כותרות חמות :

קטנה ברשת – צו
קטנה ברשת – צו

קטנה ברשת – צו

כולנו רוצים לקוות ולהאמין שאם ניקלע לצרה, יראה אותנו אדם רב תושייה ויחליט להתחפש לגיבור ולהציל אותנו. ובכל זאת העולם, אנחנו יודעים, מלא בסוציומטים שלא רואים בעיניים ולא ינקפו אצבע. הסרטון הראשון מוקדש לגיבור התורן שהחליט להציל ילד קטן ולהראות שעוד יש תקווה. בשני: על המפגין שהתרגש. בשלישי: על החיבור בן חילוני לחרדי. ברביעי: על הלוחם יהודי ועל סייעתא דשמיא, ובקטנה לסיום: למה לעזאזל ילד בן 6 יורה במחנכת שלו?

קטנה ברשת

גיבור

הרבה אנשים הבחינו בפעוט הקטן שנתקע בקומה השלישית ועוד רגע נפל לקרקע. ובכל זאת רק אחד החליט לעשות מעשה, לטפס אל הקומה השלישית למרות הסיכון העצמי ולהציל את הילד. גיבור. ואני נשאר לתהות: מה ההבדל בינו ובין שאר האנשים שהסתכלו? אורך: 1:23. בעברית.

קישור ליוטיוב: Chinese man scales building to rescue trapped toddler

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: האם לדעתכם נולדים גיבורים או שאפשר לטפח את התכונה המיוחדת הזו?

 

שלום עליכם

פתאום, באמצע ההפגנה של השמאל, מפגין אחד שומע את השיר 'שלום עליכם' ולא יכול להתאפק. אחד הרגעים הקסומים של הפגנות המחאה. אורך: 1:34. בעברית.

קישור ליוטיוב: מרגש: מפגין בבני ברק פרץ בבכי מהשיר "שלום עליכם"

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: האם אפשר לשחזר את 'ההצלחה' הזו, שגרמה למפגין לפרוץ בבכי, ולרגש מפגינים נוספים? האם יש בכלל איזו נוסחה לתגובה הזו?

 

תרגיל בחיבור

חילוני: "אם האמונה שלך חזקה כל כך, מה הבעיה שהילד שלך ילמד על אבולוציה?" חרדי: "למה אני צריך לממן לך מגרשי כדורסל וכדורגל?" לקחנו שני אנשים משני קצוות והושבנו אותם לדבר. כן, דווקא עכשיו (כאן). אורך: 11:55. בעברית.

קישור ליוטיוב: "למה אני צריך לממן אותך?" | תרגיל בחיבור: חרדי וחילוני

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: האם מעבר לנימוסים הטובים של השניים נראה לכם שיש כאן אפשרות אמיתית לפיוס?

 

 

הלוחם

דייוויד שטרן, שנפצע בפיגוע בחווארה, קורא היום לממשלה לנקוט פעולה חריפה כדי להגן על תושבי האזור. ממיטתו בבית החולים הוא משחזר את הדקות הדרמטיות, שבהן הצליח בגבורה גדולה לירות במחבל שפגע בו ולשים לעצמו חוסם עורקים (כאן). אורך: 2:00. בעברית.

קישור ליוטיוב: לוחם המארינס שנפצע קשה בפיגוע משחזר: "יריתי 10 כדורים – הוא ברח"

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: האם אתם רואים בחוש סייעתא דשמיא שהמחבל 'נפל' דווקא על דייב ולא על אזרח אחר, מיומן פחות ממנו? האם סייעתא דשמיא הזו מובילה אתכם למסקנה מעשית בחיים?

 

קטנה לסיום

הרבה אחראים לכישלון הזה

בשלל מקרי הירי שפוקדים את ארצות הברית, האירוע שבו תלמיד בן 6 ירה במורתו נחרט בתודעה. אבי זוורנר, אותה מורה שנורתה, מדברת לראשונה לעיני המצלמה ומספרת על רגעי האימה וטוענת כי הכתובת הייתה על הקיר (כאן). אורך: 2:19. אנגלית עם תרגום.

חפשו ביוטיוב: "הרבה אחראים לכישלון הזה": המורה שנורתה על ידי תלמידה מדברת לראשונה

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: האם לדעתכם האומה האמריקאית תתפכח יום אחד מהאפשרות שהיא מעניקה לאזרחיה להחזיק בנשק בלי רישיון, או ששום דבר כבר לא יעזור, ולא משנה כמה מקרה ירי יהיו?

 

ראיתם סרטון ייחודי שיעניין את כולם? מוזמנים לשלוח קישור לדוא"ל: avinoam811@gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן