כותרות חמות :

קטנה ברשת- ויקהל פקודי
קטנה ברשת- ויקהל פקודי

קטנה ברשת- ויקהל פקודי

רבים זוכרים את חיים טופול השחקן, אבל כמה מכירים את ליבו הרחב? הסרטון הראשון מוקדש לכנר בעל הלב הגדול בעולם. בשני: על הישראלים שמשקיפים על החיים ממרום גילם. בשלישי: על הבחורות ששברו את תקרת הזכוכית. ברביעי: על הבריחה מאיראן, ובקטנה לסיום: על האנשים שמרגישים שזו לא המחאה שלהם

קטנה ברשת

כנר בעל לב אדם

 

את שנותיו האחרונות הקדיש השחקן האגדי חיים טופול, שהלך לעולמו בשבוע שעבר, למען ילדים בעלי מורכבויות בכפר שייסד בגליל התחתון, שבו פעל לשפר את איכות חייהם ולהקל עליהם. על הפנים היפות של אחד מגדולי שחקני ישראל. אורך: 3:17. בעברית.

לינק ליוטיוב: "אני אוהב אתכם אהבת נפש": הפרויקט המופלא שהשאיר אחריו חיים טופול

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: מה זה אומר לדעתכם על הדמות של חיים טופול אם למרות הקריירה העשירה שהייתה לו הוא עדיין הרגיש צורך ללכת על המיזם המופלא שהקים?

 

עד 120

 

מהו סוד הנעורים של מי שחיים על הכדור כבר מאה שנה וחוו את העולם משתנה? במפגש עם ארבעה מהם – ששרדו בשואה, שלחמו בבריגדה היהודית, שהיו בקום המדינה או ייסדו את חיל האוויר – ניסינו לברר: האם זאת גנטיקה טובה או דרך חיים? (כאן). אורך: 12:50. בעברית.

לינק ליוטיוב: החיים של בני המאה: ארבעה ישראלים מספרים על החיים בגיל המופלג

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: כמה חשוב לכם לשמוע את התובנות של האנשים המבוגרים והמיוחדים הללו? האם יש להם ערך מוסף בעיניכם?

 

הפטישות ותקרת הזכוכית

 

ביחידות סנפיר ורוכב שמיים ובטייסת קרב יש שלוש קצינות שמוכיחות שאפשר לעשות הכול. הן היו הראשונות לשבור את תקרת הזכוכית ולשרת בתפקיד שעד אותו רגע נחשב לגברים בלבד. עכשיו הן מספרות על הסטיגמות, על הקשיים ועל ההישגים. (כאן). אורך: 3:50. בעברית.

לינק ליוטיוב: פורצות דרך: קצינות צה"ל ששברו את תקרת הזכוכית

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: האם יש לכן מחשבה לפרוץ דרך בתחום שעדיין סגור בתקרת זכוכית? משהו שאתן יודעות שאף אחת לא עשתה לפניכן?

 

הבריחה מאיראן

 

יפה עזבה באיראן חיים נוחים ומשפחה ועלתה לארץ אחרי שהבינה שזה המקום שלה כיהודייה. היא מספרת על הפחד לחיות תחת שלטון ח'ומייני, על הקשיים בדרך לארץ ועל הגעגוע והתקווה לחזור לבקר יום אחד באיראן (רגע של חכמה). אורך: 6:58. בעברית.

לינק ליוטיוב: כך ברחתי מאיראן | רגע של סיפור

נקודה לדיון בכיתה:

מה אתם חושבים על הבריחה המסופרת מאיראן על רקע הקולות של כמה ישראלים שחושבים לעשות רילוקשיין ולרדת מהארץ?

 

קטנה לסיום

 

מוריה טדלה אינה חלק מהמחאה. אף שהיא נגד הרפורמה, היא גם אינה מרגישה חלק מהדמוקרטיה הישראלית, בדומה לעשרות אלפי יוצא אתיופיה שאינם מצטרפים להפגנות. גם ד"ר מוטי גיגי מבולבל: הוא אינו מסכים עם הרפורמה, אבל רואה בהפגנות ניסיון להחזיר את הסדר הישן, הסדר שהדיר את בני עדות המזרח ממרכז קבלת ההחלטות (כאן). אורך: 13:17. בעברית.

לינק ליוטיוב: "לא מחאה שלי": עולים חדשים, מזרחים וערבים לא מרגישים חלק מההפגנות

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: תכלס, האם אתם מרגישים שזו המחאה שלכם?

 


ראיתם סרטון ייחודי שיעניין את כולם? מוזמנים לשלוח קישור למייל: avinoam811@gmail.com

 

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן