כותרות חמות :

קטנה ברשת כי תשא
קטנה ברשת כי תשא

קטנה ברשת כי תשא

סרטון הפתיחה הוא אחד מהחזקים שנראו במדור ובעיקר מדויק ונוגע בדיוק בנימים הרגישים ביותר של הכאוס שעובר עלינו עכשיו. בשני: על בני נוער שמאסו בסמארטפון, אם יש בכלל חיה כזו. בשלישי: איך אנחנו נראים מבעד לעיניים של האויב. ברביעי: המונולוג החזק של שי גולדן, ובקטנה לסיום: אנימציה פשוט יפהפייה שאתם לא רוצים לפספס. אחת הטובות!

קטנה ברשת

השיעור שלמדנו מאנדרטת הנעליים

 

נועם יעקובסון ביקר באנדרטת הנעליים על הדנובה ויצא משם עם שיעור מפעים ויוצא דופן לחיים. שיעור אקטואלי לימים הטרופים שעוברים עלינו. חובת צפייה! אורך: 1:47. בעברית.

קישור ליוטיוב: חובת צפיה!!! אנדרטת הנעליים • בודפשט

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: למה לדעתכם למרות המסר הברור יש מי שפשוט ממאנים להפנים אותו וממשיכים לגרור את ישראל לכאוס שאנחנו נמצאים בו?

 נמאס להם מהסמארטפון

 

איך מגיבים לבני נוער שפשוט נמאס להם מהסמארטפון? על אף ההשפעות הרעות והמוכרות של ההתמכרות לסמארטפונים, רובנו מתקשים לשחרר מהמסך. כשהשימוש במכשירים החכמים רק הולך ועולה, עוד ועוד בני נוער מצמצמים את זמן המסך, ויש מי שבחרו לזנוח לגמרי את הטלפון החכם ולעבור לנייד ישן. "תמיד הייתי פונה לאינסטגרם ולטיקטוק ממקום של ריקנות" (רשת). אורך: 10:52. בעברית. שימו לב! 1.55 תוכן בעייתי שמצריך צפייה ביקורתית של המורה.

קישור ליוטיוב: "זה פתח לי מרחב": בני הנוער שבחרו לוותר על הטלפון החכם

 נקודה לדיון בכיתה ובסניף: האם אתם בכלל רואים את עצמכם במציאות חיים שבה אתם מנסים להיגמל מהסמארטפון ולו לכמה ימים או שזה נראה גדול עליכם?

 האויב מאזין

 

גבירותיי ורבותיי, האויב מאזין. מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, פרשן בעיני עצמו לענייני ישראל, עוקב אחר ההתפתחויות הפוליטיות פה – והוא לא לבד. בתקשורת הערבית וברשתות החברתיות מעיראק ועד מרוקו מנסים לנבא לאן יוליכו המשבר הפוליטי והמחאה העזה בישראל )כאן). אורך: 4:03. בעברית.

חפשו ביוטיוב: "אינשאללה תהיה מלחמת אזרחים": העולם הערבי בטירוף מהמחאה בישראל

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: תכלס, מה המחשבה הראשונה שעולה לכם בראש מצפייה בסרטון הזה?

 

רוצים לרדת מהארץ? קודם תנחתו

 

שי גולדן חד מתמיד במונולוג מפלח על הישראלים שבטוחים שבחו"ל החיים שלהם יהיו קלים יותר. תפור על שיעורי אזרחות. אורך: 4:00. בעברית

קישור ליוטיוב: שי גולדן לכל המאיימים בירידה מהארץ: "אנחנו נסתדר מצוין כאן בלעדיכם. אתם לא תסתדרו בלי הגב של ישראל"

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: למרות הטענות הרציונליות של גולדן, מסתבר שלא כל מי שמתכנן לרדת מהארץ מתכוון להקשיב לו. מאיזה מקום לדעתכם באה בכל זאת ההתעקשות הזו של היורדים?

 

קטנה לסיום

 

מייתרים

 

אנימציה מושחזת ויפהפייה על סולידריות חברתית ואמפתיה לאחר. פשוט מרהיב ונפלא. מתנה אמיתית להעברת מסר של אכפתיות והכלה בכיתה. מיוחד לכיתות הנמוכות אבל כל כך יפה שמתאים גם לבוגרים. אורך: 9:33. ללא מילים.

קישור ליוטיוב: "מייתרים" מאת פדרו סוליס – מתורגם לעברית לזכרה של עדי טווינה ז"ל

 

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: האם נדמה לכם שאתם מצליחים בדרך כלל לראות את מי שזקוקים מכם ליותר הכלה ואכפתיות או שאתם גועשים ונשאבים אל טרדות הזמן ואין לכם באמת פנאי לראות אותם?

 

 

ראיתם סרטון ייחודי שיעניין את כולם? מוזמנים לשלוח קישור לדוא"ל: avinoam811@gmail.com

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן