כותרות חמות :

המדריך- צו
המדריך- צו

המדריך- צו

הרב שמואל באולפנה

בהמשך למסורת רבת שנים הגיע הרב שמואל אליהו בראש חודש ניסן לאולפנת צביה ירושלים, למעמד ברכת האילנות בהשתתפות תלמידות האולפנה. הרב בירך את הבנות לקראת החג, ובשיחה עימן עמד על כוחן של נשים בסדר הגאולה.

 

ברכת האילנות בכנסת

בראש חודש ניסן, בסיומו של לילה ארוך של דיונים והצבעות במליאה – כולל ההצבעה על הנצחת מורשתו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל – התאספו חברי הכנסת לתפילת ראש חודש בבית הכנסת שבמשכן, ומשם המשיכו לברכת האילנות ברוב עם בחצר הכנסת.

 

הציונות הדתית באמירויות

מנכ"ל מפלגת הציונות הדתית יהודה ולד יצא לגיחת בזק לדובאי ולאבו־דאבי לקיום פגישות העוסקות במעמדה של מדינת ישראל, חיזוק הסכמי אברהם ושיתוף פעולה אזורי. נוסף על כך עסק ולד בהסברת חשיבותה של הרפורמה המשפטית לחיזוק הכלכלה והמשילות הדמוקרטית בישראל.

 

מבצע בישיבה

בישיבת ירושלים לצעירים (ישל"צ) החליטו לצאת למבצע מיוחד ללימוד הדף היומי בישיבה. במסגרת המבצע מתקיימות הגרלות על עשרות פרסים, ביניהם שוברים לחנויות, ש"ס גמרא ועוד. למעלה ממאה מתלמידי הישיבה הצטרפו לתוכנית וקיבלו גמרא מבוארת של "ושננתם", סימנייה מיוחדת עם ברכות של רבנים בישיבה ודברים נוספים.

 

צל"ש עם המתגייסים

ארגון צל"ש התלווה למאות מתגייסים שהגיעו לבקו"ם כדי להשתתף בהגנה על מדינת ישראל, וחגג איתם סיום מסכת (שנלמדה מראש כמובן). המתגייסים שמו מאחור את הדעות הקדומות, את חילוקי הדעות ואת כל הרצונות הפרטיים ולבשו עליהם מדי זית לאומיים.

 

הפסקת סיגריה

כיתת היזמות והאקוסיסטם של מקיף אמי"ת בבאר־שבע מפתחת מוצר חדש – סיגריה גומלת מעישון. באירוע "האקתון" לתלמידי רשת אמית מכל הארץ, שנערך לאחרונה בתל־אביב, הציגו התלמידים והתלמידות את "סיגריית הגמילה". מדובר בסיגריה אלקטרונית שתופעל באמצעות אפליקציה הסופרת את הדקות שבהן עישן המשתמש, ובהדרגה מפחיתה את מינון הניקוטין.

 

יריד שירות לאומי

מאות שמיניסטיות ובנות שירות השתתפו לאחרונה ביריד שירות לאומי ססגוני ומושקע שערכה עמותת עמינדב במכללת תלפיות. הבנות נפגשו עם עשרות מפעילי שירות לאומי ובמגוון גדול של אפשרויות שירות. בנות רבות בחרו שם תקן לשנה הבאה, ועם רבות נוספות נוצר קשר להמשך.

 

מדברים במכללה

על רקע הרפורמה המשפטית והמחאות החריפות נערך במכללה האקדמית הרצוג שיח פתוח בנושא בהנחיית מרצי המכללה. המרצים הציגו ניתוח מצב של מערכת המשפט וחוקי הרפורמה מזוויות מבט שונות, הביעו את תחושותיהם ועמדותיהם ועודדו את הסטודנטים לשאול, ללמוד ולגבש את עמדתם בסוגיה הזו, כאזרחים וכמי שעומדים לעסוק בחינוך בעתיד.

 

קוד למעלית שבת

לאחרונה ציינו בתיכון "דרך אבות" באפרת את סיומו של פרויקט ראשון מסוגו בתוכנית הלכה וטכנולוגיה. התלמידים למדו את העקרונות ההלכתיים להפעלת מעלית שבת, תרגמו אותם לקוד תכנות ויצרו מוצר שלם מכל רכיבי המערכת: מנוע, פעמון, חיישני תאורה ונורות. הפרויקט נערך במסגרת שיתופי פעולה שמקיים מכון צומת עם בתי הספר ותיכונים.

 

האולפנית עם התיכון

באולפנית בני עקיבא תל־אביב התקיים מפגש מרגש בין תלמידות כיתה י"א באולפנית לתלמידי ותלמידות כיתה י"ב מתיכון עירוני ד' בעיר. מטרת המפגש הייתה לייצר מעגלי שיח בנושא זהות, דווקא בתקופה מורכבת שכזו. בסיום השיחות גילו התלמידים שלמרות השוני באורח החיים ובתפיסות העולם, יש לנו בסיס חזק ושורשים משותפים ולכן יחד אפשר להתגבר על הכול.

 

שירות לאומי ב־OU

מאות תלמידות כיתה י"ב ובנות שירות לאומי בשנתן הראשונה הגיעו לכנס מועמדות לשירות לאומי שערכה עמותת עמינדב במכללת תלפיות בחולון. בכנס פגשה את הבנות מנהלת פיתוח והדרכה ב־OU ישראל והציגה את העבודה והשליחות של בנות השירות הלאומי בארגון. הגיוון שבין עבודה עם נוער בסיכון ובין זהות יהודית בקהילה הביא לתגובות נלהבות בקרב הבנות.

 

זמן להרפות

המוזיקאית והיוצרת יעל קבסה קיימה לאחרונה סדרת מופעי השקה לרגל הוצאת הסינגל הרביעי שלה: "שבי תנוחי". בסינגל החדש, שיצא לקראת פסח, יעל קוראת לכולנו "להכניס אוויר למערכת", וללמוד לשבת ולנוח.

 

כדורסל בחמ"ד

בגמר ליגת הכדורסל בחמ"ד, שנערך ביום חמישי א' בניסן, במעמד אלפי תלמידים, הביסו תיכון חמ"ד אמי"ת בר־אילן רמת־גן את ישיבת חמ"ד בנ"ע גבעת־שמואל. המשחק שודר בערוץ one והופק ע"י התאחדות הספורט לבתי הספר בשיתוף החמ"ד. ליגת החמ"ד הוקמה לפני חמש שנים, וכיום משחקות בליגה 48 קבוצות, מצפת בצפון ועד באר־שבע בדרום, מכל רשתות החינוך השונות.

 


 

החידון של פיני | פרשת צו

לתגובות: pinizeta@gmail.com

 

חפשו בפרשה את התשובות להגדרות שלפניכם.

אם לא מצאתם – יש גם תשובות להנאתכם.

 

ראשון: 1. יש כזה שְׁמונֶה. 2. מאחד התווים. 3. בֵּאֵר/הסיר.

 

שני: 1. מותחן אימה. 2. מנקה מחיידקים. 3. יש כזה לעכנאי.

 

שלישי: 1. מילת נימוס. 2. משותף לדבש ולוויז'ניץ. 3. הלם.

 

רביעי: 1. משותף לרוח ולגשם. 2. יש בו אבנים.

 

חמישי: 1. יש כזה למנוע ולכרוב. 2. אם מסתכלים… רואים שבא אביב.

 

שישי: 1. יש כאלו עגולות ויש מרובעות. 2. תוצאת חילוק הפלאפל.

 

שביעי: 1. בעירובין יש צורה כזאת. 2. יש כזה ל־12 אנשים ויש לסיירים.

 

 

תשובות:

 

 

ראשון:  1. צו. פס' ב'. 2. מדו. פס' ג'. 3. פשט. פס' ד'.

 

שני: 1. זה. פס' י"ג. 2. מחטא. פס' י"ט. 3. תנור. פס' ט'.

 

שלישי: 1. תודה. פס' י"ב. 2. חלות. פס' י"ג. 3. שוק. פס' ל"ב.

 

רביעי: 1. מעיל. פס' ז'. 2. חושן. פס' ח'.

 

חמישי: 1. ראש. פס' י"ד. 2. סביב. פס' ט"ו.

 

שישי: 1. מצות. פס' כ"ו. 2. מנה. פס' כ"ט.

 

שביעי: 1. פתח. פס' ל"א. 2. אוהל. פס' ל"א.


בית מדרש נשי חדש

ביום שלישי כ"ז בניסן תתקיים ב"חווה בגיא" שבירושלים פתיחה לבית מדרש מיוחד לנשים ובנות חכמות לב. בית המדרש ישלב שיעורי תורה עם סדנאות של מלאכות מסורתיות: טוויה, רקמה, ליקוט וקליעת סלים. לפרטים 0507728489

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן