כותרות חמות :

תפרו לי בגד עם כיסים – בגדים לחג
תפרו לי בגד עם כיסים – בגדים לחג

תפרו לי בגד עם כיסים – בגדים לחג

 

טליה שושן

פסח בא, ואיתו אווירת התחדשות. בחג שבו יצאנו ממצרים ונהיינו בני חורין אנחנו מקבלים מתנה בכל שנה: להיות שוב בני חורין ולשבת סביב שולחן הסדר כבני מלכים.

לכן בין כל ההכנות הטכניות והניקיונות להכנות הרוחניות כדאי להתארגן גם על איך אנחנו מגיעים לליל הסדר כמשפחה, איך אנחנו רואים את עצמנו (חייב אדם לראות את עצמו וכו') ואיך אנחנו נראים לעצמנו ולילדינו. האם אנחנו חשובים בעיני עצמנו? האם אנחנו נראים כמו בניו של המלך כשאנחנו אוכלים בהסבה?

אם נמריא עוד קצת, נוכל לראות שכשאנחנו יוצאים ממצרים אנחנו מחליפים שמלות: משמלות העבדים לשמלות של בני חורין, ואפילו לכלי זהב וכסף. כי המראה החיצוני שלנו משפיע עלינו מאוד, על המחשבות, על השאיפות ועל החלומות שלנו. על איך רואים אותנו מבחוץ (גם אויבינו), ואנחנו הרי רוצים גאולה.

גברים – הפעם נתחיל דווקא מגברים שהולכים לאיבוד בחנויות. טיפ: הכי חשוב לשים לב לגזרה. יש כמה גזרות של חולצות: רחבה (גזרה רגילה) צמודה (fit) צמודה מאוד (slim fit). כל חולצה בנויה אחרת ומתאימה למבנה גוף אחר: גבוהים, רחבים, צרים או נמוכים. שימו לב מה אתם מחפשים. כנ"ל במכנסיים. יש גזרות צרות וגזרות רחבות, ושימו לב שאתם מודדים את מה שאתם מחפשים. גם כאן יש slim fit, fit skinny. החדשות הטובות הן שאם מצאתם חנות שהגזרה של המכנסיים שנמכרים בה יפה עליכם, בדרך כלל היא תביאו את אותו דגם בכל עונה. עוד דבר שכדאי לשים אליו לב הוא שהחנויות מכוונות לקהלי יעד: בזיפ, בגולף ובקסטרו יהיו פריטים שונים משיהיו ברנואר.

נשים – יש שני דברים חשובים בעיניי לקראת פסח. דבר אחד, לא להגיע קורבן. לחשוב על עצמך, לשים אותך במרכז או לפחות בחלק מהכנות הבית. שמלה חדשה עושה כל כך טוב לנשמה, אל תזלזלי בזה, וגם לא בעצמך. והדבר השני: חפשי שמלות שלא דורשות תוספות, לא להוסיף שכבות מתחת ולא לקחת לתופרת. יש כל כך הרבה מעצבות ושמלות יפות. תשקיעי בך, את נסיכה.

ילדים – כשאנחנו קונים להם בגדים אנחנו רואים אותם! אנחנו רואים מה חסר להם, מה הם אוהבים, ויש לנו יכולת גם לכוון אותם לדרכנו דרך הבגד. עין טובה ומילה טובה יוצרות קשר חשוב וקרוב מגיל צעיר עד רווקות מאוחרת. כשאנחנו משקיעים בבגדים של הילדים אנחנו משקיעים בתקשורת שלהם ובשליחות שלהם בעולם.

אל תזלזלו בלקנות משהו חדש לחג, יש לזה השפעה רבה יותר מעוד משהו בארון. זה ממש מחדש לנו את הנפש, ובפסח חובה עלינו להרגיש את החידוש בכל הגוף, לצאת ממצרים, מעצמנו. לא סתם המצווה הראשונה אחרי יציאת מצרים היא קידוש החודש. חדש הוא הרבה יותר מבגד עם תווית.

שיהיה חג אביב מלא גאולות,

קישורים לפריטים:

חולצה עם צווארון עומד

שמלה סאטן

מכנס

טבעת

שרשרת

שמלה

חולצה ילד-

מכנס קצר

חגורה גבר

סנדלים נשים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן