כותרות חמות :

קריאה לעזרה גרמה לנו להחליט לפעול
קריאה לעזרה גרמה לנו להחליט לפעול

קריאה לעזרה גרמה לנו להחליט לפעול

 

נעמה זרביב, ארגון שוברות שוויון

לפני כמה חודשים הכרתי את ד"ר טל קרויטורו, עו"ס שפעלה שנים לסיוע לנערים ולנערות, ובשנת 2019 עצרה את כל עיסוקיה כדי לחקור מה קורה בעולם בתחום הניתוחים ל'שינוי מין'. בעזרתה התחלנו להכיר נתונים על צעירים שמתחרטים על תהליכים בלתי הפיכים, על הדבקה חברתית שגורמת לעוד ועוד נערות בגיל ההתבגרות לרצות לעבור ניתוחים גם אם מעולם לא הייתה להן בעיית זהות מינית, על נזק נפשי ופיזי שמתגלה בדרך כלל כמה שנים אחרי הניתוחים או ההורמונים ועוד ועוד.

ככל שהעמקנו ולמדנו הבנו שאי אפשר להתעלם מהמידע. המידע צריך להגיע לציבור לפני שהמגפה תתפשט גם בארץ. אך מה שהיה הזרז הגדול ביותר מבחינתי להתחיל לפעול היה הודעת הוואטסאפ האחרונה שקיבלה ד"ר טל מצעיר שמתחרט על ניתוח שעבר. אני מביאה אותו לפניכם ככתבו וכלשונו למעט דילוג על פרטים מזהים:

 

"חיי נלקחו ממנו במרמה, רצחו את גופי, רצחו את נפשי. הייתי בחור טוב, תמים, מבית טוב. הם הפכו אותי בתוך מספר חודשים לאישה סינתטית, מבולבלת וחסרת אחיזה. מנסים להשתיק את קולי. אני ממש בחוסר אונים"

"הגעתי ל'ועדה לשינוי מין' בתל השומר. הייתי אחרי משבר בחיי האישיים… אחרי שתי פגישות הוחלט שאני על רצף של דיספוריה מגדרית. הייתי בודד בעולם ולא היה לי עם מי להתייעץ. בחודש… עברתי הליך פולשני שנקרא 'נישוי פנים', וחודשיים אחר כך עברתי שינוי מין מלא. חיי נלקחו ממנו במרמה, רצחו את גופי, רצחו את נפשי. הייתי בחור טוב, תמים, מבית טוב. הם הפכו אותי בתוך מספר חודשים לאישה סינתטית, מבולבלת וחסרת אחיזה. מנסים להשתיק את קולי. אני ממש בחוסר אונים.

"אני תוהה מה העזרה שאצטרך. הרי לא אוכל להשיב את מי שהייתי. חייבים להרחיק אנשים אבודים מהרעיון של שינוי מין. אין באמת דבר כזה (וכאן פירט את האיברים שכרתו לו ואת עצמות הפנים שניסרו כדי שייראה אישה, נ"ז). לא יהיו לי ילדים לעולם למרות שהצהרתי שחלומי להיות הורה. לא הסבירו לי על הניתוח, לא הסבירו לי שאצטרך הורמונים לכל החיים… הייתי במשבר נפשי, והם פשוט קבעו לי תורים לניתוחים. זו פשוט שערורייה. אני בחוסר אונים… האני שלי מת… ואין לי אפשרות לעשות שום דבר בשביל זה… נותרתי לבד, ללא מעגל חברים, ללא משפחה, ללא אפשרות למצוא עבודה. קודם הייתי בחור פעיל, מתאמן, עובד, אוהב מאוד את הגוף שלו…

"אגב, שיבא ידעו שסבלתי בילדותי מתקיפה מינית ומאנורקסיה, אבל הצלחתי להשתקם בזכות ספורט ואהבה. אך בתל השומר בחרו בכל זאת להעביר אותי גיהינום נוסף שנקרא 'הליך שינוי', כאילו אני קוף מעבדה. זה כמו להיות תקוע בתחפושת דראג לכל החיים. מצבי הנפשי קשה מאוד מאוד".

הדברים מזעזעים ועצובים. בקרוב נפעל להוציא לאור בעברית את הספר 'נזק בלתי הפיך' מתוך תקווה לעצור את הניתוחים הקשים האלה שמבוצעים בכספי מדינה. אגב, את הניתוחים לכריתת איברים מממנת המדינה, ואילו הבקשות לתיקון או לטיפול פסיכולוגי למתחרטים נדחות על הסף.

לסיוע אפשר לפנות אליי:shovrot.office@gmail.com

 

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן