הרב ראובן פיירמן
הגילוי הא-לוהי לאברהם אבינו כלל בין השאר שתי מגמות: להקים אומה בארץ המובטחת ("ואעשך לגוי גדול") ולהביא ברכה לעולם כולו ("ויתברכו בך כל משפחות האדמה"). שתי מגמות אלו פועלות במהלך כל ההיסטוריה של עם ישראל: מצד אחד אנחנו רוצים לתקן את העולם במלכות ה' להיות אור לעמים כולם, ומצד אחר אנחנו שואפים להקים ממלכת כוהנים של עם קדוש.
שתי מגמות אלו, הלאומית והאוניברסלית, מקבילות לשתי בחינות ואף לשני שלבים בתיקון העולם: משיח בן יוסף ומשיח בן דוד. כאשר יבנה עם ישראל את מדינתו שתהיה מושתתת על יסודות של קדושה, אמת, חסד ויושר, היא תיעשה דגם לאנושות כולה, הוכחה שאין זו אוטופיה לשאוף לחיי צדק ואהבה בחברה האנושית.
אך הבעיה היא ששתי מגמות אלו עלולות להיפרד זו מזו ואף להפוך לכוחות עוינים זה לזה. זה כבר קרה בין בניו של יעקב אבינו, כאשר חלם יוסף להשתלט על מעצמת העל של הזמנים ההם, מצרים, ועל ידי הכוח שלהם לגרום לכל האנושות להאמין בשם ה'. ואכן, כאשר מונה יוסף לשליט על מצרים הוא דרש מכל המצרים למול עצמם ולהתגייר ('אהבת יונתן' על שמות). בניגוד ליוסף רצו האחים לבסס את הצד הייחודי של עם ישראל, כדי שהעמים כולם יוכלו ללמוד מאיתנו.
המחלוקת בין האחים אז הייתה טרגית, ולא נפתרה. האחים חזרו בתשובה רק על התנהגותם זה לזה, אך לא ויתרו על שיטתם לתקון העולם, והמתח הזה בין שני הכוחות הללו בעם ישראל נמשך.
הציונות החילונית ניסתה לשלב את שתי המגמות גם יחד: מצד אחד לבנות בית לאומי, וצד אחר להיות פתוחים להשפעות של עמים אחרים, להיות חלק ממשפחות האדמה. הציונות החילונית ביקשה ליצור דבר חדש שלא היה בהיסטוריה לפניה: מדינה היהודית ללא דת. המגמה הזאת נמשכה יותר משבעים שנה, עד להקמת הממשלה של בנט עם מנסור עבאס
יש תקופות שהכוח הלאומי של עם הסגולה גובר, למשל בתקופת דוד ושלמה, ויש תקופות שהכוח האוניברסלי גובר. הכוח האוניברסלי עלול לבוא לידי ביטוי מעוות, לא על ידי ההשפעה החיובית על שאר האומות אלא ברצון שלנו דווקא להידמות לגויים ולהתערות בהם, כפי שהיה בתקופה ההלניסטית, או בהשפעה מעוותת אחרת, כדוגמת הפצת הנוצרות.
הציונות החילונית ניסתה לשלב את שתי המגמות גם יחד: מצד אחד לבנות בית לאומי, וצד אחר להיות פתוחים להשפעות של עמים אחרים, להיות חלק ממשפחות האדמה. הציונות החילונית ביקשה ליצור דבר חדש שלא היה בהיסטוריה לפניה: מדינה היהודית ללא דת. המגמה הזאת נמשכה יותר משבעים שנה, עד להקמת הממשלה של בנט עם מנסור עבאס שר"י.
לפני כשנתיים קלט פתאום רוב מוחלט של עם ישראל לאן הציונות החילונית מובילה אותנו. הם שמו לב שהארץ מתמלאת בזרים, שהיחס בין היהודים לגויים משתנה, שממשלות ישראל מביאות לארץ גויים מהתפוצות, עובדים זרים, מסתננים שמתקבלים כאן כאזרחים.
פתאום בבתי המרקחת הרוקחים הם בעיקר ערבים, והם ממלאים גם את סוכנויות דואר ישראל, ובתי החולים מקבלים סבסוד מיוחד על כל רופא ערבי שמועסק בהם. פקחי אוטובוס ערבים בודקים אם יהודים אינם גונבים את חברת האוטובוסים, ובכבישים ובאירועי תרבות הסדרנים הערבים מכוונים את התנועה ושומרים על הסדר.
נכון להיום יש אלף מורים ערבים בבתי ספר יהודיים, כולל מורים לעברית ולתנ"ך. ועכשיו, כאשר מנסור עבאס קיבל תקציב של 53 מיליארד שקלים, המגמה הזאת רק תימשך ותתעצם.
ואולם השיא היה בבחירות האחרונות, כאשר 'גוש השמאל' הכריז ללא בושה שהם מתכוונים להקים ממשלה לא רק עם מפלגת רע"ם אלא גם עם הרשימה המשותפת ועם תומכי הטרור הערבי.
נכון, אחינו החילונים ברובם לא היו ערים לכל התהליכים אלו, אך נשמתם ידעה והבינה את כל זה. גם משיח בן יוסף רוצה מדינה יהודית, לא רק דמוקרטית. לכן הם התקוממו נגד הניסיון לגנוב מהם את מדינתם והצביעו בבירור נגד זה. או מדויק יותר, בעד יהדותם. בעד שייכותם לעם ישראל.
נכון, לא כל עם ישראל הבין זאת. יש כמה עשרות אלפים שלא עברו את אחוז החסימה, ועל כן הם מנסים לחסום צירים בתקווה שככה יוכלו להמשיך בתהליך פירוק המדינה היהודית וההשמדה העצמית נוסח דבריה של סגנית ראש העיר תל אביב, הדוגלת בהקמת מדינת תל אביב.
לכן את אחיי השמאלנים אנוכי מבקש: אל תחזרו על הטעות של חלוקת ממלכת שלמה לישראל ויהודה. ייתכן שייעשו צעדים כדי לרכך את הרפורמה לא משום שהיא אינה מוצדקת אלא אך ורק כדי לעשות צעד לאחדות, שחשובה לנו ביותר. כי אימא אמיתית 'תוותר' על התינוק שלה במשפט שלמה ולא תאמר "גזורו". אבל ברור שבחלוף שנה, ואולי עוד שנה, גם יתר העם יחזור לאיתנו. נצח ישראל לא ישקר.
ובפרפראזה על דברי הרב קוק זצ"ל נאמר: הרוח החזק יבוא מארבע רוחות ויקים בסערתו בעל כורחם את הקבורים בקברי החלחלה של מערכות המשפט, כלי התקשורת המושחתים, המשטרה והאקדמיה וכל מוסדות השקר ששולטים בנו היום. "וידעתם כי אני ד' בפתחי את קברותיכם, והעליתי אתכם מקברותיכם עמי והבאתי אתכם אל אדמת ישראל". יטהר רוח הפרצים את כל הסחי שנתקבץ בשטח התחתון של המדינה, ומתוך כך יטהרו השמיים וייראה האור הבהיר שבתכונת האמונה העליונה, שהיא שירת העולם ואמת העולם.
אין ספק שאחינו השמאלנים, שזכו להקים מדינה לתפארת, יבינו לאן מדרדר אותם הניתוק מהקודש וישובו לשורש הטהור של המגמה האוניברסלית, וגם אחינו הדתיים והימניים יתעלו למקור המגמה האוניברסלית המקשרת את האנושות כולה למשפחה אחת.