וחומרים פולימריים. לצד היתרונות הרבים לפרגולה במרפסת שצוינו, פרגולה זו כוללת גם את יתרון המודולריות והיכולת לבחור ולשנות את היקף ההצללה בכל עת, כמו גם אטימות של משטח ההצללה והגנה מלאה גם מפני גשם ורטיבות.

פרגולה מסנטף- בסיס אלומיניום קבוע הכולל קירוי באמצעות לוחות סנטף- לוחות פולימריים שקופים, אטומים, בעלי רמות הצללה שונות לבחירה ושכבת הגנה מפני קרינה.

המידע ניתן באדיבות שחר עץ- עבודות עיצוב ובניה בעץ לחללי חוץ, באיכות גבוהה ועיצובים מרהיבים.

הקליקו פה לאתר של שחר עץ

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן