כותרות חמות :

המדריך- ויקרא
המדריך- ויקרא

המדריך- ויקרא

שימו אוזן

 

כמה טוב ה'

לקראת אלבומו העשירי יניב בן־משיח משיק שיר חדש ששמו "כמה טוב ה'". האלבום יוצא לאחר  תשעה אלבומים עם עשרות להיטים ושיתופי פעולה חוצי מגזרים. הנה משפט מהשיר: "אתה קם בבוקר ויש עבודה, תגיד תודה תגיד תודה". חפשו את השיר היכן שאתם שומעים את המוזיקה שלכם.

 

 

אברה עוד חי

בשבוע שעבר יצאו תלמידי שכבה י"א בישיבת אמי"ת נחשון ו־200 בני נוער לרוץ יחד במרתון ירושלים תחת הקריאה "אברה עוד חי", למען אברה מנגיסטו. זה שנתיים שתלמידי השכבה מאמצים את סיפורו של מנגיסטו, השבוי בידי חמאס, כדי שהמחויבות לשחרורו לא תרד מסדר היום הציבורי.

 

 

פרס החינוך לאולפנית

השבוע התקיים במוזיאון ארץ ישראל בתל־אביב טקס הענקת פרס חינוך ארצי לאולפנית אמונה אלישבע מפרדס־חנה, במעמד אישי ציבור רבים. האולפנית עברה מהפכה של ממש בחתירה למצוינות ולהענקת כישורי חיים מעבר לתוכנית הלימודים, לצד הכלה והעצמה של תלמידות מכל שכבות האוכלוסייה.

קרדיט תמונה: דוברות

 

 

 

אירועי בר ובת מצווה מיוחדים

עשרות ילדים עם צרכים מיוחדים מבתי ספר בכל רחבי הארץ, התאספו השבוע בנווה־אילן לקיום טקס בר ובת מצווה שהובילה עמותת 'מחוברים לחיים'. העמותה מקיימת מדי שנה את הטקס הזה עבור ילדי העמותה שהגיעו לגיל מצוות.

הערה לעיצוב: אין תמונה לזה.

 

 

גרפיטי בסניף

לפני כחצי שנה החליטו חניכי ומדריכי סניף באר־שבע דרום של תנועת עזרא לשפץ מבנה קהילתי נטוש במרכז שכונת דרום בעיר. המטרה הייתה להכניס רוח צעירה ואמירה תנועתית למקום, לצד חיבור לתושבי השכונה. נציגי הסניף יצרו קשר עם אומן גרפיטי מוכשר ואיש חינוך, ויחד הם יצאו לשיתוף פעולה בתכנון הפרויקט וליישומו.

 

 

הרב שמואל במרכז־שפירא

רבה הראשי של צפת הרב שמואל אליהו ביקר לאחרונה במרכז־שפירא, במסגרת פעילות פורום "הננו", המקדם את הנחלת מורשת הרב דרוקמן זצ"ל. הרב אליהו השתתף בתפילת הילדים של החמ"ד שהתקיימה בבית המדרש של ישיבת בני עקיבא "אור עציון", ובמפגש עם בני משפחתו של הרב דרוקמן שהתקיים בביתו, שיתף אותם הרב אליהו בזיכרונות משיחותיו עם הרב.

 

 

 

שבת של שליחות

110 זוגות צעירים מכל רחבי הארץ התכנסו לשבת מטעם תנועת הבוגרים של בני עקיבא בחוף ימה של חדרה. מטרת השבת הייתה לחשוף את הקהילות הצעירות שמובילות התנועה ותנועות נוספות בערים השונות, קהילות שכבר כוללות היום מאות משפחות. בעקבות השבת צפויות עשרות משפחות להתחיל תהליך של בחינה וקליטה באותן קהילות.

צילום: אוראל ווסקובויניק

 

כנס של המזרחי העולמית

תנועת המזרחי העולמית קיימה לאחרונה כנס מיוחד ובו נערך יום עיון בנושא סעיף הנכד בחוק השבות. נושא זה ממשיך להיות רלוונטי בשל העובדה שבשנה האחרונה עלו לישראל כ־50 אלף בני אדם שאינם יהודים בחסות חוק השבות. במזרחי העולמית ביקשו להציף את הבעיה, וביום העיון הציגו את האתגר מבחינה היסטורית, דמוגרפית, משפטית, סוציולוגית והלכתית.

 

מסע חינוכי בארץ

כ־1,200 תלמידים מכיתות ה' ברשת החינוך נעם־צביה יצאו למסע בסימן 'ארץ ישראל יפה שלי וגם פורחת'. המסע החינוכי שילב פעילות o.d.t., טיול ביער בן־שמן, ופעילות חווייתית וערכית ממידותיו של הרצי"ה זצ"ל.

 

 

חמישים לילות בבוץ/דביר עמיאור, מזכ"ל תנועת הנוער אריאל

 

חמישים לילות שכבו לוחמי סיירת גולני בקור, בבוץ, בגשם, בהמתנה לחוליית מחבלים שביצעה סדרת פיגועים באזור צומת גי'ת שבשומרון. בשבוע שעבר, בליל יום שני, הגיעה חוליה של ארבע מחבלים וניסתה לבצע שוב פיגוע ירי. חיילי הסיירת שארבו להם שם פתחו באש, חיסלו שלושה מחבלים ותפסו את הרביעי.

בעקבות המארב הזה נזכרתי בשיחה משמעותית של הרב מאיר הילביץ', ששמעתי כאשר למדתי בישיבת "מעלה אליהו" בתל־אביב:

שלמה המלך אומר במשלי: "אַשְׁרֵי אָדָם שֹׁמֵעַ לִי לִשְׁקֹד עַל דַּלְתֹתַי יוֹם יוֹם לִשְׁמֹר מְזוּזֹת פְּתָחָי". לפעמים אדם מנסה לפרוץ דרך בעבודת ה' או בלימוד תורה (ובעצם בכל תחום בחיים), אך זה לא עובד. הוא לא מצליח – השער לא נפתח. הפסוק מלמד אותנו שאשרי מי שנשאר שם ליד הדלת; שלא מוותר, לא מתייאש, נאחז בנקודת הרצון הפנימית וממתין שם לרגע שבו תהיה הארה, לרגע שבו משהו ייפתח והוא יוכל להיכנס פנימה.

 

והנה, כוח של סיירת גולני מלמד אותנו את הרעיון הזה. לחזור מדי לילה בלילה לאותה נקודה, כך במשך 50 לילות! עשרות לילות, מאות שעות, עשרות אלפי דקות, שבהן צריך להישאר דרוכים, ערניים, כשהעיניים בתוך אמצעי לראיית לילה כדי לא לפספס את הרגע. הם נדרשו להמתין, לא להתייאש, ואז כשמגיע הרגע לפעול בנחישות, בדיוק כמו שתוכנן במשך כל הציפייה.

שאלו אותי כמה פעמים מדוע בתנועת אריאל אומרים "בציפייה לבניין אריאל" ולא "בעשייה לבניין אריאל". והתשובה – ציפייה היא לא המתנה פסיבית, אדם שיושב על כורסה ומדליק את הטלוויזיה. ציפייה היא המתנה אקטיבית, שהייה עד לרגע שבו אני נדרש לפעול, לעיתוי המתאים, ואז קמים ועושים מעשה.

כך נהגו מבשרי הגאולה, המתיישבים הראשונים ביהודה ושומרון, תלמידי הרב צבי יהודה שהקימו עולם של תורה, מוסדות חינוך, ישיבות, אולפנות ותנועות נוער. בעצם כל מהלך גדול שקרה בעולם – החל ברגע מתאים שבו קמו ועשו מעשה.

גם כיום ניצבת לפני מנהיגי ישראל שעה גדולה עם הזדמנות היסטורית להתחיל בהחלת ריבונות יהודית בארץ ישראל, הזדמנות שלא בטוח שתיפתח לנו בעתיד. בעיתוי כזה אנו קוראים להם שלא להחמיץ את הרגע, אלא לקום ולפעול להחלת הריבונות, תחילה בבקעת הירדן ומשם ליתר שטחי יהודה ושומרון.

ביום שלישי, ו' בניסן, בדיוק בתאריך שבו הוביל יהושע בן נון את הכניסה הראשונה של עם ישראל לארץ ישראל דרך בקעת הירדן, יתכנסו אלפי חניכי תנועת הנוער אריאל יחד עם "תנועת ריבונות"  לעצרת ריבונות באנדרטת הבקעה. למנהיגינו אנו קוראים שלא להחמיץ את הרגע, ולציבור הרחב אנו קוראים להצטרף אלינו.

 

 

סיורי אשכולות

ארגון אשכולות מזמין את הציבור לעשרות טיולים וסיורי ערב לכל המשפחה שיתקיימו בחול המועד פסח ברחבי הארץ ללא תשלום. את הטיולים ידריכו המדריכים המנוסים של אשכולות, שמוציא לפועל את היוזמה בשיתוף עם בנק הפועלים. השתתפות מותנית ברישום מראש.

פקיעין. צילום רותם תעסה.

 

 

מועדון תורתם אומנותן

הכנס הראשון של פורום "תורתם אומנותן" התקיים לאחרונה בירושלים, בהשתתפות עשרות רכזות של קהילות אברכים מכל רחבי הארץ. במהלכו התקיימה גם השקת מועדון ההטבות החדש של הפורום, מועדון שאליו כבר הצטרפו למעלה מ־150 עסקים.

 

 

מרוץ נחל קנה

ביום שישי שעבר התקיים לראשונה מרוץ נחל קנה, בהובלת מועצה מקומית קרני־שומרון. המרוץ, אשר עבר בשמורת הטבע היפה של נחל קנה, התקיים כולו בשטח וכלל מסלולים תחרותיים של 5 ק"מ ו־10 ק"מ. מאות רצים מהסביבה ואף מאזור המרכז הגיעו לחוויית ריצה ייחודית בשמורה הירוקה והקסומה.

 

כנס OU

מנהלי מרכז הנוער של OU ישראל התקבצו למרכז הנוער בקריית־גת, כדי לדון בפעילויות שנעשו במרכזים השונים בתקופה האחרונה ולתכנן דרכי פעולה ויעדים לתקופה הבאה.

 

אמרות הרב זצ"ל

"משפטי הרב קוק" מנגיש בשפה עכשווית ובאיורים ייחודיים את תורותיו של הרב קוק. מפעל ההנגשה הזה מופץ יום־יום ל־50 אלף עוקבים במדיות השונות – ווטסאפ, פייסבוק, אינסטגרם ואפילו טיק טוק, מהארץ ומהעולם. בשנת 2016 ראה אור הספר הראשון שביאר וצייר מבחר מהמשפטים, וכעת רואה אור הספר השני בסדרה, שיזם, ביאר וליקט אסף פאסי.

 

 

ספר משטרה

מאות שוטרים חרדים במגוון תפקידים השתתפו ביום עיון תורני לקראת חג הפסח ובהשקתו של ספר הלכתי ראשון שעוסק בדיני משטרה. הספר, שאותו ערכו רבנים במשטרה, מתאר עשרות מצבים בארגון שבהם נצרכת פסיקה הלכתית, ואף כולל חלק של לימוד מעמיק בעיסוקן של יחידות מסווגות.

 

לראשונה: שר החוץ בבנימין

שר החוץ אלי כהן ערך את ביקורו הראשון בהתיישבות כאורחו של ראש מועצת בנימין ישראל גנץ. כהן הגיע עם הנהלת משרדו ונפגש עם אנשי מועצת בנימין ועם הנהגת היישוב אדם, ביקר במתחם "בנימין טק" וסיים בפגישת עבודה עם גנץ וראשי אגפיים מקצועיים. במהלך הפגישה קיבל סקירה מקצועית על פעילות המועצה, לרבות הצגת תוכניות העבודה של דסק הסברת חו"ל.

 

 

החידון של פיני | פרשת ויקרא

לתגובות: pinizeta@gmail.com

 

 

חפשו בפרשה את התשובות להגדרות שלפניכם.

 

 

אם לא מצאתם – יש גם תשובות להנאתכם.

 

 

 

 

ראשון: 1. זמר ישראלי (ש"מ). 2. סידרו את השולחן. 3. לא שכח.

שני: 1. כפתור כיבוי באנגלית. 2. צפחת ה… לא תחסר. 3. ביטוי לקבוצה איכותית.

שלישי: 1. יום הזיכרון שלה. 2. מקום הנחיתה.

רביעי: 1. חומר הנר. 2. איבר עם מוסר. 3. הניח את ידיו בחוזקה.

חמישי: 1. יש מצב שהוא מתמהמה. 2. אם נוסיף לו מעלה – נקבל מושבה. 3. ערך במתמטיקה שאינו נתון.

שישי: 1. קללה 2. על פי שניים כאלו יקום דבר. 3. לעשות טוב.

שביעי: 1. הוא ידוע גם כפותר חלומות. 2. שיקר. 3. בהגדה: "… כמה וכמה".

 

תשובות:

ראשון:  1. אדם (עומר). פס' ב'. 2. ערכו. פס' ז'. 3. זכר. פס' י'.

שני: 1. עוף. פס' י"ד. 2. שמן. פס' א'. 3. סלתה ושמנה. פס' ב'.

שלישי: 1. אזכרתה. פס' ט'. 2. מנחת. פס' י"ד.

רביעי:1. חלב. פס' ג'. 2. כליות. פס' ד'. 3. סמך. פס' ח'.

חמישי:  1. משיח. פס' ג'. 2. יסוד. פס' ז'. 3. נעלם. פס' י"ג.

שישי: 1. אלה. פס' א'. 2. עד. פס' א'. 3. להיטיב. פס' ד'.

שביעי: 1. יוסף. פס' ט"ז. 2. כחש. פס' כ"א. 3. על אחת. פס' כ"ו.

 

 

 

פותחים את הכיס

בית חב"ד בחיפה זקוק לנו

בית חב"ד המושבה הגרמנית בחיפה מארח במהלך השנה, ובפרט בחגים, עשרות אלפי יהודים מהארץ ומהעולם. האווירה בשכונה שבה הוא שוכן נעדרת כל קשר ליהדות, ורוב תושביה גויים־ערבים. השליח הרב בן ציון גגולה ורעייתו נתקלים בעוינות מצד חלק מתושבי האזור, המתנגדים לקיום נוכחות יהודית במקום. הזכות והחובה שלנו להציל את המקום, שלא מתוקצב משום גורם ומתקיים בזכות נדיבותם של אנשים. נשמח לשיתוף פעולה מצידכם בתרומות להגדלת העשייה והפעילות. הרב בן ציון גגולה: 0545510770

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן