כותרות חמות :

קטנה ברשת – ויקרא
קטנה ברשת – ויקרא

קטנה ברשת – ויקרא

בין כל ההשפרצות והקרע נראה שכבר הספקנו לשכוח איזה עם מדהים יש לנו. הסרטון הראשון יעניק לכם הזדמנות נהדרת להיזכר כמה גדלות ועוצמה נמצאים ממש לידנו. בשני: על הילד שמצא את עצמו במדינה זרה. בשלישי: על המועדון שמונע מצעירים ערבים להידרדר לעבריינות. ברביעי תהיו חייבים לפתוח את המוח שלכם ולחשוב מדוע מכולות כן יכולות להפוך לבית, ובקטנה לסיום: סרטון מרגש על הנער שהפך אח גדול לילד עם צרכים מיוחדים

קטנה ברשת

מלאכים כבני אדם

 

כשישראל וענת התאהבו והיו לזוג, עוד בתיכון, הם הבטיחו לעצמם שיבוא יום, והם יאמצו ילד. כעבור כמה שנים וחמישה ילדים שנולדו לבני הזוג, הם החליטו לעמוד בהתחייבות שהציבו לעצמם. אבל במקום אחד הם אימצו שלושה (כאן). אורך: 15.16. בעברית.

קישור ליוטיוב: ישראל וענת הביאו לעולם 5 ילדים – ואז אימצו עוד שלושה

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: עד כמה לדעתכם ההתנהגות הזו של ישראל וענת יוצאת דופן? האם בעולם שפוי זה לא היה צעד מובן מאליו? מה זה אומר על המקום הרגשי-חברתי שהגענו אליו?

 

אני מרגיש כאן כמו חייזר

 

ארבעה חודשים אחרי שעזב את ישראל, רוהן, בן 13, מנסה להסתגל לחיים החדשים שנכפו עליו בפיליפינים. אין לו שפה ותקווה, ויש לו חלום אחד: לחזור ארצה (כאן). אורך: 14:20. בעברית.

קישור ליוטיוב: "אני מרגיש כאן כמו חייזר": החיים החדשים של ילד ישראלי שגורש לפיליפינים

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: האם הצלחתם לגבש דעה בעניין והנושא נראה לכם פשוט או שהמורכבות שלו בכל זאת גורמת לכם לחשוב שאין כאן באמת אפשרות להחוות דעה חד-משמעית?

 

לא כמו, בית

 

המיזם שמנסה למנוע מבני נוער ערבים שנפלטו ממסגרות ליפול למעגל הפשע והאלימות, שעלול גם להצית מחדש את האש בערים המעורבות. בשכונת עג'מי ביפו פועל מרכז מיוחד לקידום נוער, שכל תכליתו להרחיק את הצעירים מארגוני הפשע שאורבים להם (כאן). אורך: 8:12. בעברית.

קישור ליוטיוב: "לא כמו, בית": מרכז הנוער ביפו שמרחיק את הצעירים מהרחוב

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: האם לדעתכם המדינה צריכה להשקיע עוד משאבים בבניית מועדונים לנוער הערבי ולחסוך מעצמה משאבים רבים בהתגוננות מפני מעשי העבריינות שלו?

 

אין סיבה לשלם על ארבעה קירות

 

זולים יותר, מהירים יותר וירוקים יותר: האם בניית בתים ממכולות תעשייתיות תשנה את מציאות המגורים בישראל? שניים מחלוצי התחום שצובר תאוצה בחרבי העולם מספרים על האתגרים ועל היתרונות, ומבטיחים שלא תרגישו בחורף את ההבדל. "הפתח ליצירתיות פה עצום". אורך: 4.48. בעברית.

קישור ליוטיוב: "אין סיבה לשלם על 4 קירות 30 שנה משכנתא": בתי המכולות שמציעים אלטרנטיבה

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: עד כמה הרעיון הזה של המרת מכולות לבתים נשמע לכם הזוי, והאם זה משום שמראש נקודת המבט שלכם מוטת לכיוון מאוד מסוים? תכלס, האם הרעיון באמת הזוי או שההשקפה שדרכה אנחנו רואים את העולם מקובעת?

 

קטנה לסיום

 

הנער שהיה לאח גדול

 

כשיונתן יהודה שמע בתיכון הרצאה של אם לילד עם צרכים מיוחדים הוא ניגש אליה והציע 'לאמץ' את בנה, ומאז הם מבלים יחד. "הייתי מפספס צד שלם בחיים שלי אם לא הייתי פוגש את עוז", הוא מספר. מתוך הערוץ של ynet. אורך: 4:06. בעברית.

קישור ליוטיוב: מרגש: הנער שהפך אח גדול לילד מיוחד

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: האם אתם רואים את עצמכם עושים מעשה אצילי שכזה כמו הנער מהסרטון?

 

ראיתם סרטון ייחודי שיעניין את כולם? מוזמנים לשלוח קישור למייל: avinoam811@gmail.com

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן